Nivanna sa for siden:
Kan dette stemme?
Syns det høres så merkelig ut..
Jeg måtte jo såklart falle for fristelsen når jeg så den på butikken, noe å kose meg med i helga!
Nivanna sa for siden:
Kan dette stemme?
Syns det høres så merkelig ut..
Jeg måtte jo såklart falle for fristelsen når jeg så den på butikken, noe å kose meg med i helga!
matvraket sa for siden:
oi.. det hørtes ikke helt riktig ut.. men hvis det stemmer skal jeg jammen kjøpe meg en plate jeg og :spent: :sikle:
Lisbeth sa for siden:
Hva heter sjokoladen??
Nivanna sa for siden:
Den heter Mørk Sjokolade. Fra sukkerfritt altså.. :)
Zincite sa for siden:
Hei
Den er søtet med maltitol. Et sukkeralkohol vi kan trekke fra på karbeinnholdet - slik jeg forstår det er det i alle fall ikke mere enn 2g per 100g - kopierer inn innholdsfortegnelsen.
Bare vil advare om at en del reagerer på maltitol. Så det kan være lurt å begynne forsiktig og avvente hvordan magen liker det :o jeg lærte det en litt tung vei... :eek:
Lykke til, håper det smaker og at magen synes det er greit :D
Areola sa for siden:
Jeg så den på mega, de hadde massevis av varer fra sukkerfritt, både forskjellige sjokolader og sukkertøy.
Turte ikke ta sjansen på noen av de der og da, skulle på kino.. Er best å prøve ut maltitol-godteri i sitt eget hjem med eget toalett, gitt :flau:
Lisbeth sa for siden:
50 g kh - 48 g sukkeralkoholer = 2 g kh pr 100 g :ja:
matvraket sa for siden:
kan man altaå trekke fra sukkeralkoholer?? da må jeg sjekke det neste gang jeg er ute og ser etter sjokkis :sikle:
Veggpryd sa for siden:
Så maltitol kommer fra korn? hmmm...
Photobscura sa for siden:
Til advarsel (en subjektiv sådan) så smaker sukkerfritt sine sjokolader helt forj*vlige!!! Det er som maltitol med sjokoladesmak, tørre er de også, buæææ! :p
emma1 sa for siden:
Anthon Berg sin sukkerfrie sjokolade synes jeg er helt nydelig!
Enid sa for siden:
Ja de sjokoladene fra Sukkerfritt er noe av det vondeste jeg noen sinne har smakt, fysjom!
Velg heller Anton Berg, eller Cavalier :ja:
Kattemor sa for siden:
En sukkerfri 70% mørk sjokolade som er veldig god til kaffen er Lindt Excellence Dark.
Den er ikke tørr (smelter i munnen) og er passe søt :)
Lavinia sa for siden:
Hmmm:)
Kanskje jeg er den eneste som liker sjokoladen fra sukkerfritt... tror det er den jeg kjøper for den er billigst.....
Søster sa for siden:
Men er denne sjokoladen sukkerfri? Har sett 70% mørk sjokolade fra Lindt, men det har ikke stått noe på den om at den er sukkerfri. Finner ellers ingenting om hvor mange kaber den inneholder :confused:
skolissemann sa for siden:
Helt uenig. Hasselnøtt sjokoladen deres er MINST like god som firkløver. Ble veldig overrasket. Så hvis man kan spise disse med god samvittighet så er ikke sjokolade-sug noe problem.
Ingen av de er en gang i nærheten av de beste sukkerfritt sjokoladene. Som sagt, særlig hasselnøtt varianten. Mandel er også veldig god.
Tone-G sa for siden:
Jeg liker den mørke sjokoladen fra sukkerfritt jeg! Den er god :ja:
:o
Vi får bare være enig om å være uenige! (Men det skal sies at jeg er veeeeeeeldig kresen på sjokolade, også ;))
Donna sa for siden:
Kan noen forklare dette? :confused:
Sukkeralkoholer taes ikke opp i tarmen (vanligvis), dermed regnes det ikke som vanlige karbohydrater.
Ella-A sa for siden:
så det er bare karbohydrater - sukkeralkoholer vi skal regne?
Er det noen som har noen sjokolader å anbefale fra lavkarbopikene da?
tror ikke jeg har sett de sukkerfritt sjokoladene noe sted jeg :/
Ella-A sa for siden:
åja det er de som er på lavkarbopikene, haha føler meg passe dum nå da!
wow,fruktkaramellene er jo bare 0,2 karb i :D
er polyol også en sukkeralkohol? for isåfall kan man jo egentlig spise alt som er på lavkarbopikene. selvfølgelig er vingummien "bedre" enn sjokoladen, men alt går jo?
noen sjokolade på lavkarbopikene som dere vil anbefale? er jo litt karbo i alle ser jeg. så må kanskje "spare" litt hvis man skal spise en sånn hver lørdag?
Pearl sa for siden:
Jeg liker den mørke sjokoladen fra Cloetta. Men jeg kan ikke spise mer enn 1 stripe. Da går det fort galt.
Anitra sa for siden:
neida, jeg liker den jeg også. Men helst den med litt nøtter da :)
kikja sa for siden:
Jeg liker også sjokoladen fra Sukkerfritt - hvertfall den melkesjokoladen, for det er den eneste jeg har smakt.. ;) Ellers driver jeg og tester ut det andre de har fra Sukkerfritt på Meny nå ;)
Jabba sa for siden:
Vedr. Anton Berg sjokoloaden....på varedeklarasjonen står det kulhydrat....betyr der karbohydrater?
Det står Kulhydrat 46 g (herav sukker og maltiol 43 g)
Betyr det at 100 gr av denne sjokoladen gir 3 karber?
Ja.
Jabba sa for siden:
jubler
Den var jo kjempegod !
LilleM0r sa for siden:
Noen som kan si meg hva den sukkerfrie sjokoladen fra Anton Berg heter? og hvor jeg finner den - bor i Oslo - og jeg har lett og lett....men finner den ikke:hylgrine:
Må ha den, bare må ha den...
valleygirl sa for siden:
husker ikke akkurat hva den heter, men jeg har sett den i flere rema-butikker på samme hyller som den vanlige sjokoladen. Liten sjokolade, så du får se godt etter:)
Jabba sa for siden:
Den heter ikke noe spesielt - det står bare Anton Berg sukkerfri på den. Pakningen er hvit og den er liten. Du finner den gjerne sammen ned konfekt /finere sjokolade...
Ella-A sa for siden:
men er det noen som vet om polyol er det samme som sukkeralkoholer?
Jeg har kjøpt den både på Ica og Rema 1000 her på Grünerløkka. Men det er jo en god del måneder siden, for maltitol er for meg helt katastrofalt :o Så jeg holder meg heller unna.
Jepp! Polyol ER sukkeralkohol :D Altså, et annet ord for det.
Impulsiw sa for siden:
Eneste av de "store" sjokoladeplatene fra sukkerfritt jeg liker er den mørke sjokoladen. De med nøtter synes jeg smaker jæææk... følelsen av at jeg tygger stein :lol: Ellers er det en sånn "kjekssjokolade" fra sukkerfritt tror jeg...den er veldig god :sikle:
Men smaken er jo som baken :lol:
Cyan sa for siden:
Jeg tåler virkelig ikke maltitol, så jeg holder meg til 85% Lindt :ja:
Anton Berg sin sukkerfrie, Cavalier og Cachet syns jeg er nydelig på smak, sjokoladene fra Sukkerfritt syns jeg smaker balle (skjønt de bidrar sterkt til vekttap, siden jeg må sitte på ramma hele kvelden ved inntak av bare små mengder...). Men for dem som liker de, og ikke minst tåler dem er det jo bare toppers :)
Forøvrig så har Ultra på Stovner et særdeles stort utvalg av ymse sukkerfrie sjokolader, drops og andre slikkerier :)
paula2angeles sa for siden:
Nå drar jeg til Meny og kjøper meg snop....:D:D
Impulsiw sa for siden:
Smaker balle? :eek:
Multi sa for siden:
Der som ikke tåler maltitol.
HVordan merker dere det?
Manglende vektnedgang, ut av ketose eller ubehag
Impulsiw sa for siden:
Jeg sitter på do i flere timer etterpå.. :flau: Så jeg unner meg 70% kokesjokolade når jeg har lyst på noe søtt... :ja:
Impulsiw sa for siden:
Så er det ei oppskrift på lavkarbokransekake her... inneholder mandler, eggehvite og splenda.. Ciss som har lagt det ut. Skal teste ut den :sikle:
Cyan sa for siden:
Luft, kramper og diare
StineK sa for siden:
For meg går det gjerne noen timer før moroa begynner
Multi sa for siden:
Jepp -måtte prøve AB sjokoladen for å se.
Joda det går ganske bra med magen.
Ikke store problemer......
Men joda ........LUUUUFT - så det spruter.
Og deretter - hard mage etterfulgt av små sauebæsjer.
Hyper sa for siden:
jeg får IKKE hard mage, for å si det pent........Spraylakkering....
Impulsiw sa for siden:
Jeg også Hyper :lol:
Jabba sa for siden:
Jeg har sikkert spist et halv kilo sjokolade med Maltiol i løpet av en liten uke - og merker INGENTING til mageverk på grunn av Maltiolen.....
Har spist ALTFOR MYE sjokolade .... håper ikke vekta har stanset opp i løpet av denne uka......
Det er jo så utrolig godt.....
Anitra sa for siden:
Uff, jeg reagerer mere og mere på maltitol. Sist holdt det på i 2 dager :( Så jeg spiser ikke denne ofte nei!
kiril sa for siden:
jeg har letet og letet etter sukkerfri sjokolade,men ingen helsekost butikker har det ....
men i dag på en helt uventa butikk så jeg en..og da måtte jeg kjöpe og egetnlig spare men var liksom tvungen til å smake og jeg som ikke skulle det men men sånn ble det hehe
men. 10 min etter så fikk jeg SINNSYKT mageknip....en time etterpå så måtte jeg löpe og finne närmeste toalett :rodme:
så bak og da var det malitol,betyr det at jeg ikke tåler den???eller a det bare er lenge siden jeg har spist sjokolade??
matitt sa for siden:
Cavalier Belgian Chocolate er og blir den beste, mmmmm :)
Kjøpte sukkerfri marsipan og rullet til kuler, dyppet i smeltet Belgian Chocoalate, med en liten valnøtt på toppen. Nam! Skal lage og ha med meg i jula:)
Runegutt sa for siden:
Noen som vet noe om den sukkerfrie Cloettasjokoladen?
Ullabulla sa for siden:
Hvor får man kjøpt sukkerfri marsipan og hvor mye karbo er der i denne?
Runegutt sa for siden:
Får sukkerfri Marsipan på helsekosten. Tror det var 6gr karb/100g
Impulsiw sa for siden:
Har kjøpt cavalier sukkerfri marsipan på helsekosten :ja: Den var absolutt verdt pengene :sikle: Har tatt en bit. Tåler ikke så mye om gangen for da får jeg en rammeavtale med porsgrunn porselen :lol:
matitt sa for siden:
Jeg kjøper Odense marsipan uten sukker på Ultra og Meny.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.