< Tilbake til oversikten

Minus 25 kg, når vet man at man er ferdig?

Max sa for siden:

I dag viste vekta 25 kilo mindre enn i oktober. Hvem ville trodd det?

Jeg har gått fra å veie 103,4 kg, til 78,4 i dag. Selv om jeg ikke er så opptatt av BMI, har den likevel gått ned fra 35,7 til 27,1.. Det vil si at jeg nærmer meg såkalt normalvektig.. Men jeg føler fortsatt at det er ganske mye å ta av. Problemet mitt er i hovedsak rundt magen, men det er jo også fortsatt en del å ta av rundt lår og rompe..

Folk sier jeg har blitt tynn, men det rette ordet er vel tynnere, for jeg er langt fra slank, men jeg er jo tydelig mye mindre enn jeg var.. 78,4 kg fordelt på mine 170 cm er fortsatt litt for mye, men jeg vet fortsatt ikke hvor mye mer jeg vil ha av. Nå virker det som om jeg har kommet meg over det siste platået også, for de siste kiloene har løsnet fort de siste ukene..

Nå føler jeg at jeg trenger "hjelp" her, for til og med mannen sier at det sitter igjen for mange kilo i mitt lille hode.. Jeg vet ikke hvordan jeg ser ut som slank, eller normalvektig, for det er så altfor lenge siden jeg var der... :rolleyes:

Nike sa for siden:

Wow - gratulerer med fantastisk resultat!:):):)
Når man går mye ned i vekt skjer ofte ett av to: Enten følger ikke hodet med, slik at man oppfatter seg selv som større enn det man er, eller man er kjempefornøyd først, helt til man blir vant til sitt slankere utseende, og da er plutselig ikke det slank nok... Hva med å la kroppen selv bestemme? Hvis du har et kosthold du trives med og er passe aktiv, skal jo en normalt fungerende kropp selv stabilisere seg på den vekten som er riktig for deg.

Flisa sa for siden:

Fantastisk bra.

Jeg har akkurat startet på kuren, og vet ikke så mye om det du spør om. Syns det høres ut som om du har nesten i mål, må vel si meg litt enig med mannen din;-) Tipper at du har noen få kilo igjen, så får du ta på deg nye briller og se i speilet etter de siste kiloene. 75 kg fordelt på 170 cm er bortimot perfekt, spør du meg! Litt å ta i...

Lykke til med de siste kiloene...

Hjørdis sa for siden:

Hei Max.
Skjønner at du funderer, men det Nike skriver her er veldig riktig:ja:, og på de bildene du la ut for en stund siden ser du veldig fin ut.
Spis lavkarbo, trim og la tiden jobbe for deg. Gerd har vel lagt seg på den linja, og jeg tror det er mest fornuftig.:klem:

Iset sa for siden:

Knallbra, gratulerer så mye!!

Jeg sliter liiiitt med det samme. Dvs. folk sier til meg at nå MÅ jeg ikke gå ned mer, jeg er aaaltfor tynn. Jeg er nå ikke enig i at jeg er for tynn, men slank er jeg i hvertfall, og jeg bør ikke gå ned mer enn 6-7 kg til, DA er jeg nok for tynn. Jeg kan godt tenke meg å gå ned 5 kg til, men ikke på overkroppen. Jeg er ganske skrapa der nå, ser skjelettbeina på halsen og i skulderområdet, så jeg ser vel anorektisk ut om jeg går ned mer der. Men det går jo ikke an å punktslanke, og problemet mitt er vel stort sett egentlig løshud. Minus nesten 70 kg betyr endel løshud ja. :p

Nei, jeg vet ikke hvordan man vet at man er ferdig, egentlig. Jeg tror jeg får stole på kroppen min rett og slett, stole på at den selv vet når den ikke bør gå ned mer og da stopper det. Jeg spiser jo helt normalt og tenker ikke slanking, og det virker som om det har stabilisert seg litt.

Lykke til videre, du har gjort en fremragende jobb. :D

Megvel sa for siden:

For MEG, så betyr faktisk konfeksjonsstørrelse mye!

Om du selv ikke føler du helt har oversikten over hva du burde gå i, kom deg til en "finere" butikk og be om assistanse, for en fin bukse/bluse/undertøy, si du behøver hjelp til å finne ut hvilken størrelse som passer deg nå siden du har gått ned !! 25kg.

Har du gått fra plus til normalkonfeksjon? Er det nok for deg?
Om det ikke er en lørdag formiddag så tar de nok den å strak arm...

Jeg driver fremdeles og tar inn over meg at jeg bruker 38:p:confused:, prøver stadig større av gammel vane. For meg er 36 for tynt. Rent mentalt. Dessuten sægger stellet da :D. Jeg hadde som plan A å gå ned mye mer, men rundt 66-67kg (og 170 cm) er jeg 38. Så da beholder jeg den vekten!

Jeg vil også tro at HVA du kan gå med nå i forhold til før har forandret seg, dermed er profesjonelt råd lurt. Da kan du i tillegg kjøpe liknende konfeksjon i andre billigere butikker, og eksperimentere litt. Er du konfortabel som den "nye" deg? Kan du gå i det du drømte om nå?

Og realitetssjekk, etter beinbygning. Jeg kommer ALLTID til å se ut som en idiot i åletrange jeans, de som er tett ved ankelen. Om jeg er 50kg. For jeg er ikke bygget for dem.

Max sa for siden:

Jeg har vel egentlig konkludert med at jeg ikke er fornøyd. Tok noen omtrentlige mål, og ser at jeg har gått inn en del i cm de siste ukene også, så da har jo faktisk mannen rett, han sier at jeg må ha blitt merkbart mindre på kort tid..

Nå bruker jeg ca 42/44 i klær. Jeg ønsker nok innerst inne å bli en str 40/42. Jeg er "framtung", så det er ikke alltid overdelene i 44 passer heller, og det er vel det jeg drømmer om.. Med godt undertøy på, begynner nesten kroppen å se grei ut, men den kunne helt klart fått bort litt mer, uten at jeg er "skrapa" av den grunn.. Løshuden på magen har tydelig også beegynt å stramme seg opp, den har skrumpet sammen, for den er langt fra så hengete som jeg var så sikker på at den skulle bli.

Egentlig tror jeg at jeg trenger noen skikkelige spark i baken. Skulle trengt en skikkelig gulrot. Mannen har vært en god støttespiller han, for all del, men jeg skulle gjerne hatt litt mer drahjelp på slutten.. Han ville ikke kjøpe noe til meg i går, fordi han var redd jeg ikke skulle bli fornøyd, påsto han. En blomsterbukett hadde da vel aldri slått feil, eller hva?

Nei, skulle ønske det var et kurs, eller en gruppe her i nærheten jeg kunne hatt faste møter med, for det er slikt som hadde hjulpet nå i sluttfasen.. Eller starten på slutten.. Eller starten på vedlikeholdet...

energibunten sa for siden:

Har slitt litt selv med "lure" ideer om slanking og jeg har aldri vært overvektig og har alltid trent og tildels veldig mye. Ingen god kombinasjon å veie for lite og trene mye.
Jeg trives på lavkarbo for da vet jeg at jeg holder meg sunnest, får best næring og energi og da tenker jeg ikke på noe med vekt etc.

Så jeg anbefaler å snart glemme alt som heter vekt og la kosthold og vekt bli noe du ikke tenker like mye på. Lettere sagt enn gjort, men du må jo gå fra overvektig til slankende til normal person, dvs hodet må følge med kroppen ;-)

Dritbra jobba !

Megvel sa for siden:

:D Det er jo en grei ting da :D

Det kan forresten være lurt å bruke "hold inn" undertøy i krympeperioden. På magen altså. Det funker ihvertfall etter graviditet!
Kanskje også ved vektnedgang?

ER du sikker på at det ikke er NOE tilbud der du bor? I hht trening?

Pearl sa for siden:

Føler at jeg er i litt samme situasjon som deg. Jeg har nå en BMI på 24,5. Er likevel ikke helt fornøyd fordi brystene er for tunge. Det gir endel smerter i skuldre og nakke. Har også litt mer på magen som jeg vil ha vekk. Jeg tenker at jeg ikke er ferdig før jeg føler meg fornøyd. Selv om jeg nok synes at jeg begynner å bli ganske fin da.

Var i London i april og handlet på Bravissimo. Det er en spesialbutikk for BHer der man bestiller time og får BH helt riktig tilpasset seg selv. Det hjalp både på smertene og ikke minst utseende. Vet ikke riktig om du trenger dette TIPSet, men du får det likevel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.