Begynner etterhvert å bli ganske sugen på å smake sjokolade igjen. Har vært inne på nettsidene til Lindberg og funnet diverse snacks. Men det står ikke noe om karboinnholdet...
Så jeg lurer på om det er noen her som vet hvor mange kh melkesjokoladen fra Cavalier har (stor plate) og de Bron salt lakris/frukt vingummi/colaflasker?
Tør ikke bestille før jeg vet.... håper noen kan svare meg litt raskt :)
Det betr at søtstoffet er polyoler, altså sukkeralkoholer, som ikke opptas av kroppen. Dermed blir det relle karbotallet 0. Du skal alltid trekke fra disse. Er det feks. oppgitt i en sjokolade at det er 56 gram karbohydrater pr. 100 gram, og det står at 50 av disse er sukkeralkoholer/polyoler, skal du trekke fra 50 gram og da inneholder sjokoladen 6 gram NETTO karbohydrater. :)
Du kan i teorien proppe deg med disse ja, men av flere grunner bør man begrense seg, bla. fordi mange (de fleste?) reagerer med intense magesmerter etter en dose, det er SVÆRT avførende (maltitol = søtstoffet) og noen reagerer allikevel med vektoppgang eller vektstagnering når de spiser sukkeralkoholer. Men du får prøve deg frem. :D
De ser sånn her ut, og jeg kjøper dem på Ica Maxi. Les mer om den her
Cavalier sin melkesjokolade er også såå god - er ikke så glad i mørk sjokolade jeg nemlig
Mine favoritter for tiden er sjokoladene fra sukkerfritt - spesielt melkesjokoladen og den sjokoladen med nøtter i :sikle: Hele platen har vel 5 karber eller noe, men spiser bare et par ruter av gangen :p Ellers så går det bare i fruktkaramellene til debron som annet godteri.. diggerdiggerdigger de, og de har 0 karber!! :sikle:
Jeg vedder 100 kroner på at du kommer inn i tråden i kveld eller i morgen og sier du aaldri mer skal proppe deg med maltitolsøtet snop. Noen som vedder imot? :knegg:
Hm, har jeg det :confused: He he, ble litt usikker på Maxi nå, eneste jeg husker hundre prosent sikkert er Meny. Men mener å ha sett dem i noen andre dagligvarebutikker også :)
Sukkerfritt-sjokoladene selger faktisk rimi nå.. i denne gimmicken om sukkerfrie kasser :p Har også sett atkins-sjokolader i de fleste butikkene, de ligger somregel sammen med vitaminer og slikt no.. Debron og cavalier må du nok til en større dagligvare for å få tak i, jeg har kjøpt på ica maxi i allefall - men det har de kanskje på helsekost også:)
De har stort sett det meste av Cavalier og DeBron på Dropsen/Candygirl. Mye annet sukkerfritt også, faktisk hele "avdelinger". Ser du bor i Stavanger, heldigvis, da er det bare å stikke innom Dropsen i sentrum eller Candygirl på Kvaddå. :D
I Stavanger ligger det sukkerfrie snopet rett innenfor den døra som IKKE er rett over Prix, og på Kvadrat ligger det rett overfor smågodtet, innerst.
Har jeg oversikten eller har jeg oversikten? :lol:
Kommer til å bestille inn endel fra lavkarbopikene nå i sommer da, for det er litt billigere der synes jeg, de har ofte tilbud og sånt.
Kjøpte melkesjokoladen fra sukkerfritt i går og den er ganske god ja. Smaker litt som sånn billig tysk julekalender-sjokolade.. Og det er den beste sjokoladen jeg får! hehe. Tok noen ruter i går og tok en nå. Har ikke merket noe til rar mage enda gitt. Får vel avstå fra å smøre i seg hele sjokoladen ja! hehehe.
Kjøpte min sjokolade på Ultra på stovner, men de hadde ikke noe ketolyseprodukter! :( Hadde håpet å finne bakemixen, samt noe vitaminer.
Risbrød og festbrød ja, de har faktisk hatt risbrød i svææære poser (1 kg?) i mange år, mannen min hadde dilla på de før. Han kjøpte svære poser og så gaflet vi innpå. Er det rart jeg ble svær? :lol:
hehe ja må vel innrømme at de har blitt kjøpt her også :) Og fy f de er gode altså. De har jo hatt de på MIX også, altså de festbrødene som sånne mini, godt jeg ikke kjøper smågodt lengre....hehe
Men i alle dager da, hvorfor fortsetter jeg å gå inn på denne tråden :confused: slåsegselvihodet
"Liker ikke sjokolade, liker ikke sjokolade, liker ikke sjokolade!" Har jeg skjønt det nå? :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.