1 boks creme fräiche
1 pakke majones
1 ss sennep ( finnes en fransk type uten sukker!)
4 vårkløk
1/4 squash
1 stort blomkålhode
salt og pepper
Kok opp blomkål i små buketter til de er møre, skyll dem i kaldt vann.
Bland sammen creme Fräiche, majones, salt, pepper og sennep, smak til å kjenn om du vil ha mer av det ene eller det andre.
Ha så i resten, og bland godt.
La den stå litt i kjøleskapet så smaken setter seg.
Tusen takk for en super oppskrift :D Den står til kjøling nå.....men har jo prøvesmakt litt :uskyldig:
Foreslår følgende tillegg, funket veldig bra! Ta i en spiseskje sitronsaft, 1 ts splenda, brukte 1/2 rå løk (hadde ikke vårløk), litt kruspersille og gressløk. HELT PERFEKT! Anbefales i disse grilltider.
Her skal det grilles, - med "potetsalat" ehm.....Blomkålsalat, - verdens beste!!!
Hei.
Denne er kjempegod. Vi hadde grillselskap i går kveld, og da serverte jeg bl. a denne til hele gjengen. Alle synes den var aldeles nydelig. Den er jo i tillegg kjempeenkel og rask å lage.
Nå har jeg sett overskriften på denne tråden så lenge at jeg måtte til slutt inn og kikke, og denne skal nå prøves, helt klart! :sikle:
Fransk sennep - uten sukker?! Dijon? Å-å-please telle me, hvem/hva/hvor? Dette høres nesten for godt ut til å være sant...drømme
Og majonesen: hvilken kjøpemajones er det du bruker (som ikke inneholder sukker)? Regner i alle fall at du mener ferdig kjøpt majones, siden du skrev "en pakke" :p
Jeg er ikke så opptatt av at sennepen må være sukkerfri, det skal være bare litt likevel. Styr unna Bergby's bare, det er jo sirup med to sennepsfrø... ;) Men ekte sennep er nok hakket bedre å bruke enn sånn "pølsesennep".
2g karbo pr 100 i majonesen anser jeg heller ikke som noe utfordring.
Gjorde en liten variasjon på denne. Skrella en kvart agurk, og finhakka den og to fedd hvitløk. Miksa inn i salaten. Mmmmm....:)
Jeg har en fransk i skapet, kjøpt nettopp. Det er Maille Dijon Originale, sånn krukke med lokk. Den er uten sukker. Kjøpte den på Smart Club, Alna. Kosta rundt 20-25 kr 380 g.
Jeg laget den sist uke og den falt i smak her i huset. Jeg brukte i dag rømme pga av at jeg ikke hadde creme fräiche
og ca en halv ts. hvilløkspulver... nydelig.... nå skal det grilles.
Hei..Har dere smakt potetsalat ala squash?:hungry: Den er også veldi god å lett..
1 boks crem fraice
1 pose majones
1/2 løk
1 squash
hvitløk
salt og pepper
litt sylta agurk,epple er også godt,sjøl om d er sokker i frukten,.
Deilig til grilling og til det meste av middager i stedet for poteter..:spent:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.