< Tilbake til oversikten

Neeeei ... Ketosen er borte :hjelp:

smilefjes sa for siden:

Så var vi der igjen da.... Ketosen er bortevekk.
Nå begynner jeg snart å bli lei - det er deilig med ketose, formen er fin og alt vel. Men jeg kommer så utolig lett ut av den. Og denne gangen kan jeg ikke fatte hvorfor heller.

Her er hva jeg har spist de siste tre dagene:

Kyllingsuppe (ED produkt) 2,7 g karb
Karbonade, sopp, grønnsaker
Lapper (Forumoppskrift, 6 g karb totalt for begge mellom-måltidene)
Karbonade med avocado og grønnsaker.
Lapper
Atkinsbar

Onsdag:
Sjokofrokost (ED produkt) 10 g karb inklusive melken.
Karbonade
Omelett med pølsebiter, grønnsaker
lapper, bringebær (1/3 forumoppskrift ca, skal tilsvare 2 g karb)
3 egg og 100 g bacon, grønnsaker
Atkinsbar

Torsdag
Kyllingsuppe (ED produkt)
2 egg, skinkebiter, salat
Brownie (ED produkt)
Ørret med sopp og grønnsaker

en del av gangene hadde jeg en skje seterrømme på grønnsakene.
Karbonadene er laget av kjøttdeig, egg, salt og pepper.
Grønnsakene er over bakken, stort sett crispisalat, slangeagurk, typisk tre cherrytomater eller en mikro rød paprika. Noen ganger en tredjedels sjallottløk.

Er det noen som kan peke ut synderen for meg? Ketosen var fin på mandag, men i går var jeg skikkelig sulten hele tiden, og siden jeg da ramset opp for meg selv og kom til at jeg spiste ganske mye på tirsdag også, så var jeg nok ganske sulten da også. Hvilket tyder på ødelagt ketose.

Atkinsbarene er valgt fordi de inneholder 1 g karb og fordi de metter meg og slukker suget totalt når jeg slenger ut av ketosen, så jeg får fred.

Jeg drikker kun usøtet te, vann og ett glass pepsi max hvis jeg har veldig lyst på.

Pearl sa for siden:

Vet ikke så mye om Eurodiett, men jeg hart erfart at jeg kan falle ut av ketose hvis jeg spiser for mange karbohydrater til ett måltid. Jeg har sett at noen sparer på karbohydrater til frokost for å ha flere til middag. Det fungerer ikke for meg. Det går ikke an for meg å spise 10 karbohydrater i ett måltid. Jeg må spre de ut på alle måltidene for å holde meg i ketose. Håper at du finner ut av det.

Pearl sa for siden:

Så i ettertid at du bruker Atkinsbar. Jeg faller ut av ketose når jeg spiser de. Vet ikke hvorfor, men det skjer hver gang.

smilefjes sa for siden:

Aha!!! Da kan det stemme - jeg tenkte på dem, men etter å ha sjekket igjen og igjen og enda en gang kom jeg til at det virkelig bare står ett g karb på dem.

Men da - da hiver jeg resten i søpla!

Takk - det er godt det er flere av oss som ikke bare kan telle opp karbene også går ketosen av seg selv - felles skjebne, felles trøst? :klem:

Solskinn sa for siden:

Hei :)
Hva med sjokofrokosten fra ED? Den er vel noe av det mest karborike av ED produktene?

Jeg ville heller forsøkt å bytte den med en ED-pudding og beholdt Atkinsbaren...:confused: Vanskelig dette. Lykke til videre :klem:

smilefjes sa for siden:

Vanskelig ja... :sukk:

Jeg tenkte å gå over til å lage ed sjokkoen med vann. Det er ikke så mye sukker i selve produktet, men den skal jo lages med 2 dl skummamelk - og det blir jo masse karb...

Solskinn sa for siden:

Å.. var den den du mente? Jeg tenkte på den der sjokoladefrokostblandingen jeg. Nei, den du bruker, ineholder vel ikke så mye.

Enig med deg i at det kanskje er melka som ødelegger da. Har du forsøkt EDs melkepulver? Laktolight inneholder mindre enn 2 KH i en pose som passer til ca 2 dl vann.

indi sa for siden:

edsjokofrokost går å lage med sukkerfri soyamelk:) Da sparer du litt.
hva slags kjøttdeig bruker du? viktig å sjekke og dobbelsjekke den... jeg bruker alltid ren karbonadedeig, eller kyllingkjøttdeig, den inneholder bare kyllingkjøtt og ingenting annet...
Håper du finner ut av det!

smilefjes sa for siden:

Det er så bra med litt hjelp :smile:
Jeg har testet laktolight - kjøpte ehm... 120 poser for sikkerhets skyld... Den får jeg ikke ned. Men sjokopuddingen går greit med soyamelk, så jeg prøver det på sjokofrokosten også. Og funker det ikke det heller, så selger jeg pakkene og går over til egg og pannekaker isteden... Jeg skal ha den ketosen på plass stabil og fin...

Sjekket brownie posen i dag da - den renner jo over av karber den også, så den er det over og ut med. Jeg baker heller en ostekake selv når jeg vil kose meg.

Sukk... jeg angrer nesten litt på eurodietten akkurat nå, tror jeg skal lese stort og lenge i ketolyseboka etter at jeg får kjøpt den i morgen. Også skal jeg spise kyllingsuppa og paellaen...

Megvel sa for siden:

Dessuten har syklus noe å si, hadde aldri utslag i mens...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.