Momsa sa for siden:
kan noen si meg hvilken sjokoladebar man KAn spise på ketolyse? trodde fedon var bra, men står jo over 10 karbs i den.. har hørt snakk om en bar her inne med 3 karbs, men hva i svarte heter den da??? og hvor finner jeg den??
Momsa sa for siden:
kan noen si meg hvilken sjokoladebar man KAn spise på ketolyse? trodde fedon var bra, men står jo over 10 karbs i den.. har hørt snakk om en bar her inne med 3 karbs, men hva i svarte heter den da??? og hvor finner jeg den??
Flisa sa for siden:
Hei momsa
aner ikke, men måtte bare sende deg et svar........ går det ikke ann å kjøpe en plate med mørk sjokolade da? Ta en bit i løpet av helgen?
Eller kjøpe IFA skogsbær...
God helg!!
Trixie sa for siden:
Atkins sjokoladebar kan du spise på ketolyse. :) Fåes bla. på ICA.
Momsa sa for siden:
trixie, takker og bukker!:)
flisa: hei!;) man skal jo helst ikke ha sukker i det hele tatt. synes d er vanskelig, da sukkerfri sjokolade også har masse karbs. så ikke vet jeg
men etterhverrt skal jeg unne meg mørk sjokkis ja, bar komme litt igang først:)
Momsa sa for siden:
hvor mange karbs er det i atkins baren forresten?
Areola sa for siden:
Det pleier å være 2.
Momsa sa for siden:
i hele baren, liksom?? herremin, fedons var jo 10,8 pr 50 g!! kjære vene, ikke rart karbsene smøg seg oppover der da;)
takk for svar!:)
Paxen sa for siden:
Det finnes ganske mange sjokolader man kan spise. Du må bare sjekke at de er søtet med f.eks maltitol.
Anton Berg har en sukkerfri en som er kjempegod. Og den selger de ganske mange steder.
Når du leser på innholdsfortegnelsen, husk at du kan trekke fra sukkeralkoholer (=poloyoler). Da blir det ikke mange karber igjen.
Men... spiser man mye, er det en del som opplever å få luft i magen og kanskje løs mage. Jeg derimot tåler mye :D
Momsa sa for siden:
tusen takk, paxen! det var en god forklaring, nå skjønner jeg litt mer.:)
som sagt kjøpte jeg fedon idag, enda jeg kikket på den anton berg. men eeeeen ting til jeg lurer litt på..;
på fedons står det den er søtet med maltitol, det er jo bra. men det står også xylitol, og det skal vi vel ikke ha?
samtidig når jeg leser på næringsinnholdet, ser jeg ingentig som heter sukkeralkoholer eller polyoler, bare sukkerarter..
er det fordi fedons er "feil" type å spise, eller noe mer jeg ikke har skjønt..??
mye sjokolade-prat her nå, men kjekt å vite at man kan smake noe innimellom;)
Offshoreberta sa for siden:
Er det altså sånn at jeg kan trekke fra sukkeralkoholer i alle ting,når en går på ketolyse.???Har ikkje kjøpt ting for av og til er det masse karbohydrater,men så ser jeg jo at det står derav sukker også.........men er ny på dette så godt å vite,for da er det jo ganske mye en kan bruke:))
Gracella sa for siden:
Ja, du kan trekke fra sukkeralkoholene.
Jeg vet ikke om det er riktig, men hvis det i tillegg til sukkeralkoholer også er sukker, så prøver jeg å styre unna.
Xylitol var vel en sukkeralkohol som man ikke er blitt helt enige om det representerer karber eller ikke.
Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det vel bare Sorbitol (av -ol'ene) man ikke skulle spise på Ketolyse??
MMM sa for siden:
Prøv Anton Bergs "sugarfree". Jeg synes den smaker godt og naturlig, som mørk sjokolade. Den er på 45 gram og enda har jeg ikke klart å spise en hel ev gangen - blir for mektig, gitt :D. Før klarte jeg MYE mer enn som så, for å si det sånn... :o
Pr 100 g: 46 g karbohydrater(herav sukker og maltitol 43 g). Det betyr vel at 45 g sjokolade gir i underkant av 1,5 karbo.
arkine sa for siden:
anton berg var god ,vel jeg hadde ikke noe problem og spise hele ,, sukk
nattinatt sa for siden:
Kva for butikker har de? Er det berre helsekosten?:rolleyes:
Paradis-Oscar sa for siden:
Nei :rolleyes: (sorry, måtte bare prøve rolleye-smileyen, har aldri prøvd den før...:p)
De har den på Deli de Luca, Ica og Rimi.
mini me sa for siden:
Der jeg bor, så har dem Anton Berg sin også på Rema 1000, så den er nok å få mange steder. Jeg tror det kommer veldig an på hva kundene etterspørr. I den butikken jeg handler mest, så har Rema også en egen stand med sukkerfrie gotterier som er da ment for diabetikere. Men man bør nok (som det har fremkommet så mange ganger) sjekke godt inneholdsbetegnelsen. Så vil jeg tro at hvis du spørr butikksjefen i den butikken du handler mest, så tar dem inn sjokkolade for deg :p
Elanessë sa for siden:
Jeg kjøper Atkinsbarer på de fleste helsekoster, og Ica Maxi.
Atkins har forresten også en ordentlig sjokolade, med bare 1 karb i hele sjokkisen! :D
nattinatt sa for siden:
Men den atkins sjokoladen selger de vel ikkje på butikkene vel?? Eller??:rolleyes:
Eg har kjøpt av de frukost barene på ica, og Mega.
nattfrue sa for siden:
De har Atkins-sjokolader på min lokale Rimi, så jo - man burde finne det i vanlige butikker. Men utvalget varierer jo :)
Elanessë sa for siden:
De har den på SparKjøp her i byen. Faarlig gode :sikle:MorStine sa for siden:
Har heller nada problem med en hel Anton Berg sjokkis, ulempen for meg er jo bare at jeg får vondt i magan:(
mamma87 sa for siden:
finnes flere anton bergs sjokolader?
kjøpte en, men den hadde 46g karbs per 100 og veide 100g
stod ikke noe om sukkeralkohol heller
Elanessë sa for siden:
Den som er sukkerfri fra Anton Berg tror jeg inneholder 3 karb i hele saken
arkine sa for siden:
leste så mye om sjoolade her i dag ,at jeg kjøpte to atkins på butikken
vel ser meg sjelden berga når det gjelder sjokolade,,, så spiste opp begge to
straffen er, ble veldig trøtt , sovnet en times tid ,,og veldig vondt i magen ,,mett med andre ord ,våknet nå og enda vondt og råmett ,, at en aldri lærer
spiser rent generelt veldig lite til vært måltid ,har jeg bestandig gjort uansett kosthold ,,en halv kotelett foreks,, og litt blomkål,,,
og da dyttet i meg all den sjokoladen . jaja har vel lært nå håper jeg ..
men det at jeg ble så trøtt ,betyr vel at det må være noe sukker i den
for jeg reagerer sånn på vanlig sjokolade også,, og rødvin
MorStine sa for siden:
Den inneholder vel 3 nettkarber pr 100, så den lille sjokkisen inneholder faktisk under 1,5 karbs siden kun veier 45 gr:sikle: Hadde min lille plate både lørdag og søndag, og da ble jeg ikke galen i magen...
Panterpia sa for siden:
Er det noen som har fått dette med polyoler bekreftet fra Torkill selv?
(momser på en og er skeptisk - for godt til å være sant...hehe.):rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.