< Tilbake til oversikten

Soyamelk

kilo sa for siden:

Er litt ubevandret i soyamelk hylla.. tenkte at jeg skulle kjøpe meg soyamelk da siden den inneholder mindre karber.... KJøpte ei flaske med noe som het alpro soya... eneste jeg fant på de 4(!) forskjellige butikkene jeg var. Denne melka var nokså tykk, men er vel kanskje slik soyamelk er??

Kanskje jeg må på helsekost for å få tak i rette sort??

takk for svar

Gerd sa for siden:

Den soyamelka jeg har brukt er alpro soya med 0,1 karber. Like "tynn" som en mellomting mellom lettmelk/h-melk :)

kilo sa for siden:

oK.. Tror det var 1,6 karber i min.. jeg har sikkert kjøpt den med sukker, har forstått at det finnes en med og en uten

fjanni sa for siden:

Det høres ut som du kanskje har kjøpt noe som er beregnet i matlagning ala fløte o.l. Bruker sånn med 0,1 i jeg også, og den er i sånn vanlig "juice" kartong type.. firkantet. Ikke flaske.

Gerd sa for siden:

Ja, det er en med sukker og en uten. Den jeg har er uten sukker og veldig godt egna til matlaging. Erstatter fløte i en del matretter :ja:

Samme som jeg bruker det. :)

kilo sa for siden:

Ja den var litt tykk den jeg kjøpte.. men hvor får dere kjøpt denne "riktige".. må jeg på helsekost??

Gerd sa for siden:

Jeg kjøpte min på kiwi :ja:

quebec sa for siden:

hva bruker dere den til??

quebec sa for siden:

spør igjen jeg. Er det en god erstatning for fløte, kan man bruke den i sauser og slikt?

shaya sa for siden:

jeg kjøpte den og men hva bruker man det til ? :)

vimsen85 sa for siden:

Alpro soyamelk er den beste soyamelka by far. Men jeg bruker den blå (som man skal drikke og som har litt mer karber og er tilsatt kalsium) til chai. NAM! Den røde pakningen funker til all matlaging du ville brukt melk til. Soyafløten er best til matlaging. Men jeg bruker ofte laktosefri fløte istedefor (selv om den er matfløte), for jeg syns den smaker bedre. Men det er jo fordi jeg ikke tåler laktose. Men jeg har hørt at soya ikke skal være så bra for hormonene..

Lindaplinda sa for siden:

Jeg bruker alpro soya u/sukker, men jeg bruker den kun i min kaffe latte da.. men siden jeg drikker to glass om dagen av det, så blir det fort tomt her:)

Jeg har fått kjøpt den varianten på mega, obs og kiwi (kanskje alle coop-butikkene?)... men de hadde den ikke på rema, spar og ica her jeg bor ihvertfall.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.