< Tilbake til oversikten

Netcarb...?

#1

ayliah sa for siden:

Hei og hopp,,det er bare meg så lurer på såå mye rart;-):D

Satt å spsite knekkebrød i stad..og leste på pakken..det står at det er 5.8 carb per knekkebrødskive i Ryvita!Det står også et det er 1.7 g fiber...
Vil det da si at det er 4.1g netcarb?Altså..kan jeg da tenke at jeg har fått i meg 4.1 carb på det måltidet??


#2

HP sa for siden:

Stemmer det... ;)


#3

ayliah sa for siden:

så mye..;O)Godt å ha dere flinke atkinsere her inne;O);)


#4

cathrine sa for siden:

Hei:) !
Jeg har lurt på hvordan man egentlig regner ut "aktive karbohydrater", er det sånn man gjør det da? Trekker fiberinnh. fra på karboh.?
Hvis det feks. står I 100 gram vare gir;8 g.protein,13 g.karbohydrat og 38g. fett(hvorav 5 g er mettede fettsyrer,8 g enumettede og 23g. flerumettede). Hva blir de aktive karboh. da? Er det når varen innholder fiber man trekker det fra karboh.innholdet eller?
Syntes det er så vanskelig å regne ut aktive karboh. eller jeg skjønner det liksom ikke...Det er vanskelig å forstå ut ifra boka syntes jeg:confused: !!
cathrine


#5

HP sa for siden:

Atkins får ikke så mye inn på dette i den nye slankerevolusjonen.

Er nok mange grunner til det...

Men, en kan alltid trekke fra fiber. Men vær obs når du leser pakken, de kan nemlig være trukket fra allerede... Hvis der ikke står derav/hvorav Xg fiber... Så det er ikke noe en skal spekulere for mye i på introduksjoen. 1 Fiberrik/GGhelsekli er max på introen!

Sukkeralkoholer er lurt å vente med, ettersom det er litt forskjellig hvordan vi reagerer på dem, men regelen er at de også går rett igjennom... ;)

NetCarb trenger du å ha kontroll på når du er ferdig å slanke deg, og da er det lurt å lese: Atkins for Livet.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.