< Tilbake til oversikten

Karbo i krydder?

smilefjes sa for siden:

Etter at jeg datt ut av ketosen over en kjøttdeig med vanlig tacokrydder, har jeg laget taco selv - med egen krydderblanding, så jeg var sikker på å styre unna sukkeret.

Og det ble kjempegodt, men det var vanskelig å beregne karbene - det er jo ganske mye av enkelte krydder typer for å få smaken skikkelig taco-aktig. Er det noen som har en liste med karboinnhold i ulikt krydder?

Det jeg spiser mye av er:
Basilikum, oregano, paprikapulver, koriander, løkpulver, hvitløkpulver, pepper og kanel. (Men ikke kanel i tacoen da...)

raptor sa for siden:

Kjøpte en box med peppermix, og trodde jeg hadde gjort det stort. Helt til jeg fant ut at det faktisk var sukker i blandingen og. Budskapet er vel at det er klokt å lese på innholdsforegnelsen. Utrolig hva de putter sukker oppi.:rolleyes:

smilefjes sa for siden:

Ja - ikke sant??? Hvem i all verden vil ha sukker i pepperet sitt liksom??? Men det er vel fordi det er billig fyllmasse. Grrrrrr....

Etter den tacokrydderposen er jeg skeptisk til alt av krydderblandinger.

Søster sa for siden:

Vil du dele den tacokrydderblandingen din med meg? :) Prøvde å etterligne tacokrydderet selv i går, men det ble ikke helt den rette smaken.

smilefjes sa for siden:

Såklart jeg vil :-)

Jeg slomser bare oppi da, men jeg steker altså karbonadedeigen, og har oppi masse løkpulver - et par spiseskjeer sånn ca, minst det samme med paprikapulver, masse hvitløk - ca 2 sånne små som ikke er delt inn i fedd, eller man kan ta hvitløkpulver, koriander ca 1 ss, ca 2 ss chilipulver, salt og masse pepper.

Det skal være spisskumen oppi også, men det har de ikke på butikken min, så det har liksom ikke blitt det oppi hos meg. Også kan man ha i cayennepepper hvis man vil ha den sterkere.

Så tar jeg i litt vann og lar det koke inn.

Familien godkjente den - og ungene er store tacoelskere.

Søster sa for siden:

Tusen takk! Da blir det denne krydderblandingen neste gang vi skal ha taco :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.