< Tilbake til oversikten

Gravid!

breeze sa for siden:

Etter 7 uker i ketose gikk jeg ned 10 kg. Hadde 1 mnd pause, hvor jeg egentlig spiste masse karber, men gikk ikke opp en eneste kilo. Begynte på ny kur i midten av april, men fant ut at jeg var gravid rimelig kjapt. Er nå 12 uker på vei og har klart å legge på meg 5 kg:eek: (spist som en hest - konstant sulten)

Dette går ikke altså. Jeg vet at man ikke skal være i ketose under graviditeten, men kan jeg spise lavkarbo og spise kosttilskuddet i tillegg? Har jo disse pillene i skapet hjemme. Spise nesten som i ketose, men spise litt mer karber så jeg på en måte holder meg over ketosen....? Hjelp meg!

Noen som har anbefalinger?

Smula sa for siden:

Gratulerer så mye :)

Jeg tror det blir anbefalt å bytte over til Fedon når man er gravid.
Har ikke satt meg inn i hans filosofi, så sjekk forumet der om du behøver kosttilskudd? Det er ikke sikkert det er nødvendig, hans kost er litt mer variert.

Nike sa for siden:

Gratulerer med baby i magen! Kjenner jeg blir kjempemisunnelig - har lyst på en til jeg (minst..):) 5 kg på 12 uker er da ingenting - jeg gikk opp 7 på samme tidsrom, og mer kom på.. Måtte spise hele tiden pga kvalme..

Det er ingenting i veien for å spise lavkarbo når man er gravid, men når det gjelder kosttilskudd er jeg ikke helt sikker på hva man bør ta/ikke bør ta..

breeze sa for siden:

La på meg bare 9 kg i forrige s.skap, og da spiste jeg masse mat. Denne gangen tror jeg kroppen suger til seg all karboen den ikke har fått på en stund. Er ikke flink å spise sunt, må være ordentlig nazi (derfor ketolyse-kuren virket) Er ikke kvalm eller no, men er utrolig sulten og da må jeg ha "skikkelig" mat, ikke sånn salat-tull:o. Regner med at dette går over nå hvert øyeblikk, det gjorde det ialle fall i forrige s. skap, og da kan jeg forandre litt på kostholdet mitt. Men kan man spise lavkarbo uten pillene altså?

breeze sa for siden:

Takk for gratulasjoner forresten:D

jeef-micro sa for siden:

Hei og gratulerer :) Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "salat-tull" da du kan putte mye godt i en salat som metter lenge, men jeg vil også anbefale deg å se litt på Fedons filosoifi. Det er også lavkarbo, men litt mindre fett og litt mer karber, så man er ikke i ketose. Der har du også mulighet til å få kjøpt fedonbrød (rema tror jeg) dersom det er mat du har lyst på...

Tuppen sa for siden:

vil bare si gratulerer med en liten i magen!!
:klem:

breeze sa for siden:

He he, salat-tull. Fint ord, ikke sant. Mener bare at jeg ikke blir mett. Spiser 5 brødskiver til lunsj, måtte hatt 3 kyllingfileer i en salat for å bli mett. Det fine med ketosen var at jeg ikke var sulten og suget på søtt forsvant. Spiser søtt som en gal nå. Kaker, boller, sjokolade og godteri går ned på høykant. Er redd for at dette suget ikke forsvinner på en vanlig fedon livsstil!

Helene sa for siden:

Gratulerer!

Ville anbefalt å prøve på en fedon måte. Ulvehungeren kan gå over når du når 12-14 uker og da blir ting litt bedre. Det er ikke like lett å passe på hva man spiser når man er gravid men det er lov å prøve.

breeze sa for siden:

Men kan jeg spise pillene? Noen som vet noe om det?

Nike sa for siden:

Mener å ha lest at man ikke skal ta de. Hva består de av?

MorStine sa for siden:

:blomster:Gratulerer:)

Mener Torkil har skrevet her at det er for lite (ingen) forskning på om det kan være skadelig for fosteret, og at det er derfor det frarådes...

breeze sa for siden:

Tar opp igjen denne gamle tråden. Graviditeten er byttet ut med 2 år gammel datter og nye 93 kg som skal reduseres med minst 20 kg. Startet på søndag og denne gangen planlegger jeg 3 mnd kur. 2 av 3 pillebokser er gått ut på dato, men tar sjansen på å bruke dem fordet. Eller burde jeg kjøpe nye? ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.