På ketolyse; er det slik at dere andre holder dere til max ett bakverk for dagen?
At hvis man har planer om pizza den dagen, så blir det ikke lapper el.l??
For på ketolyse er det ikke slik at det skal være mest mulig "rent", men at man kan tillate seg slike bakedager?
Eller tar jeg veldig feil nå:rolleyes:?
Det er jo noen bakverk som er "rene", feks. Ziggylappene. Bare egg, ost og krydder. :)
Svarte vel ikke på spørsmålet ditt, men måtte bare nevne det, hehe.
Et interessant spørgesmål... Vet du, jeg har nok ikke vært 100% bevisst på det, men når du sier det så er det faktisk slik jeg legger opp matplanen min ja. Et bakverk om dagen. For min del er det stort sett sånn at jeg spiser brød/lapper til lunsj på jobben, og så holder jeg meg til kjøtt/grønnsaker og meieriprodukter til de øvrige måltidene.
med en gang en rett inneholder; soyaproteinet eller bakemixen, så tenker jeg bakverk ja:rolleyes:
kjekt å se at andre og har tenkt denne tanken, men de ziggylappene som jeg lagde igår hadde mer enn bare egg og ost og krydder ja:confused:, har jeg tatt en feil oppskrift?:confused:
og siden jeg ikke kunne gå forbi de 3 stykkene med pizza som var igjen fra gårsdagens middag, så voips, der føk de rett på frokosttallerkene min:p
Jeg har stagnert i nedgang ved inntak av de fleste typer brøderstatninger, og valgte derfor å kutte dem helt ut, og det ga nedgang. Men hvis det viktigste er å gå ned i vekt, og man tåler å spise slike erstatninger, er det ikke noe galt i det.
Men, noe å tenke på, er om man blir så vant med "brød" i kosten, at man går over til vanlig brødmat og raske karbohydrater igjen fortere når man har nådd den vekten man vil ha.
Jeg spiser de grove lappene hver dag nå. De inneholder egg, kruskakli, linfrø, creme fraiche og cottage cheese - og de er kjempegode :) Har i ekstra mye linfrø, siden de inneholder 0 karber og er finfint for fordøyelsen.. sleit med forstoppelse en periode :p
Jeg teller ikke brødmaten sånn egentlig, har skjedd at jeg har spist grove lapper til frokost, og lagd pizza med grove lapper-oppskriften som utgangspunkt til pizzabunn til kveldsmat i helgene.. :o
Som jeg skulle skrevet det selv :) Jeg spiser gjerne grove lapper både til frokost og kvelds. Blir disse lappene regnet som bakverk? Jeg går ikke særlig raskt ned i vekt (ca. 4,5 kg siden jeg startet for åtte og en halv uke siden). Kanskje jeg må begynne å spise mer ren mat :confused: Uff, så mange ting det er å ta hensyn til :rolleyes:
De grove lappene er i allefall en av mine favoritter, og er bra for fordøyelsen :)
Jeg kan spise lollipoppbrød flere ganger om dagen. vanligvis 2 ganger.
også blir det salat og middag på de to andre.
Men kanskje det hadde gått fortsere ned om jeg ikke spiste brød...........har jeg ikke tenkt på
Har ikke prøvd å lage de i muffinsformer. Lager de i langpanne og skjærer de opp i firkanter. Veldig praktisk å kunne ta de rett fra fryseren og putte de i brødristeren.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.