Trolljenta sa for siden:
Rema1000 skal videreføre noen av Lidl sine produkter.
Stem frem Krakauer lavkarbopølsene folkens :D
Trolljenta sa for siden:
Rema1000 skal videreføre noen av Lidl sine produkter.
Stem frem Krakauer lavkarbopølsene folkens :D
Lava sa for siden:
Hvilke er det?
dumme meg har aldri kjøpt dem
men stemmer glatt jeg :lol:
ailicec sa for siden:
Så bra!!!!!!!
Trolljenta sa for siden:
Både krakauer pølsene og bratwurst-pølsene er med lite karbohydrater. Chorizo-pølsene vet jeg ikke
Jillja sa for siden:
Stemme er herved avsendt :)
Rs2-GTi sa for siden:
Lavkarbo ? Er da ikke karboen i pølser som er problemet mener nå jeg. Det er resten ...
Distrea sa for siden:
å nei :eek: bomma totalt jeg da :p
Rs2-GTi sa for siden:
Pølser har sånn normalt 5-10 karb pr 100g. Hvilket egentlig ikke er mye. Pølser har også lav GI som følge av at det er relativt mye fett i dem. Men samtidig, det er mye usunnt i pølser. Jeg mener karb så sees i sammenhegn. Bra med lav karb, men det vil ikke si ALL mat er sunn selv om. Min mening :)
Iset sa for siden:
5-10 gram er veldig mye om man har en grense på 15 gram om dagen. Og hva er det som er så usunt i pølser? Det er mange forskjellige typer pølser der ute, mange er med mye kjøtt og lite melk og potetmel. Hva er galt med kjøtt og fett?
Elanessë sa for siden:
Åh så bra!! Skal stemme ja
luringen sa for siden:
fikk ikke til??
Distrea sa for siden:
hva skjedde? jeg fikk til :D
Gerd sa for siden:
Jeg og fikk til :D
Enid sa for siden:
Rs2-GTi: Dette er tyske pølser, laget av rent kjøtt og fett så vidt jeg vet. Pølser er i Tyskland, i motsetning til i Norge, høystatusmat (feks så er det tradisjon å gå ut og spise pølse etter man har vært i Operaen :lol:).
Synes å huske at de inneholder 1 karb pr 100 g, og det er jo gull for oss lavkarbere!
Jeg har stemt på både Krakauer og Bratwursten, og så har jeg ønsket meg de nydelige saltede macadamianøttene ;)
:heia:
marquise sa for siden:
Jeg har også stemt. Vi krysser fingrene for videre lavkarbo-pølse-kjøp:D
magdalena sa for siden:
Har også stemt på pølser!:D Har ikke smakt de da,men kommer de på rema,vil jeg nok prøve de!
Photobscura sa for siden:
JAAAA!
Og jeg må stemme på den majonesen med kaldpresset rapsolje :ja:!
Tess sa for siden:
Enn den nydelige bringebærbrusen, som var "kjempesunn"? Oppdaget den tre dager før Lidl la ned...
David sa for siden:
Har stemt på pølsene :)
Apropos brus, vi blander farris med fun light. Helt nydelig (hvis man skal underholde søtsuget sitt da...)! ;)
Paradis-Oscar sa for siden:
Har Lidl lagt ned i Norge? Ikke fått med meg det jeg i så fall... sløv
Jeg stemte nu. De tre pølsene, og så MÅTTE jeg stemme på sylteagurkene, selv om jeg ikke kan spise det - jeg mener, sylteagurker fra billigkjede... + fra Tyskland.... det minner jo bare SÅÅ om filmen "Goodbye, Lenin"! Hi, hi!
Fant dog ikke noen majones å stemme på, Photobscura?
Vel, ganske mange ting... Ikke no' galt med fett og kjøtt nei.:) (sånn rent bortsett fra at de bruker avfallet fra resten av kjøttproduksjonen i pølsene...). Jeg anbefaler deg å lese ingredienslista på pølsepakkene neste butikktur - nøye.
For å gi et lite bilde: jeg tåler overhodet ikke noe sukker, verken dextrose eller annet, min kjære tåler ikke melkesukker (laktose) - vi kan stort sett ikke kjøpe noen av de vanlige pølsene på butikken (unntaket er Finsbråten:)) - det gir vel et innblikk i hvor 'rene' og fine kjøttvarer de fleste pølsene på butikken er?
Pølsene jeg skriver om i denne tråden er et eks. på pølser med bare "kjøtt og fett" ;) Dessverre er dette sjeldent å få tak i....
Men dere som bor i Stavanger har vel han Idseth (er det det han heter?), de er vel i alle fall ren mat - men karbene mon tro?
Enid sa for siden:
:lol: Genialt!
Idsøe er det vel den heter den lavkarbopølsebutikken i Stavanger, eller?
De vanlige pølsene i butikken har mye rart i seg ja. Det fine med de pølsene Lidl er jo nettopp at de ikke inneholder druesukker og melkepulver og all den driten :ja:
Her i Bergen har vi Ulrik-pølser (på slakteren på Bystasjonen, som også pleier å ha andre lavkarbovennelige pølser) som ikke er tilsatt noenting, inneholder kun kjøtt og fett :heia:
Enid sa for siden:
Her er oversikten over Idsøe-pølsene. Hm, kunne tenke meg en tur til Stavanger jeg nå :D
forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=2432&d=1154635034
Tråd om Stavanger-pølser:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9830&highlight=ids%F8e
Takk for oversikten, Enid! Nå husker jeg, det var jo de det står "uten karbohydrater og melk" på alle - bra folk de der Idsøe...kremt :p
Så...Ulrik pølser når i Bergen, altså! Idsøe-pølsene har de forresten på Gutta på haugen (St.Hanshaugen) dere Oslo-boere er ute ;)
..godt noen andre forstår sylteagurk-galskapen min, hehe :D
Enid sa for siden:
Sylteagurk-galskap :lol:
Jeg høyner med rødbet-psykose :D
Spøk til side - "Goodbye, Lenin" er jo bare en så fin film! Mye bra tysk film de siste årene :ja:
Jeg fant ikke majoen på lista, men skrev inn i rubrikken nede der man kan fylle i det som ikke er med :)
Men! Finnes det noe særlig med pølser av storfe? Det lurer jeg på! Blir så lett kvalm av svin, dog en pølse i ny ne ikke utgjør så mye.
Pearl sa for siden:
Har stemt. Og takk for info om Idsø. Visste ikke det. Skal snart få besøk fra meg.
Rødbet-psykose?! Ooo..nå snakker vi!:p
'Lenin' er kjempesøt ja, blitt en klassiker i mine øyne. "Das Leben der Anderen" er også blitt en favoritt! :)
De Centra-pølsene som jeg skriver om i denne tråden som er laget av Jacobs's (og som også fåes kjøpt på Jacob's...lol) er vel stort sett bare laget av storfekjøtt, om jeg ikke husker helt feil. :)
Idsøe-pølsene (på Gutta på Haugen for oss Oslo-boere) er vel også endel av storfekjøtt..hm. Japp - et kjapt kikk på oversikten til Enid viser at et par av de er laget av storfekjøtt og lam. Jey!
Adriane sa for siden:
Noen som vet hvor man kan få kjøpt tarmer i Oslo? Har fått en gammel Kenwod med alt utstyr, og kan da in facto lage pølser selv. Hadde vært gøy å få prøvd dette.
nattfrue sa for siden:
Er ganske sikker på at Strøm-Larsen på Torshov har eller i alle fall kan skaffe tarmer. Det er en knallbra butikk :)
Adriane sa for siden:
Takk. Tar en telefon dit i morgen.
Ah! Nice, Paradis-Oscar :D
En tyrkersjappe vil jo uansett ha kjøtt av alt annet enn svin som regel, også. De har chirozo av storfe på Sultan :sikle:, men de er grisedyre. (Grisedyre... Heldig ordvalg :p)
Enid sa for siden:
Ja den seilte rett inn på min! Topp 10 ever"-liste, heelt fantastisk!
Fatih Akin (han er tyrkisk-tysk, men dog)er også en regissør jeg har fått sansen for, feks så er "Gegen die Wand" veldig god, og så har jeg likt veldig godt andre tyske filmer som Das Experiment, Im Juli, og Der Freie Willie :ja:
Vi bør døpe om denne tråden til "Tysk film og pølse"-tråden :lol:
Enid sa for siden:
:sikle: Beste pølsen i verden!
quebec sa for siden:
HM, TRor jeg tar toget innover til stavanger og finner de pølsene ja.
noen som vet hvor jeg skal gå fra stasjonen??
lost bergenser ja :)
Nææh...det har jeg ikke hørt om - må prøves!
Ha,ha,ha,ha! Moderatorer, hørte dere det? :lol:
Tysk pølse-og film har en helt annen lyd i mine ører nå enn for noen år siden.. det endret seg først da jeg hadde vært i Tyskland og smakt sånn ekte, grov bratwürst og pepperrot - det er jo skikkelig gourmetgreier jo! Who would've known...:p
Jeg har faktisk ikke hørt om noen av de filmene der, jeg. Men nå som det er established at du har god filmsmak :_punk:, så skal jeg jammen prøve å få sett de - takk for tips!
Hege_ sa for siden:
Jepp. Da har jeg stemt.
Elanessë sa for siden:
I dag fant jeg Grilstads bratwürst pølser m/urter og hvitløk på Ica med 1 karb per 100 gram :D
LilleRosin sa for siden:
Det hørtes godt ut!!
Jeg skal inn å stemme også! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.