< Tilbake til oversikten

Hvilket bacon har minst saltinnhold?

Thorwald sa for siden:

Hei.
Etter å ha kommet tilbake til Norge etter 10 mnd. seiltur i Karibien har jeg nå fått erfare at mitt favorittbacon har blitt ramsalt. Jeg må derfor se meg om etter et mindre salt alternativ. Noen som har noen forslag til bacon med lite salt i seg? Gjerne også med mye fett da.

Alyssa sa for siden:

Hvilket er det du pleier å bruke?
Vet bare at stjernebacon er det baconet mamma og broder`n syns er minst salt i hvertfall :)

Megvel sa for siden:

Om du legger det i vann i kjøleskapet på kvelden, og så tar det utav før morgendusjen, så er det mindre salt til frokosten!

Thorwald sa for siden:

Jeg har vært en trofast tilbeder av first price baconet, men nå når jeg kom hjem var det i alle fall en virkelig ramsalt pakke jeg fikk med meg. Det kan kanskje være at denne var ekstra salt, ikke vet jeg. Det ryktes at nordfjord har en bacon som er både billig, feit og med lite salt. Så om ingen kommer med noen bedre forslag så kjøper jeg det neste gang. Vanne det ut er jo også mulig (takk for tipset) men jeg foretrekker jo å slippe det da. :)

Veggpryd sa for siden:

Har du prøvd baconet til Nordfjord på Rema 1000? Den med svor? Jeg pleier å klippe vekk svor-kanten for ellers så smeller og spruter det så fælt fra panna, Det baconet er billig: kr. 29,90 for 400 gram og det er tjukke fine skiver og ikke så salt.

Men, har du først vennet deg av med saltet - blir kanskje all slags bacon for salt?

quebec sa for siden:

sukker da?

synes å ha hørt at det og kan være et problem i bacon.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.