< Tilbake til oversikten

Så rart! Jeg kommer ikke inn i ketose igjen

Gracella sa for siden:

:(
Forrige helg var vi på overnattingsbesøk og det gikk ikke helt bra sånn ketolysemessig. (Var nok litt dårlig forberedt, sukk)
Jeg har spist det samme som jeg har gjort hele tiden (etter helgen, altså) så jeg trodde at jeg skulle komme meg inn i ketose igjen relativt kjapt, men det skjer altså ikke.
Jeg kjenner at jeg blir litt motløs nå, for nå skal vi ut på en tidagers "turne" hvor det blir mye kjøring, overnattinger på hotell og hos venner, liten mulighet for matlaging og omtrent null mulighet for oppbevaring av egen mat.
Men jeg skal uansett prøve å være på lavkarbo, det er sikkert!
(Jeg kjenner at jeg får så vanvittig lyst på ISKREM nå når jeg ikke er i ketolyse!!)

Huff, gleder meg allerede til å komme hjem og til å ha full kontroll på kostholdet....:rolleyes:.... før vi har reist....he, he.

Vel, ha en god lavkarbohelg alle sammen!!

Megvel sa for siden:

Du mener du ikke får utslag på sticksen?
ER det noe syklusgreier på gang? Jeg fikk aldri utslag i pms/mens.
En intens lyst på iskrem samt bra kosthold og ikke utslag - hmmm

quebec sa for siden:

uff, kjipt når det er slik.
hva med å ha noen atkinsbarer i bakhånd? Så blir det gjerne ikke såååå gale på turneen.

Photobscura sa for siden:

Atkinsbarer er jo ikke akkurat mat, da ;) Hva om du baker lavkarbobrød/lapper og har med deg, og så kan du kjøpe med deg noe pålegg mens du er ute og reiser?

Om jeg skal være borte noen dager eller mer, så forbereder jeg meg ganske grundig i forkant, og det er jeg alltid like glad for.

høna sa for siden:

Hei!
Jeg er ny og vurderer å starte på ketolysekuren i sommer. Hvor syk blir man av å gå inn og ut av ketosen? Spyr man etc? Orker man reise på ferie? Jeg vurderer følgende opplegg; 3 uker kur, 1 uke ferie, 3 uker kur, 1 uke ferie, så kur igjen....

Megvel sa for siden:

Syk og syk. Det er bare litt kjipt. Vil heller anbefale Fedon om du ikke tror du kan holde stilen igjennom feriene.

Det spørs mye på hva du mener med ferie også, det er helt gjennomførbart å kjøre ketogent i ferien, mener jeg ;)
Selv om det heter "Ketolysekuren" så handler det i større grad om en evig kostholdsomlegging. Det er ikke særlig pent gjort mot kroppen å forvirre den med sånne hopp fra måned til måned...!

quebec sa for siden:

hehehehe, nei vet jo det tulla, meeeen, de kan jo være gode å ha sånn innimellom, ikke til hvert måltid da :)

Jeg blir dårlig i magen, og langt fra mett av en Atkins-bar, men det er meg da. Det jeg mener, er at det finnes bedre alternativer (ikke minst billigere :ja:), f.eks en gang i fjor da jeg var på hyttetur i tre dager, så bakte jeg en porsjon med nøttemuffins og lapper, og kjøpte med meg varmrøkt laks, ost og majo, da hadde noe å spise gjennom hele turen, i spedd god grillmat :)
Jeg vil ALLTID anbefale naturlig mat laget av naturlige ingredienser først og framst ;)

quebec sa for siden:

fnis, jeg gjorde noe lign.på en hyttetur tidligere i år. Endte med at "selskapet" spiste min mat og jeg satt der og sultet:(
DAAAA var jeg glad for barsene ja:o

Max sa for siden:

Bare så det er sagt, så har jeg så og si aldri utslag på sticksene, selv om jeg vet jeg er i ketose..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.