Jeg burde sikkert har lest noen tråder først - for det er sikker fler med meg som lurer på dette, men HVOR og HVA starter jeg med?
Altså - jeg har ingen stor overvekt jeg sliter med - kanskje 5 kg, så hvilken retning starter jeg i??? Har jo forstått at Ketolyse da kanskje ikke er så lurt...
Må legge til at jeg til vanlig spiser relativt sunt, men har da nå fått disse kiloene som jeg vil ha AV igjen...
Kan noen av dere bevandrede karbojunkies der ute hjelpe meg på gang????? :)
Hva er "relativt sunt"?;) Vil tro at lavkarbo a la (litt streng) Lindberg kan være noe - lite karber og moderat fettinntak. Skulle gjerne gått ned 5 kg selv, men har ikke funnet det optimale kosthold ennå..
"Relativt sunt" for meg er null og niks av poteter, pasta og ris. Spiser kjøtt og masse grønnsaker. Spiser heller ikke spesielt mye brød, da jeg mistenker at jeg ikke går helt bra sammen med hvetemel. Blit veldig oppblåst og uvel, så jeg har holdt meg så mye som mulig unna. Men problemet er at jeg EEELSKER brød og bakevarer... Altså = en fryktelig dårlig kombinasjon. Ønsker flere tips om hva jeg kan bytte ut med.
Har også vært fflink med frukt, men har nettopp fått en oppvåker om at dette ikke skal være bra om man er på jakt etter få karber...
Derfor trenger jeg jo litt tips, da....
Skal sette meg ned og lese litt mer her, jeg.
Må legge til at jeg også trener ca. 3 ganger i uka (forbrennende trening) og derfor ikke helt skjønner hvorfor "fettet" legger seg på. Jaja, det løser seg vel! :D
Iiiik... Var det meg som vekte deg ang frukt eller:rolleyes:
Og jeg har jo kommet med mine råd og tips.
Titt litt rundt på forskjellige filosofier og se hva som passer best for deg. Som jeg sa til dg, så tror jeg ikke ketolyse er noen vits for deg, bedre med ala lindberg, ja.
Og du som får sånn kolikkmage bør def holde deg unna brød og bakevarer... Stakkars... Og du som er så flink til å bake:rolleyes: Samme med meg. flink og elsker å bake, men nå blir det kun til spesanledninger...
Hehe - ingen fare med det, snuppa - det var nok før det! Men jeg har jo skjønt at det kan være lov med noen jordbær, eller hur??? Får vel sitte å knaske på mandlene mine når det er frukt i bhg, jeg... (Og jeg som er bhg's ambassadør for FRUKT.no...)
Ventet forøvrig på at du skulle gi lyd fra deg, ja! ;)
Jeg skrev ut en gang en "oppskriftsbok" , noen hadde samla sammen mange oppskrifter og organisert dem ... Men jeg finner den ikke altså... Var her inne på forumet, men jeg klarer ikke å finne igjen den tråden.
Jaja, anbefaler deg å lese i journaler, Elansèsse er veldig flink på å legge ut linker til oppskrifter og bilder. Hun har også en blogg hvor hun har samlet ting. Er nok mange flere som gjør sånt, jeg har også begynt å samle litt i bloggen min.
Takk Bergrosa - for tips og linker! Skal leses og testes, ja!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.