< Tilbake til oversikten

Velkommen til det oppdaterte forumet

Summer sa for siden:

Velkommen tilbake til nytt og oppgradert forum. :)

Den første og mest tydelige forandringen er fargen. Litt uvant i begynnelsen, men veldig pent når en blir vant med det. Det gjenstår fortsatt litt arbeid med siden, mye vil ordnes i løpet av morgendagen.

Her er kommet endel nye funksjonaliteter, noen av dem er her på utprøving slik at vi kan vurdere om det fungerer bra eller ikke på dette forumet. Jeg anbefaler dere på det sterkeste å lese FAQ-en. Den finner dere oppe til venstre på menylinjen. Dere har fått egen profilside med mulighet til å poste meldinger hos den enkelte (synlig for dem som er innom profilsiden), og vennelisten har endret funksjon. Andre kan se vennelisten, men ikke kontaklisten, så det er noe dere må tenke gjennom før dere begynner å ta den i bruk. Hvordan dere ønsker å bruke den. Dem som er på vennelisten (og kontaktlisten som er den usynlige) kan lese i bloggen din. Du kan også ha album som enten er åpent, eller bare synlig for vennelisten.

Mer informasjon finner du i FAQ-en. Lykke til, jeg håper dere vil kose dere med de nye funksjonene.

Kom med skryt og eventuelle feilmeldinger i denne tråden, og så blir vi glad om dere bare rapporter en feil/mangel en gang.

Distrea sa for siden:

Spennende. Grønt er skjønnt :D

takk :klem:

Lava sa for siden:

Flott! venta lenge nå ;)
Grønnfargen blir nok fin den, når man blir vant med den.
Lykke til med alt nytt, og takk for at dere kom tilbake før jeg la meg :lol:

mofe sa for siden:

Den nye fargen er suuper! :ja: Passer til øynene mine! :D

mofe sa for siden:

Leser faqen nå, oppdaget en skrivefeil :)

Under "Se nye innlegg eller dagens innlegg", 5. setning, så står det atkivert, skal nok stå aktivert :)

Og under Emneord og hvordan bruker jeg emneord står det en "p" istedetfor en "å" i første setning. pirke

Ooog... :o "Kalendere" skrives vel kalendre? Eller kanskje ikke? Anyways så er det en engelsk setning der. Nå skal jeg slutte :p

Solskinn sa for siden:

Gratulerer med oppussingen. Det var pent.

HP sa for siden:

Der er nok mange skrivefeil i FAQen, det var mye å oversette, start gjerne en egen tråd for å samle opp.

noli sa for siden:

Jeg er dum (kanskje), men er det bare de som er på vennelisten som kan se bloggen? Og hva er album?

Distrea sa for siden:

jeg er likie dum :p

HP sa for siden:

Det er kontaktlisten som styrer tilgang til bloggen. Les forøvrig FAQen.

Gerd sa for siden:

og je....

HP sa for siden:

I bloggen står det "Medlemmer på kontaktlisten din kan..." over valgene for tilgangsbegrensing. Den gamle vennelisten er nå kontaktlisten. I tillegg har vi fått venner, og vennelisten - venner er gjensidige, offentlig synlige kontakter. Kontaktlisten er privat og du bestemmer hvem som står, vennelisten er gjensidig og offentlig. En kan være være på hverandres kontaktliste uten å være "venn", det står også forklart i FAQen.

Summer sa for siden:

PÅ kontrollpanelet deres finner dere denne til venstre:

Og når dere klikker på din profilside øverst der på kontrollpanelet (den første pilen), så kommer dere inn der (kommer også dit ved å klikke på nicket deres) og nede til høyre finner dere dette:

HP sa for siden:

Brukere som surfer "usynlig" vises ikke for brukere som ikke kan se usynlige på oversikten over "nylige besøkende" på profilsiden.

Distrea sa for siden:

ehhh, dette føles tungt for en gammel sjel som min. For meg er ALLE "venner" og jeg syns det er greit at det jeg legger ut kan alle medlemmer se, føles derfor litt tungvint å måtte legge til alle medlemmene som venner... isteden for å heller blokkere de få som man kanskje føler det er noe "lumsk" med

:o

men forummet ellers blir jo vanlig? så da kan jeg jo bare konse om det :ja:

noli sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg skjønte ingenting av det der, men jeg får prøve igjen i morgen når jeg ikke er så trøtt.

Men er det altså ingen mulighet for å la ALLE få tilgang til bloggen min?

Unnskyld for at jeg ikke skjønner noe her altså.

indi sa for siden:

skjønn farge!!!!!

HP sa for siden:

Det er jo bare snakk om å hake av i en boks og trykke lagre. Du må gjøre dette fordi det er en ny funksjon, og fordi ikke alle ønsker å ha denne listen offentlig.

Forumet fungerer som før med endel nytt i tillegg, ja. :)

HP sa for siden:

Det er innstillinger for dette i bloggen din, de er de samme som før. Kontaktlisten er den gamle vennelisten, så i praksis er ingenting endret. Her er ingenting nytt du lære deg for å forsette å bruke forumet som før.

Distrea sa for siden:

å ja,,, det er EN hake... det hørtes for meg og fler ut som vi må ha alle på vennelista... og da hadde vi jo mått huke av en for hver bruker.

lete etter haka

Veggpryd sa for siden:

Så fint det har blitt her! :)

Summer sa for siden:

Du må jo ikke bruke denne listen. Dersom du har åpen blogg og ikke ønsker å ha lukket album, så trenger du ikke bry deg med listen. :)

Distrea sa for siden:

det var DET vi ikke forsto :D men nå er det oppklart :klem:

Summer sa for siden:

Takk. :)

HP sa for siden:

Jeg trodde du pratet om de du hadde på den gamle vennelisten som du nå ville endre fra kontakter til venner. Beklager misforståelsen.

noli sa for siden:

Ja, det var det jeg også trodde.

Takk for tålmodigheten! :) Jeg har ingen på vennelisten eller kontaktlisten eller noe som helst, jeg skjønner ikke hva det er for. Men jeg er rar.

Stupedama sa for siden:

Dette ser fint ut! Og rart. Som nye støvletter man må se ned på mens man går i.

skalaren sa for siden:

Hei, mye av min kontrollpanel med mere er på engelsk, som for eksemel Min blogg eller følgende eksempel. Øverst til høyre Welcome, skalaren eller som øverst til venstre Hei skalaren. Skal det være slik?

HP sa for siden:

Du kan bytte språk nederst til venstre, velg Norsk v3. Eller under "Endre valg" i kontrollpanelet, nederst, velg "Bruk forumstandard".

Photobscura sa for siden:

Åh, endelig grønt! Nydelig! (Har kremt aldri vært en stor fan av blå...)
:suss:

Elanessë sa for siden:

Grønt er fargen til agurken og squashen :D

Marita sa for siden:

Endelig oppdatert til den forumversjonen jeg er blitt vant til fra andre forum! Kjempebra jobba, dere! :heia: Fargen var litt ekkel i øya, håper jeg venner meg til den etterhvert... :o

Alyssa sa for siden:

Det første som slo meg når jeg kom inn her nå, var selvfølgelig fargen. Elsker den! :D

Nå skal jeg prøve å sette meg inn i litt av det nye, må bare våkne litt først :trøtt:

Gratulerer med oppgradering :blomster:

Summer sa for siden:

Ang. fargen, så er den faktisk ulik på den stasjonære og de bærbare her i i huset. Jeg liker best den som er på de bærbare, og jeg regner med at fargene vil variere litt fra maskin til maskin.

Salt sa for siden:

Oj, jeg skvatt da jeg kom inn her! But I love it! :D

Elanessë sa for siden:

Det er røde kryss på endel medlemmer, og regner med det er stjernen til støttemedlemmene som ikke vises som bilde?

Nike sa for siden:

Stor sans for ny farge! Grønt er skjønt:ja:

Jeg godkjenner vennskap under en lav sko her, men når jeg har godkjent, så står venneønsket der fortsatt...

Jeg har ikke helt skjønt forskjellen på venner og kontakter enda, det går seg vel til. Men bloggen min er fortsatt bare åpen for de på vennelista, eller? Hmmm...

HP sa for siden:

Den gamle vennelisten har nå byttet navn til til kontaktlisten. For å godkjenne venner må du krysse av i boksen, nederst på vennelistesiden, om du har gjort det riktig så skal ønsket forsvinne. Forskjellen på venner og kontakter er forklart i FAQen, og lengre opp i denne tråden.

Charmtassen sa for siden:

Liker både fargen og lay-out'en her nå, jeg! Og dette med venner og kontakter får jeg sikkert dreis på etter hvert også. Positiv forandring så langt synes jeg! :heia:

Kalendere er riktig ;)

Jeg synes boksen rundt sitatene er litt vel utydelige... Det ser for meg nesten ut som om det er hovedteksten. Bare den grønne linja på sida som er tydelig for at det er et sitat.

Jeg blir ikke helt klok på vennel/kontaktliste, eller kanskje jeg ikke helt skjønner vitsen? Føles foreløbig som litt smør på flesk. Men kanskje noen kan opplyse meg litt, om hva som er fordelen?
Spennende er det i alle fall :)
Morsomt med album!

Pearl sa for siden:

Håpet er lysegrønt.

Summer sa for siden:

Det kommer et siteringsmerke ved siden av boksen, og teksten der det står sitat skal bli tydeligere. :) Vennelisten er synlig for alle, kontaktlisten er kun synlig for deg. De trengs bare å brukes dersom en har lukket blogg eller album, eller ønsker å ha lenker til vennene dine liggende lett tilgjengelig på profilsiden din. Ja, det stemmer nok. :)

Ok :)
Men det hadde vært fint om teksten i sitatene er i kursiv, som de var før også :ja:

Begynner så vidt å demre dette med vennelisten. Men, og det kan hende at noen har spurt om det før, jeg forsker litt rundt her nå, er man automatisk kontakt når man er venn, og så kan man huke vekk dersom man ikke ønsker at en venn skal ha tilgang på bloggen? Ikke at det er en aktuell problemstilling, da, men.

Jeg lurer også på hvorfor lenker ikke har egen farge lenger (de kan gjerne være grønne :D), det kan forveksles med at man bare understreker en tekst, om dere skjønner :)

HP sa for siden:

En venn er automatisk kontakt. Kontakter har tilgang til bloggen. "Vennskap" er et gjensidig, offentlig kontaktforhold. En venn er en "utvidet" kontakt, så en kan ikke være "venn" uten å også være kontakt.

Manina sa for siden:

Den lysegrønne fargen er pen, men den mørke er veldig skarp og skjærende. (Har ikke lyst til å kjøpe bærbar for at fargen skal bli penere! :cool:)

Dette er en prøve på hvordan sitater blir bare.
Nå er ellers forumet sirupstregt, men det er kanskje bare fordi det er ekstra mange som er innom og prøver seg fram?

Cheers!

Nå fikk jeg lyst til å gå på sambos pc for å se hvordan fargene ser ut på stasjonær. Herfra min lappert er de i hvert fall nydelige :) (Selv om det fortsatt er en del ting som det er blåskjær i da, som i den boksen jeg skriver i nå, f.eks ;))

Ellers; Bra jobba, HP!!!

Fedonisten sa for siden:

:love:

Så fint det har blitt, Lise & HP!!

hoster og harker - og koser meg med forumet i sofakroken

Koser meg jeg også, album har jeg laga, og sørfer rundt her! Spennende, virkelig!
Spørs om jeg får gjort noe særlig fornuftig i dag... :rolleyes:

Manina sa for siden:

Ja, nå fikk jeg i hvert fall det sparket jeg trengte for å ta en sommerferie fra forumet. Og det kan nok være nyttig på flere måter, så vi får se det positive i det. :) Men på min stasjonære pc er de nye fargene så påtrengende, at det er slitsomt å skulle se etter skriften i alt det mørkegrønne rundt. Grønt er fint, men det er ikke alle nyanser som er det, og ikke overalt.
Den gamle fargen var sval og lot det som ble skrevet bli framhevet, her er det nå omvendt.

Summer sa for siden:

Manina: Har du prøvd å justere lysstyrken?

Alyssa sa for siden:

Hvordan gjør man det? grønn (Alt er visst grønt i dag, jeg og :lol: )

Som sagt liker jeg fargene, men merket fort at det mørkegrønne skjærer i øya mine, så jeg blir sliten og svimmel.

Summer sa for siden:

På min maskin er det bilde av en stor og liten sol oppe over tallene der med F1,F2 osv. (men jeg har Macbook).

Linn H sa for siden:

hei. jeg har testet ut gruppene. Funker bra!
det jeg synes er litt dumt er at de private gruppene blir synlig men de kan ikke skrive i dem bare se gruppenavn etc. Kan de fikses slik at de lukkede gruppene ikke blir synlig?

Linn H sa for siden:

Hvordan kan man se når bloggene blir oppdatert uten å gå inn på hver enkelt sin profil?

Det er jo bare å trykke på "blogg" på det svarte panelet aller øverst. Der det også står "lavkarbo.no" "forum" og "blogger" ;)

Jeg er fortsatt litt opptatt av at linkene ikke har en avvikende farge, man legger nesten ikke merke til lenker lenger, det ser bare ut som om noe er understreket!

Linn H sa for siden:

åååh du er flink Photo..har ikke sett helt der oppe haha. Var så vandt til å ha den på den grønne linjen!

Bergrosa sa for siden:

Dette ser bra ut :D

Rattata sa for siden:

Jeg syns den mørke grønnfargen er altfor sterk og påtrengende!

Ignite sa for siden:

Bare sånn for ordens skyld så vil fargene variere fra skjerm til skjerm, og dette skyldes kvaliteten på skjermen din og kalibreringen av den. Det har nok ikke særlig mye med at maskiner er stasjonære eller bærbare. :D

sma sa for siden:

Jeg elsker den nye fargen! Syns ikke den er for skarp eller noe så de som syns det må no justere fargene på sin skjerm for den er nok feilinnstilt. Veldig bra HP og Summer!

Summer sa for siden:

Nei, jeg tror ikke det. Hehe, ja. Poenget mitt var at det er forskjellig fra maskin til maskin. Men om noen tar dette som en unnskyldning til å få kjøpe seg en bærbar, så er det greit det. :D Sikkert billigere å justere fargene eller lysstyrken, men ikke fullt så gøy. Det kommer, HP har ikke kunnet jobbe med dette før i kveld i dag, men vi tenkte det var best å få i gang forumet istedet for å vente til alt er på stell. :) Ja, det er ikke så mye vi kan gjøre med det. :)

Flott! Jeg er stolt av dere :suss:

Summer sa for siden:

Takk, og :suss: tilbake.

Nett sa for siden:

Så fint det har blitt her :), likte fargene veldig godt:ja: Skjønner at det der endel nytt å sette seg inn i - godt det er helg:p

matmor sa for siden:

phu! det var da godt å høre ! må ha alt inn med megasmå tesjeer jeg ser du! Men fargen er iallefall fin,skvatt litt når jeg logga meg på bare, kjempeflott at dere står på for å utvikle dette sånn ! :)

matmor sa for siden:

Skal nok sette meg inn i ting etterhvert også, forresten! he he:confused::)

HP sa for siden:

Ser ut som at formateringene for sitat kolliderer med innrykk, og at innrykk ser ut til å ikke fungere. Jeg får se på det til uken. Jeg har fjernet de doble innrykkene i signaturen og bloggbeskrivelsen din.

Stupedama sa for siden:

Aha! Takk for at du ser på det. Kanskje lager jeg innrykk igjen senere, det var jo litt artig også med turkise tyllskjørt rundt anførslene :lol:

Pearl sa for siden:

Jeg finner vennelisten min, men ikke kontaktlisten min. Jeg regner med at kontaktlisten min ikke er hemmelig for meg, så hvor skal jeg lete?

Pearl sa for siden:

Forresten. Kanskje alle mine kontakter er venner?

Borealis sa for siden:

Ehm....apropose GRØNN; - jeg ser i FAQ, men alt er på engelsk, og det orker jeg ikke idag...men jeg kan endre språket...er det så?
Og HVA er et album? :forstoikk

Borealis sa for siden:

Ah....har endret språket nå!:p

Lese-lese....;)

Summer sa for siden:

Her har jeg lagt inn et bilde av dette: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=495164&postcount=24
(Innlegg nr 24 i denne tråden.)

Lemen sa for siden:

Jeg liker den nye fargen! :D

Har ikke helt fått satt meg inn i alle oppdateringene enda, men foreløpig ser det veldig bra ut, godt jobba admins! :blomster:

Aline sa for siden:

Jeg har nå forandret windowsfargene til olivengrønt :D Hotmail-farger neste!!

Tuppen sa for siden:

synes dere har gjort en kjempe jobb jeg :klem:

men har ett spørsmål.. hvorfor har noen en rød kryss under nicknavnet sitt?

Summer sa for siden:

Takk. :)

Det er støttemedlem og moderator-bildene som ikke er i orden enda. :)

Enid sa for siden:

Flinke Summer og HP :klem: :blomster:

Gerd sa for siden:

Syns dere har gjort en super jobb!!!! :heia:
[color=darkgreen][/color]
Alt det nye blir vi vandt til etterhvert ;) :D
[color=darkgreen][/color]
Og grønnfargen er flott. Varm og lun. Akkurat som forumet :klem:

Hyper sa for siden:

oi...her kommer jeg hjem, og ser at det er forandringer på gang ja!!!Må lese meg opp litt her skjønner jeg;)

Trolljenta sa for siden:

Er det et sted vi kan se oversikt over bilder fra alle sine album?

HP sa for siden:

Jeg har ikke funnet en slik. Savner det. :)

HP sa for siden:

Ja, det er noe helt annet. Det vi har fått er er personlige album per bruker, ikke et globalt forum-galleri. Men en oversiktsside ønsker jeg meg, jeg skal følge med på plugins og føre opp "lag albumoversikt" på to-do-listen min (den er lang, så det kommer ikke med det første). :)

Elanessë sa for siden:

En liten irriterende ting.... når man holder musen borti ting på forumet som er linker så markerer den med store felt. F.eks hvis jeg kommer borti en ticker så "drukner" den nesten i svart markering. Irriterende med blinking og flashing der når man bare surfer rundt og kommer borti tickere (uten å trykke da).
Også på nickene til folk. Fæl rosa markering hvis man er borti der med musa :o

Dette er jeg enig i! Særlig på tickerne!

Eirian sa for siden:

Er det mulig å få endre farge selv?
Eller jeg vet jo at noen forum har det slik, sånn at jeg kunne hatt den gamle blå.

HP sa for siden:

Kanskje på sikt, men det er ikke mulig per i dag. Det er mye ekstra arbeid å vedlikeholde to ulike stiler. :)

Hjørdis sa for siden:

Synes sidene er kjempefine, jeg:ja:, flinke dere som legger så mye arbeid i dette. Har brukt noen dager på å like dem, men slik er vi nå gjerne med nye ting. Greit med det som er kjent liksom:D.

Chop sa for siden:

Heisan. Jeg har ikke vært inne her på et par uker, her har det sannelig skjedd forandringer. Her ser det "bærre lækkert" ut. Nye funksjoner får jeg kikke på senere. Grønnfargen er nydelig, og det er fint at det skiller seg ut fra mange andre fora som bruker blått. Dette liker jeg. :)

Bergrosa sa for siden:

Kanskje helt utenfor denne diskusjonen, men jeg legger nå spørsmålet mitt her likevel jeg da.
Er det mulig å oppheve grensa på kun 8 smileys i innleggene? Av og til har man behov for å uttrykke seg i litt flere bilder :lol: Og i samme slengen lagt inn flere smileys i lista?
som f.eks:

Summer sa for siden:

Det er meningen det skal komme flere smileyer, men jeg tror ikke det kommer til å skje før til høsten. :)

Distrea sa for siden:

:o en ting jeg ikke finner er... en hurtiglink/snarevei til oppskriftene..
er den der ett sted?... øya mine er i veien :cool:

Dilly sa for siden:

Heisann
Den er der den.. bare se på forsiden

Oppskrifter (4 leser)
Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.
Underfora: Produktinformasjon, Frokost og kveldsmat, Lunsj, Mellommåltider, Middag, Smoothies / drikke, Bakst, Festmat, Kake/dessert og snacks, Annen mat

Distrea sa for siden:

heeei Dilly søta :klem:

Der finner jeg den, men skulle gjerne hatt den i snareveier og/eller oppe i den grønne linja der medlemsliste, kalender og slikt er... bruker dem myye mindre enn oppskriftssiden :ja:

Stupedama sa for siden:

Denne beskjeden øverst, den er veldig lur, spesielt hvis folk har vært på ferie og sånn. Men nå har jeg lest den. Kunne den vært mulig å klikke bort da? Det er vanlig f.eks på Flickr.com eller andre steder jeg kjenner til.

Eirian sa for siden:

Ja, det tenkte jeg også på, etter å ha sett den der lenge nå så blir man lei.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.