Det er stort sett det jeg også har drukket - det har vel blitt for mye rødvin tenker jeg:cool:. Blir vel for mange karbohydrater sammenlagt. Går på Ketolysekuren og der er det maks 15 karber i døgnet...
Leste du det jeg skrev? Uansett er det ikke mye karber i rødvin. En gjennomsnittlig flaske inneholder 6 gr kh. Men det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å forbrenne det virker det som.
trodde tørr hvitvin var det som var mest safe å drikke? Elsker rødvin, men har holdt meg borte fra det siden jeg trodde det var forbudt. Er det bare 6 karber i ei flaske rødvin?
Som sagt, en gjennomsnittlig flaske inneholder 6 gr kh, MEN DU GÅR IKKE NED I VEKT NÅR DU DRIKKER ALKOHOL! Dette fordi alkohol forbrennes først i kroppen.
Altså, alkoholet er det som brennes først, så karbohydrater og så fett.
Du går ikke ut av ketose pga alkohol, men det er fordi alkohol også produserer ketoner. Men du forbrenner altså ikke fett den tiden det tar alkoholen å bli forbrent.
Hva som er "lov" eller ikke er egentlig likegyldig sånn sett. (Bortsett fra at det er dumt å drikke øl, søte viner, drinker med sukker i, likører etc fordi disse inneholder mye karbohydrater), drikker du alkohol går du ikke ned i vekt. Enkelt oh greit.
Tørr hvitvin er ok, sjekk mengde restsukker på polets hjemmeside. Skal du være helt safe på karbene så er rent brennevin eller vodka det beste. Null karber!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.