< Tilbake til oversikten

Ketolyse & Hypotyreose

Chi sa for siden:

Er det noen der ute som har lavt stoffskifte, og som allikevel har hatt normalt rask vektnedgang med Ketolysekuren? :confused:

Ellers taes alle erfariner med lavt stoffkifte og ketolysekuren i mot med takk.
Jeg er nå i gang med 5 dag på ketlysekuren:)

Lava sa for siden:

Jeg har lavt stoffskifte, og gikk ned 1 kilo i uken, som jo er bra.

syns jeg da :p

Sulphur sa for siden:

Det beste jeg syns om ketolyse/lavkarbo og hypotyreose, er at hormonbalansen i kroppen kom i orden igjen, jeg fikk tilbake syklusen min, fikk mer energi og trengte ikke Levaxin lenger. Så bare kjør på. Ta jevnlige prøver hos legen for å se at du får mer normale verdier, så ser du at dette kostholdet er det mest optimale. :)

Sulphur sa for siden:

Jeg må bare legge til at min skjoldbruskkjertel er ikke ødelagt da. Bare midlertidig satt ut av spill.

Chi sa for siden:

Det er kjempebra:) Klarer jeg det skal jeg være fornøyd!

Chi sa for siden:

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg er ny her og føler ikke at jeg har så mye å bidra med her i forhold til erfaringer, så jeg blir utrolig glad når noen vil dele sine erfaringer med meg:)

Hormonbalansen min kan i følge legen min ikke komme i orden. De fant fant ut i røntgen at skjoldbruskkjertelen er så ødelagt at de var overrasket over at jeg ikke har problemer når jeg svelger...
Bare jeg går ned i vekt så fungerer jeg veldig bra med lavt stoffskifte.
:p

Turi sa for siden:

abonnerer litt på denne tråden, har vært hypo i mange år og gått opp masse i vekt. Har også veldig masse vann i kroppen.

Håper at jeg kommer til å gå ned i vekt på lavkarbo. Har prøvd før, men sprukket ganske kjapt. :krysser fingre og tær og alt som er!:

Torkil sa for siden:

Stoffskiftet styres av skjoldbruskkjertelens hormoner T3 og T4. Det er den basale energiomsetning.Denne er rett konstant.
Forbrenningen -hvordan maten omsettes til energi - er mye mer innfløkt og varierer med hvor mye vi beveger oss og hvilken mat vi spiser og hvor ofte.samt om vi har alle vitaminer, mineraler og sporstoffet som må til for optimal forbreninng. I ketose er forbrenningen høy og stoffskiftet upåvirket. Mange merker dette som indre varme . Og men svetter mer.
Altså lavt stoffskifte - som er behandlet- går fint å kombinere med
Ketolysekuren.
OG mange med lavt stoffskifte har gått raskt og mye ned i vekt, men som for alle andre er vekttapet individuellt. Man må prøve å unngå å se seg lei på de som får det til allerbest.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Chi sa for siden:

Turi - så fint at du abonnerer på denne tråden. Da kan vi muntre hverandre opp og dele erfaringer når vi trenger det :) Jeg er kjempeoptimist og tror jeg kommer til å lykkes med ketolyse. Lykke til og send meg en mail hvis du kjenner at du er nær ved å sprekke:)

Chi sa for siden:

Takk Torkil, for et forklarende og oppmuntrende svar :)
Utrolig hvor mye det betyr!!

Synes det har gått litt tregt i starten men vet veldig godt hvorfor. Mangel på trening og vann - må ta meg sammen :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.