< Tilbake til oversikten

Noen spm ang. ketolysekuren

m19 sa for siden:

Hej!
Jeg er ny på ketolysekuren, og har noen spm:

1. Jeg er sjeldent sulten, men jeg prøver å spise både frokost, lunsj, middag og kvelds. Men jeg syntes dette blir litt for mange måltider. Jeg spiser små porsjoner. Kan jeg kutte ut f.eks lunsj? Eller er det ødeleggende for forbrenningen å spise så sjeldent?

2. Jeg har fått ketolyse-tbl i posten nå. Må de taes samtidig som et måltid? Dersom jeg kutter ut lunsjen, kan jeg kun ta selen + zink tbl og droppe maten?

3. Hvor mange timer er det nødt å gå mellom man tar tabelettene slik at opptaket ikke skal hemmes?

4. Trening/ mosjon: Jeg får i meg ca 10 g karbohydrater dagen. Og jeg trener en god del i tillegg. Vil kroppen da bryte ned muskler istednfor fett siden jeg spiser lite karbs? Bør jeg ta det litt med ro med treningen?

Håper på svar! :)

Fungirl sa for siden:

Hei og velkommen til ketolysekuren :)

Skal prøve å svare så godt jeg kan siden jeg er litt ny her også :)

1. Du spiser kun når du er sulten. Og du skal spise deg passe mett :)

2. Jeg tar tablettene om morningen, lunsj middag og kvelds. Tar de litt før jeg skal spise. Men spiser ikke kvelds så da tar jeg den når jeg legger meg.

3.Tror ikke det er noe fasit som sier når du skal ta de. Men du kan jo legge inn ca 4 timer sånn at du tar de samme tidspunkt hver dag. Lettere å huske da :)

1. Du bør nok spise mer. Jeg har fått "kjeft" her inne for at jeg har spist for lite så nå prøver jeg å komme meg nærmest mulig 15. Det sies også at hvis man trener mye så bør man spise mer. Men her kan du kanskje sende en melding til Torkil.

Håper du vil trives med denne kuren og at det passer for deg :)

Ønsker deg en super dag :)

m19 sa for siden:

Takk for gode svar, Fungirl :) Nå er jeg blitt litt klokere på dette iallefall :p

Men et lite spm til... Spise mer karbohydrater? Holder det ikke med 10 gram dagen? En dag var jeg nede i 4 gram... men den dagen trente jeg ikke da.. går det greit med så lite karb de dagene jeg ikke trener?

Elanessë sa for siden:

Du må holde deg mellom 15-20 karb om dagen ja :ja: Det kan være like mange konsekvenser med å få i seg for lite, som for mye.

Fungirl sa for siden:

Anbefalt for kvinner ihht boka til Torkil er 15, ikke under dette... Jeg ligger rett under 15 som regel. Var over 15 en uke og da la jeg på meg, men tror mest at det var pga at jeg lagde brødet som står på bakemiksboksen, hvis du har denne:)

m19 sa for siden:

Ok, tusen takk for svar! Jeg skal prøve å få i meg litt mere karbohydrater om dagene da:)

Vibekebra sa for siden:

Er det brødet godt eller??

Fungirl sa for siden:

Jeg synes det var knallgodt og kunne spist det hele dagen :) Men kan dessverre ikke spise det mer pga at jeg ble mer sulten av det og gikk opp i vekt :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.