< Tilbake til oversikten

Argh, er de siste kiloene vanskeligst?

mocca75 sa for siden:

Er det vanskeligere å ta av 5-6 kg enn mange fler?
Jeg veide 71.4 kg på mandag. I dag fredag viser vekta akkurat 71 kg... Bare 400 gram ned p 5 dgr... Vet jag bare bør veie meg en dag i uken, men blir jo så nyskjerrig og vil se om jeg gjør det rett....
Må jeg være ekstra streng når jeg bare skal ned til 65 kg?
Er det noen som har tips eller råd ang dette. Vil så gjerne komme ned til 65/66 i løpet av juli...
:o

Nike sa for siden:

Yes, jo mindre man har å ta av, jo vanskeligere er det!:mad: Lyst å gå ned 5 kg selv, så slenger meg på denne tråden ja...

raptor sa for siden:

Ser ut som at kroppen har andre formeninger om hva som er den rette vekta.

Nike sa for siden:

:mad::mad::mad:

luringen sa for siden:

ja. de første kg gikk greit...nå har jeg igjen 3-4-5 kg til mitt mål...sitter godt gitt!

Distrea sa for siden:

De siste er tregest, men nå syns ikke jeg 400 gr på 5 dager er lite da!

syns det er kjempe bra :ja:

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg har ca 6-8 kg å ta av igjen etter 15 kg. Tar av jevnt og trutt, mellom 1,5 - 2 kg i måneden. Synes det er greit, jeg, da er jeg ferdig til jul liksom :lol:
Flott med 400 gram på 5 dager.
Hos meg svinger vekta veldig iløpet av uka og måneden. En uke kan vekta faktisk variere 3 kg.
jeg tenker som så at de kiloene som sakte, sakte går av, ikke kommer så lett på igjen :lol:
tankene har mye makt og kraft, så det er om å gjøre å legge de inn i positive baner.

:klem:

Nike sa for siden:

Så sant, så sant!:)

Photobscura sa for siden:

Unnskyld meg, men er 400 gram på fem dager lite? Synes du burde være glad og fornøyd med et så godt resultat. Du ligger an til å være over gjennomsnittet i vektnedgang med din vekt, så dette synes jeg ikke er noe å klage over. Heia! Bra innsats! Det er hva jeg vil si. Basta!

Mhv ei som har gått ned tjue kg, men har ca ti kg igjen -og har stått stille i ett år!!!

mocca75 sa for siden:

ok,thanks:o Kanskje 400 gr på 5 dgr ikke er så hakkende gale? Kanskje jeg bare er veldig utålmodig. Har en tendens til å gi opp, og ikke tro at det virker når jeg ikke raser ned i vekt. Kanskje derfor jeg står på stdet hvil?
Nå skal:) jeg ikke gi opp, og heller være lykkelig for de grm jeg går ned!!!!

Ozzy sa for siden:

Sånn er jeg også.... Utålmodig..... Nå har jeg kommet til den vekta jeg har hatt som normalvekt de siste årene før jeg la på meg 10 kg etter røykeslutt... Og nå har det liksom stoppa opp! Jeg er like flink som før - minst!!! Fra 84 kg til 72 kg har ikke vært noe problem, men nå sliter jeg!! Vil gjerne ned til 65 kg, så det er 7 kg igjen... Trodde det skulle gå i samme fart som de forrige kiloene, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen har gitt meg rådet om bare å spise 1 avocado om dagen, så er tingene i gang igjen, men det har ikke virket for meg... Jeg skal ikke gi opp, men blir fortere rastløs og blir i dårligere humør, gitt...

Jeg tenker mye på at jeg har vært overvektig i minst tjuefem år, og om det så tar meg fem år å komme ned i idealvekt, så er det langt mindre tid enn jeg brukte på å legge på meg alle kiloene.
En ting dere bør tenke på er at hudens elastitet trenger tid på seg, og om man går like fort ned hele veien, så vil ikke huden klare å dra seg sammen i takt med vektnedgangen.
Da jeg hadde gått ned tjue kg, så hang det mye her og der, og ettersom jeg ikke gikk ned, så vedlikeholdt jeg like godt vekta en stund, og etter et halvt år så var kroppen og huden mye strammere. Ikke minst klarte jeg mentalt sett å oppfatte at jeg var en mye mindre person. Jeg har en far som var overvektig fram til han var søtten, og selv om han har vært slank siden, så er han fortsatt en tjukkas i sitt eget hode. Det synes jeg er trist, og sånn vil jeg ikke had det!

Vibeke-67 sa for siden:

Mya sant i det du skriver altså Photo. Jeg har det slik at jeg egentlig har nådd målet mitt jeg, det var en BMI på 27, dvs 82 kg. Men pga helse bør jeg ned i denne normalvekten, dvs bmi på 25, og jeg må ned i 74 kg. Nå har jeg karret meg ned i 81kg, men på en måte er bare alt under 82 en bonus!
Må bare fortelle at jeg har en utrolig energi for tiden! Må sove en middagslur, men det går i ett, virkelig! Jobb, trening, tur med hund, avslutning på jobb, skole eller noe annet, ut med hund. jeg sitter jo ikke i ro! Men kanskje like greit siden fettet på rompa er borte og jeg får vondt i baken når jeg sitter for mye...polstringen er rett og slett borte... :lol:

Mennesker er jo ikke skapt til å sitte på rompa hele tiden! Vi er skapt til å streife, danse og elske! (Hørtes dét hippie ut, eller? :lol:)

Nike sa for siden:

Du glemte nakenbade!:D

Jepp! :lol:
Om man passer på å holde disse aktivitetene ved like, så skal dere se de siste kiloene raser av :D

Nike sa for siden:

Tja, min lille mann både danser og bader og er i allefall svært så elskelig - alt mer utpreget når han er naken, men han blir da vitterlig rundere for hver dag:p

Bebiser skal jo være runde! De skal helst ha kroppsfasongen til Knut Borge alle sammen :D

Nike sa for siden:

Hehe - jeg liker Knut Borge - HELE Knut Borge. :)

Jeg også! Han er en fantastisk mann som kan sin jazz og sin tørre intellektuelle NRK-humor!

Nike sa for siden:

Han er ikke så helt bortreist i filosofiens verden heller:) Og så er jo mannen bare gjennomført koselig:)

Åh, tenk deg å dra til Tostrupkjelleren og nyte en bedre cognac med Knut Borge og Torkjell Berulsfen! Jeg som ikke liker cognac en gang!

Du, nå sporer vi av igjen, vi har vært noen riktig slemme jenter i kveld!

Nike sa for siden:

Ah! Og plutselig kommer Nietche slentrende...

Huffja, men det er (var) jo lørdag, da har man jo lov til å skeie litt ut, hva..?:D For å gjøre det godt igjen kan jeg bare stemme i og bekrefte at de siste kiloene ER vanskeligst, og at de ihvertfall ikke forsvinner slik som jeg holder på!:rolleyes:

Jeg hører deg søster! Etter en vekttapshistorie som ikke kan anses som annet enn hunky dory, har jeg nå strevd i ett år med de ti siste...

Om Nietsche kom slentrende inn i Tostrupkjelleren, mens jeg sto lent til bardisken og diskuterte gleden over fargen rød og en god sigar med Torkjell, da hadde jeg blitt alvorlig skremt. Men når jeg først hadde kommet over sjokket, hadde jeg nok invitert han bort og satt stor pris på en liten meningsutveksling om Guds død.

Nike sa for siden:

Hvilket møte det hadde blitt du! Guds død er absolutt et tema som vies altfor liten oppmerksomhet!

helene:) sa for siden:

Jes blir også utålmodig. Har bare drevet på i tre uker nå, og de første 14 gikk greit. Men nå uka etter hadde jeg plutselig lagt på meg nesten en kilo.:( Ble litt grinete, og får da lyst å gi opp litt.. :mad: Men skal ikke det altså!! Bare lurer på om det kan stangnere skikkelig for så å kanskje ta av litt igjen.. At man plutselig kan få seg en overraskelse på vekta??:eek:

Nike sa for siden:

Du skal ikke ha mensen da...?;)

Vibeke-67 sa for siden:

Har du gått ned FJORTEN KILO PÅ TRE UKER????
wow, grattis! jeg har gått ned 15 kg på ett år....
Du har nesten ikke lov å bli opgitt da, altså, bare så det er sagt :lol:
Da har nok kroppen din godt av en liten pause :klem:

helene:) sa for siden:

Nei er du gal.. hehe... Så det ble skrevet litt feil.. Det skulle stå de første 14 dagene. Klager egentlig ikke, for har jo klart fem kg på tre uker da... Endelig i dag rykket vekta på seg en halv kg ned:) Så nå er det fullt kjør..:D

Konkelimonke sa for siden:

Kjenner til dette eg òg! (har klaga mi naud i eit innlegg her, i går faktisk).
Sit her med dei siste 6-7kiloane og det går enormt tregt... no har eg snart bruka to år (1.august er 2års dagen) på 24kg, og kunne godt tenkja meg å vera i mål snart. Men som sagt, desse siste kiloane nektar å rikka på seg. Og no går vekta meir opp enn ned.
Men, me får berre vera dyktige til å knipa tennene saman og bretta opp armane, så kjem me nok i mål ein eller annan gong! MEN, det er skikkelig jobbing altså, for å halda motet opp!

Tvi tvi til deko andre som tydlegvis slit med det samme som meg (ja, det er litt trøst!) :P

Nike sa for siden:

Personlig strever jeg også fryktelig med dette å brette opp armene. Mon det ikke går lettere hvis jeg heller prøver å brette opp ermene...;) (Beklager, kunne ikke dy meg).:D

Vibeke-67 sa for siden:

:lol: Er det da man er undervektig? Når man klarer det?

Nike sa for siden:

Tja, det er vel heller tvert om - ikke mye å folde sammen i en skrapet arm;)

Hahahahaha ler
Ja, eg ser det no at det vart litt feil, og eg trur faktisk eg tenkte tanken då eg skreiv det òg... men... sant... hehe!
flire

Nike sa for siden:

:D For øvrig synes jeg det er strålende at det endelig kommer nynorsk inn her. Skulle gjerne skrevet det selv, men det tar så himla lang tid å slå opp:o

Slå opp? Treng ikkje slå opp med nynorsken... den vil for alltid "be by your side"...:D

ÅÅÅ! For ein dårleg fredagshumor...:p (men takk for det, eg kjem alltid til å skriva nynorsk!!! )
Jaja, eg får vel kanskje gå å legga meg snart... så snart Lollypop-brødet mitt er ferdig! Gler meg til frukost i morgon tidleg... Nam!

God helg til alle saman frå meg!:cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.