Hei. Jeg er ny her og sliter litt med å skjønne oppbyggingen av sidene. Vile gjerne spørre noen - er dette måten å gjøre det på. Skulle jeg skrevet et annet sted?
Jeg er i ferd med å utforske lavkarbo greiene. Har lest litt Lindberg, Skaldemann og nå om ketolysekuren. Kuttet ut det meste av karber, men teller ikke. Leser dog innnholdsfortegnelsene og blir usikker på mat som jeg trodde var kjempebra; type cottage cheese, fiskepudding etc.
Det jeg lurer på er om det er greit å småspise om kveldene, feks peanøtter, evt hvor mye kan man spise? Baconcrisp har 2,5 g pr 100g, er det OK? Eller skal alle kaloriene komme i regelmessige måltider?
Fint hvis noen vil svare og gjerne også rettlede meg hvis jeg spør feil forum.:)
Ser du har ketolyse i boksen for din filosofi og svarer deretter :)
Ikke peanøtter på ketolyse. Det er for mange karber i.
Bacongull og fleskesvor kan du spise litt av. Det er lite karber, men salt og kan binde vann i kroppen. Er du på ketolysekuren og er sulten, så spis mat. Spis når du er sulten og spis deg mett, ikke stappmett.
Nå har jeg vært ute med hunden imens, deilig med kveldstur.
Skal kutte ut nøttene da. Har liksom vegret meg litt for å begynne ordentlig på KUR, for mange mislykkede før.... men det er vel lurt å holde seg strengt til noe i begynnelsen.
Tolker det altså til at det er greit å spise litt ekstra på kvelden så lenge det er riktig mat. Får alltid så lyst på noe godt imunnen...
Ja spis viss du er sulten. Jeg har alltid vært en kvelds "momser" og her har det gått med en del egg og bacon, ost og gjerne middagsrester :ja: Så lenge du spiser det mett og spiser når du er sulten, vil suget etter andre ting gi seg etter hvert :ja:
Jeg spiser også på kvelden her hvis jeg er sulten. På lavfett alà Grethe Roede så er det jo så fyyy å spise etter kl.20 f.eks, men det funker ikke for meg. Kan ikke legge meg sulten heller! :eek:
Det jeg kan finne på å spise på kvelden er ei lollypopbrødskive, gumle pålegg, 1 kokt egg, squashbiter, pannekakelapp, salamisnacksstang o.l :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.