< Tilbake til oversikten

Hasselnøttkjerner

Sense sa for siden:

Jeg har fått helt dilla på hasselnøttkjernene til Eldorado. De inneholder 6 karbs pr. 100 g. Det jeg lurer på er om det er ok å spise disse, så lenge jeg holder meg innenfor min dagsdose med karbs?

Nøttene inneholder jo mye fett som vel er bra?

CHESS sa for siden:

Nøtter er bra snacks, men ta også å prøv paranøtter.
De inneholder 3 KH på 100 gr. Knallgode !

Vibekebra sa for siden:

Noen plass dei sel paranøtter?
Eg liker dei kjempe godt. Fyller skapet med desse til jul... Men har ikkje sett dei i butikken no...

Nike sa for siden:

De fleste vanlige matbutikker selger ferdig knekkede paranøtter. Den Lille Nøttefabrikken har både i stor og liten pose. Men det er dyrt, dog.

Max sa for siden:

Det kan være greit med nøtter for noen, men for andre kan det stoppe nedgangen. Men det må man bare finne ut av selv :)

Sense sa for siden:

Ja det var dette jeg mente jeg hadde lest en plass.....men jeg fant det ikke igjen.

Vet du (eller andre) hvorfor det er slik at nøtter stopper nedgangen for enkelte?

Når jeg har spist mye nøtter står jeg stille i vekten dagen etterpå, men så går jeg litt ned igjen... har skjedd tre ganger nå :confused:

MorStine sa for siden:

Ikke godt å si hvorfor det bremser nedgangen for noen og ikke alle. Slik er det med mange matvarer og drikke. Noen har tomat, fløte, cola zero osv som partystoppere... Man reagerer helt enkelt forskjellig på ting. Selv holdt jeg meg unna nøtter da jeg var på kuren/dietten...
Om du ikke merker brems er det vel greit, men hiver meg på anbefalningen om å bytte til para. For jeg synes at 6 kh i nøtter er litt "feil" prioritering av karbokilder, det skal jo helst komme fra grønnsakene:)

Alt bare velmenende råd, ingen pekefinger...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.