< Tilbake til oversikten

Yes!

Flisa sa for siden:

Da er jeg i ketolyse.... stixen viste i går rosa :D og etter 3 dager!!!

Men syns fremdeles det er litt vanskelig å få i seg all maten, vet ikke om jeg får i meg nok karbohydrater... Jeg orker ikke å veie salaten jeg lager meg hver dag, jeg veier ikke grønnsakene jeg bruker i maten.
Lurer også på om jeg spiser for mye til hvert måltid?!!? Hvordan vet du at nok er nok? Føler at buksene sitter strammere nå enn før?!?!

Kan man gå opp på denne kuren??? :eek:
Gikk en gang på Libra kurs, da gikk jeg opp først og så ned igjen :cool: håper ikke det skjer nå!!
Veier meg ikke før til torsdag, har tatt mål, og veid meg... Blir spennende å se om jeg har gått ned noe.

En annen ting som er bra med kuren...... jeg er varm hele tiden!!!

God natt

MorStine sa for siden:

Hvis du er usikker på om du gjør det riktig vil jeg anbefale på det sterkeste å veie grønsakene de første ukene, det er fort gjort å få i seg for mange karber;)

Hvordan man vet at man spiser nok; Spis saaaakte, kjenn på følelsen, er du mett? Du skal spise deg mett, men ikke stappmett:)

Og ja, man kan gå opp på denne kuren, dersom man ikke gjør det etter boka kan man fint gå opp. Hvis man ikke veier karbokildene sine og dermen får i seg for mye, i tillegg til å pøse på med fett, ja da kan man risikere motsatt effekt...

Har du lest boka? Om man følger den til punkt og prikke tror jeg ikke man kan mislykkes på denne kuren;)

Klem og lykke til videre:heia:

Smula sa for siden:

Ketose. Du er i ketose. Ketolyse er navnet på kuren.

Det kan være at enkelte uker står du stille eller at du til og med går opp littebitt. Det har noe med væskebalansen i kroppen, pluss at kroppen trenger litt tid til å venne seg til den nye vekten din.
Da gjelder det bare å holde ut og fortsette videre, så går det som regel riktig vei igjen.
Stor fordel at du har bestemt deg for å ikke veie deg for ofte!

Pearl sa for siden:

Jeg vil også anbefale deg å veie grønnsakene. Ja, og så telle karbohydratene i andre matvarer også, som f.eks. fløte, rømme, mørk sjokolade etc. Det blir fort for mye karbohydrater hvis man spiser mye grønnsaker. Noen grønnsaker inneholder ganske mye karbohydrater, andre veldig lite. For mye karbohydrater sammen med mye fett vil sannsynligvis gi vektøning istedenfor nedgang. Det fungerer altså dårllig med nesten ketose.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.