< Tilbake til oversikten

Ketosestix, bare juks?

lkm sa for siden:

Lurer på om stiksene bare er juks...
De er lilla hele tiden, selv om jeg sprakk i går.. spiste pølse og pommes frites, sjokolade, soft is og potetgull.:eek: I dag spiste jeg en is, men den er like lilla selv om jeg har fått i meg alt dette. Jeg er vel ikke i ketose lenger etter å ha spist all denne "dritten"? :confused:

Fungirl sa for siden:

Ofte vil ikke dette gi utslag før kanskje i morgen så ville nok testet stickene flere dager på rad.. Men kanskje ett spørsmål for Torkil dette? :)

Pocahontas sa for siden:

Hmmm...jeg har inget svar til deg, men jeg har en liknende bekymring. Tror ikke jeg har sprukket enda, men jeg har lurt ett par ganger (holdt på i litt over to uker). Det jeg lurer på er hvor lenge etter at man evt har gått ut av ketose - man ser utslag på stixen?
Jeg har mine bange anelser. Går sakte nedover, men har som sagt noen mistanker til meg selv og til stixene.

Noen med erfaring fra dette?
Er stixene til å stole på og hvor lenge etter en glipp ser man det på stixen`

Takker for svar,
Marianne:p

Fungirl sa for siden:

Har lest en eller annen plass at det kan ta noen dager etter sprekken før det viser, men er heller ingen ekspert. Noen kan være i ketose selv med sprekker, mens andre knapt kan gå over 15 gr karbs før de faller ut av ketose. Virker som det er veldig individuelt.

Kitt sa for siden:

Jeg er i ketose selv om jeg går over 30g karber pr døgn.:confused:
Går heller ikke ned i vekt om jeg ligger under 20.

ailicec sa for siden:

Jeg var også så usikker så jeg fikk min datter til å ta en stix(hun går ikke på kuren) og da var den hvit, jeg hadde rosa

Araya sa for siden:

Jeg har fått min samboer til å ta en, og da var den hvit. Min er lilla. Så jeg tror at stix'ene fungerer. :)

fjanni sa for siden:

hehe, forøvrig er det ikke stixen som bare er juks men sprekkene deres! :p (mine oxo) Jeg tror nok det kan ta litt tid før det ikke er ketoner i urinen, det samles jo opp litt urin over tid osv osv.. Uansett da... Test igjen i morgen, evt få noen andre til å tisse på de for å sjekke at de ikke er ødelagte på noe vis. Mine stix er beige som veggen her i dag fordi jeg hadde en sprekk på lørdag og delvis søndag...

:eek:

Torkil sa for siden:

Hei
Stixen fungerer!!!, men den viser kun at det er ketoner i urinen.
Man kan gå 12 timer uten å tisse da viser ketoner i urinen at det i hvert tilfelle var ketoner i urinen for 12 timer siden. har man sprukket går det noen timer før forbrenningen går over til normal forbrenning og det kan da fortsatt dannes noen ketoner i denne periode. Noen opplever således at EN sprekk, i forbindelse med ETT måltid, ikke gir utslag på stixene.
Jeg anbefaler ikke daglig bruk av stixene, men at man bruker en stix dan og vann når man er på kur. Så lenge man føler seg vel og følger dietten og går ned i vekt trenger man ikke bruke stix. Men står det stille, er det jo greit å vite at man fortstt er i ketose.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.