Jaja, sticksene ble tilslutt lyserosa og tilslutt beige, menmen....har to! 2!:eek::eek:ganger spist sånn dansk is, med 3 kuler, softice, guf og syltetøy på, ikke spist kjeksen vel og merke, men jeg hadde lagt inn denne isen på ferien, og vi har besøkt en del restauranter med buffet, så jeg tror så absolutt at en del karbs har sneket seg inn i kostholdet mitt, har begynt å kjenne sult igjen så:p:pmenmen, imorra reiser jeg hjem til norge, skal først besøke "cath me if you can " på superspeed og så er det atter hjem og tilbake til full kontroll på ketolysen.
Har uansett hatt en fin ferie og holdt meg på det jeg vil kalle lavkarbo, men unntaket av iskremen da, men det var verdt det folkens:):):D;)
Eg syns du har vore flink eg!!! I ferien kan det jo vere vanskelig å få tak i lavkarbo mat når ein må spise ute...
Berre kom igang att i normal rute i heimen att så går det nok bra!!!
STÅ PÅ!!!!
jeg har nok vært streng i så måte at jeg ikke har tatt brød og poteter, stappe eller ris og underjordiske grønnsaker. Og heller ikke spist snop, har ikke tenkt på det i det hele tattt. Men den danske isen , ja...den fortjentejeg og den har jeg tenkt på lenge :)
Men jeg GLEDER meg til å starte på fullt igjen, kroppen trengte denne avkoblingen og det gjorde jeg og :)
Selv om ferie er ferie, så tok jeg med meg fornuften denne gangen og lot vekta bli igjen hjemme :)
og fnis, kjøpte meg en slik herlig kjortel som alle ernede går med for tiden, og jeg måtte ned i M :):) SÅ det synes jeg var en herlig påminnelse på hvor slank jeg har blitt på disse mnd :) Fort gjort å glemme i hverdagen :)
KOOOS dere i ferien, folkens! Det akter jeg og å gjøre. Men gidder ikke å kjeie helt ut, da. Har gått ned mange kg, og det har kostet endel både fysisk og psykisk. Akter ikke å ødelegge alt i ferien. Må ha en viss kontroll på inntaket.
Jeg har gått til kostholdslege under hele min ketogene periode. Blir fulgt opp en gang i måneden slik at jeg skal holde meg på teppet.
Jeg luftet min bekymring for jeg skal på 3 ukers ferie til mellomamerika... Jeg fikk beskjed om at kroppen min etter ketose er mer sårbar for karbohydrater enn før...
Jeg fikk dermed beskjed om å holde meg til bønner/linser/frukt o.l. i steden for brød, pasta, poteter og pizza...
Jeg gikk i samråd med legen ut av ketose slik at sist uke slik at kroppen blir litt vant til karber og ikke går i sjokk...
Noen som har lignende opplevelser/fått like anbefalinger?
jeg var på ferie i Frankrike, med fiberrik i kofferten...alternativ til baguetten..retsen er uproblematisk det. Masse gode retter med ekstra grønnsaker å få. Og når jeg så hvor dårlig form og hvor vondt i magen min ene venninne hadde etter 5 dager med bare loff og sukker så...ja det er helt greit! Så jeg koser meg med vett! Drikker vin, og lettbrus, spiser gode oster og skinke på fiberriken. Masse delig fisk kjøtt og kylling, og fikk alltid salat eller grønnsaker til på forespørsel. Litt is spsite jeg ja.
UFF, hadde bestilt buffe på båten tilbake til norge og hadde bestemt meg ofr å la ketolyse være ketolyse og kose meg.
"STraffen " kom da jeg gikk på vekta :(:(
Så nå er det bare å brette opp "armene" og kjøre på for fullt, nå er det andre dagen med streng ketolyse og både jeg og kroppen min storkoser seg :)
Regner med å bruke sikkert 2 uker på å kvitte meg med ekstrabagasjen fra ferien :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.