< Tilbake til oversikten

Motstridende om type A?

Nike sa for siden:

Synes det er merkelig at det på listen over matvarer som frarådes, står oppført kumelk, mens det på listen over nøytrale matvarer bl.a. står oppført youghurt, creme freche etc. - matvarer som da vitterlig er laget på kumelk?!?:confused: Noen som har en forklaring?

Zincite sa for siden:

Jeg vet jeg tåler syrnede melkeprodukter mye bedre. Det har noe med at syrnede produkter har bakterier som hjelper til å spalte laktosen.

Nike sa for siden:

Så det er først og fremst laktose man skal holde seg unna når man har blodtype A?

Nike sa for siden:

En annen ting jeg synes er merkelig er at peanøtter står på listen over medisinsk kosthold, mens oljen fra disse nøttene frarådes. Hvorfor er det slik?

smosje sa for siden:

Minn meg på at jeg skal svare ordentlig på dette.

kennygirl sa for siden:

Dette lurer jeg også på!!!

Smosje, kan du svare ordentlig på det?

Huldr sa for siden:

Det er nok lenge siden Smosje har vært her nå ... :(

kennygirl sa for siden:

:( :(

Huldr sa for siden:

Får gi deg litt plaster på såret da :p:) Jeg har blodtype-boka, så leste litt i den nå. Alle typene skal unngå peanøttolje, så det kan hende det er begrunnet i måten peanøttolje fremstilles på. Den er ikke kaldpresset og dermed er den ikke særlig sunn.

Ellers går det kanskje an å google det, fortrinnsvis på engelsk tenker jeg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.