Hei! Jeg tenkte starte på ketolysekuren nå i sommer. Er dette opplegget levelig?
3 uker ketolysekur, så 1 uke ferie i Italia (pastaens og pizzaens hjemland), så 3 uker ketolysekur, så 1 uke Spania, deretter ketolysekur igjen utover høsten.
Hvordan er det å gå inn og ut av ketose sånn? Vil jeg bli dårlig av å gå ut av ketosen i Italia? Bør jeg gjøre noe her hjemme først?
Har aldri prøvd å gå inn og ut av ketose siden jeg er ganske fersk her, men de med mer peiling enn meg sier det kan være vanskeligere å komme i ketose jo flere ganger man prøver. Kan jo kanskje forsøke å leve lavkarbo først siden du nå skal på ferie til to fantastiske land med myyyyye god og faktisk sunn mat :)
Bare ett forslag altså :)
Jeg ville i hvert fall ha gradvis innført mer og mer karbo i dagene før ferien, for jeg blir fantastisk dårlig av å spise karbo etter en stund uten, og det er jo kjipt å bli på ferien.
Det er ikke bra for kroppen å gå ut og inn av ketose slik, det hadde jeg aldri gjort med overlegg. Så hvis du er redd du ikke klarer holde ketosen gjennom ferien, hadde jeg ventet med det. Heller kuttet ned på karbohydratene ellers, og prøvd et moderat lavkarbokosthold. Nå er det fullt mulig å spise ketolyse-vennlig mat overalt man er, det er bare litt ekstra planlegging som kreves :)
Jeg signerer Max her. Det er bedre å bare spise et moderat lavkarbokosthold om du ikke tror du vil klare å gjennomføre ketolysekuren, så kan du starte opp ordentlig etter ferien.
Enig med de over ... det er en lek å gå inn i ketose etter en stund på lavkarbo - og utrolig motiverende! Tror det vil bli lettere for deg å småstarte i spania enn i italia. I spania kan du jo kose deg med allskens tapas. LYKKE til og god ferie!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.