lill sa for siden:
Jeg har nå gått på ketolyse i temmelig nøyaktig 2 mnd og har gått ned 10 kg. Er det for mye for fort? Jeg har spist vanlig ketolysemat. Har vært hos legen og tatt blodprøver nå bare i tilfelle....
lill sa for siden:
Jeg har nå gått på ketolyse i temmelig nøyaktig 2 mnd og har gått ned 10 kg. Er det for mye for fort? Jeg har spist vanlig ketolysemat. Har vært hos legen og tatt blodprøver nå bare i tilfelle....
Nike sa for siden:
Nei, jeg synes ikke dette er urovekkende fort - men stor honnør for kjempeflott resultat:) - noe av det er nok vann, dersom vi for enkelhets skyld antar at minst 2 av de 10 kiloene er vann, har du gått ned 1 kg i uken, hvilket er helt topp! :)
Løvetann sa for siden:
Gratulerer med flott resultat! Hvis du ellers har det bra, er det nok ingen grunn til å bekymre seg for raske resultater. Vi er nok noen som hadde ønsket oss en slik fremgang. :)
Kan du ikke fortelle litt om hva du har gjort for å få det til?
Pearl sa for siden:
:heia:Gratulerer med godt resultat. Skulle ønske at dette også var min problemstilling.
screwball sa for siden:
Jeg har gått ned 20kg på 10 uker og er i kanonform sammenlignet med utgangspunktet, så tror ikke det er skummelt nei. Stå på videre!!!
Thorwald sa for siden:
Hei og gratulerer med flott resultat! :)
Jeg har lest at en del leger/fagfolk ikke anbefaler at man går ned mer enn en kilo i uken. Begrunnelsen for en slik anbefaling vet jeg imidlertid ikke. Jeg diskuterte forøvrig dette med en venn av meg som er lege, og også han etterlyste forklaringen på en slik anbefaling. Det eneste jeg synes å huske som begrunnelse var at kroppen trengte tid til å omstille seg, men det er godt mulig at et slikt råd er begrunnet i at man med tradisjonelt kosthold blir nødt til å redusere kaloriinntaket for å få slike resultater og at det av den grunn kanskje ikke er formålstjenelig. Dersom det er noen der ute som kan belyse og begrunne hvorfor man tradisjonelt får råd om at man ikke skal gå ned mer enn en kilo i uken, så ville jeg altså blitt takknemlig for svar.
Ha en riktig fin dag alle sammen! :)
Pearl sa for siden:
Mener å ha lest at dersom man går ned for fort så risikerer man å få mye overflødig hud.
Vibeke-67 sa for siden:
Hei og grattis!
tror det stemmer det som pearl sier, at om du går for fort ned risikerer man å få mye overflødig hud. men det kommer jo også an på hvor mye du går ned på kort tid, da! Jeg har gått ned ca 15 kg på ca ett år, går ned ca ett til to kg i måneden. det går ikke fort akkurat, men jeg tenker ikke noe over det. har god tid. Huden har strammet seg opp ganske bra, bare litt slapt under overarmene, men det kan kanskje trening hjelpe på?
men naboen min gikk ned ca 70 kg på et år !!! og mye slapt.
Så det er noen en sammenheng mellom hvor mye og hvor kjapt da?
men det er jo litt vanskelig å kontrollere da, hvis man holder dietten og gjør det man skal. Kanskje det stopper opp etter en stund?
uansett - lykke til videre!
lill sa for siden:
Hm. Det vet jeg ikke helt. Jeg har spist som enbefalt i ketolyseboka, og i tillegg har jeg både drukket cola light, spist masse store ifa, baconchips og sukkerfri sjokolade/vingummi... Kanskje jeg bare har anlegg for ketolyse?
I tillegg har jeg trent forsiktig, og så har jeg små barn som jeg løper en del etter ;)
Løvetann sa for siden:
"Anlegg for ketolyse"! Sukk. :rolleyes: misunnelig
De små barna sørger nok for at du får vesentlig mer mosjon enn meg. :)
Lykke til videre! Skal bli spennende å følge med deg.
Torkil sa for siden:
Hei
Det finnes nye, Svenske undersøkelser som indikerer at de som går fortest og mest ned, har størst sjanse for å unngå vektøkning etter slankekuren.
Lykke til
Torkil :)
Nike sa for siden:
Kan du si noe om hva dette skyldes?
noli sa for siden:
Ja, det hadde vært interessant. Jeg har nemlig alltid lært at det er omvendt.
Pearl sa for siden:
Søren og.
Vibeke-67 sa for siden:
Ja ikke sant.... tror ikke helt på disse svenskene nei :nei: :lol:
Torkil sa for siden:
Hei
Jeg fikk opplysningene fra de som driver Evjeklinikken, det var en Svensk undersøkelse som viste at de som går fortest ned hadde større sjanse for å beholde målvekten, enn de som gik sent ned i vekt.
Det var veldig overraskende og må bekreftes i andre studier før det blir en sannhet. Men man trenger i hvert tilfelle ikke være redd for at det går for fort. Det med løs hud har jeg lite tro på. Journalisten i Vi Menn, som gikk ned 25 kilo på 100 dager har ikke for mye løs hud. Jeg er ganske sikker på at det har med utgangspnktet å gjøre. Har man fettfold nederst på magen (hengemage:o) vil ingen slanking kunne fjerne den , men selvfølgelig gjøre den tynnere. Den må opereres bort med bukplastikk ETTER man er ferdig med slankingen.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Pearl sa for siden:
Søren og.
Max sa for siden:
Påkkern også altså. Du har ingen hete tips for å bli kvitt den du heller?
Broren min er fysioterapeut, og var så imponert over vekttapet mitt. Men han sa også at slik som magen og "håndtakene" over hoftene, ikke kan slankes bort, eller trenes bort. Det er jo for mye hud, det er ikke mye fett igjen der egentlig..
Megvel sa for siden:
Men som etter graviditet, sånne "sexy" hold inn underbukser, sånne som går laaangt oppetter magen med hold inn-parti, kan føre til at huden krymper om den brukes mens man minsker! Selv gikk jeg med sånn etter gravvis, og trekkspillmagen trakk seg inn ikke la seg ned. Kjempelurt!
Vibeke-67 sa for siden:
Hm, nå har jeg vel ikke hatt så veldig hengemage, men noe var det jo. Jeg har fortsatt endel mage igjen. Da jeg begynte med dette målte jeg meg rundt magen ved navelen, som viste 102 cm. Nå viser målet 81 cm. Over og under dette målet var det store valker, så det hang både over og under kan man si, så navlen ble litt skjult. Dette er nå borte, stort sett. Etter ett år fremstår magen som mye flatere, og huden er stram og fin den!
Men - det som jo må være ett poeng, er at man mener at det ikke er skadelig å gå for fort ned. Og det er jo veldig greit å vite for de som skal gå masse ned! Så får heller en sneglevekttaper som meg som mister 1/2 kg fett i uka tåle å være mer standhaftig når jeg lander på trivselvekt og kroppen er fornøyd med det fettet som er igjen på kroppen. :klem:
matti sa for siden:
hvordan får dere det til? dette er jo supert; 20kg på 10 uker og 10kg på 2mnd.
jeg har bare gått ned 4 kilo siden 8de mai. har stagnert på samme kilo nå lenge.
hva kan jeg gjøre for og komme videre??
Megvel sa for siden:
Har du journal vi kan titte på menyer i da? Ellers er menyer i jornal en fin måte å få feedback på! Evt har du et par dagsmenyer (med drikke) du kan vise?
matti sa for siden:
jeg har ikke skrevet journal. jeg er kanskje litt tilfeldig med dagsmenyen, dvs. jeg noterer ikke hva jeg spiser, passer bare på at det er typisk ketolyse mat. fisk, kjøtt, fett (kanske for lite fett?), grønnsaker.
Photobscura sa for siden:
Angående den svenske undersøkelsen, så har jeg en liten beg to differ. JEG tror at de som klarer å holde seg til kostholdet som fikk dem ned i vekt har størst sjanse for å holde seg nede i vekt :D
Vibeke-67 sa for siden:
ai-ai -kloke ord fra miss photo! mener, JEG har gått masse ned veldig fort mange ganger i livet jeg, vi snakker om 25 kg på et halvår, og JEG har gått like masse opp igjen minst like fort like mange ganger i livet.
For meg gir det en trygghet at jeg går sakte, sakte ned, samtidig som jeg lever meg inn og med kostholdet. Samtidig har jeg ikke opplevd dette berømmelige platået.
Vi reagerer vel ulikt på dietten, og vi har ulike dietter. Noen trener, andre ikke. Noen kropper har arr i seg etter utallige misslykkede kurer, andre ikke.
:ja:
MorStine sa for siden:
Hurra!!!!!!!!!:D
Løvetann sa for siden:
Dette høres veldig lurt ut, ja! Hvor kan man kjøpe slike underbukser (hva slags butikker)?
PS - Kanskje ikke så sexy å ha på underveis, men desto mer sexy når vi er ferdige med slankingen? :D
Sense sa for siden:
Jeg hadde svære "håndtak" og hengemage nå etter mitt siste svangerskap, og dette er det første som minsket etter at jeg begynte på ketolysekuren.... ;)
Iset sa for siden:
Men har det ikke litt med hvor MYE man går ned også? Jeg gikk jo ned 60 kg på ett år, og da 30 kg i løpet av 90 dager, og jeg har en god del løshud. Ikke urovekkende mye (sikkert pga. alderen og at jeg feks. ikke røyker), men nok til at jeg trenger et par operasjoner nå i nærmeste fremtid. Alle de opererte jeg kjenner har måttet operere bort en haug med løshud etterpå, men så har de jo også gått ned mellom 60 og 100 kg. Jeg lurer på om vi hadde fått like mye løshud om vi hadde tatt vekttapet over feks. 5 år i stedetfor 1?
Torkil sa for siden:
Hei
Grunnen til at jeg nevnte den Svenske undersøkelse er at mange går veldig fort ned i vekt på ketolysekuren og mange er innprentet at raskt vekttap ikke er bra. Derfor er det fint å vise til at det faktisk ikke stemmer, men årsaken til at det er slik er en så lenge ukjentt.
Jeg tror at årsaken til at ca. dobbelt så mange klarer å holde vekten etter ketolysekuren sammenliknet med "pis mindre" kurer er at :
Man blir vant med regelmessig mosjon
man blir vant med å spise MAT
man blir kvitt fett-fobi
man får ett nytt syn på karbohydrater
Vennlig Hilsen
Torkil:)
[color=black][/color]
Max sa for siden:
Minsket ja, det har de gjort. Men det er også der det sitter igjen mest, ettersom det var det største problemområdet mitt. Jeg er sikker på at 5 av de 7 siste kiloene mine sitter nettopp over magen/håndtakene enda, og jeg har faktisk en god del hud til overs på magen...
screwball sa for siden:
Tror dette er spikeren på hodet.
En annen ting er at jeg ved selvsyn opplever at jeg mister lagret fett i mye større grad enn ved "spis-mindre"-kurer (noe som vises veldig godt på hvordan kroppen min har endret fasong).
Når jeg har prøvd slike "spis-mindre"-kurer har jeg mistet noe fett ja, men også mye muskelmasse og dermed rast opp igjen når jeg har avsluttet kuren. All styrketrening har vært forgjeves. Nå opplever jeg at muskelmassen beholdes samtidig som jeg ser at musklene blir mer definerte (har over lengre tid trent mye styrke og spist masse=nesten "bulking" som kroppsbyggerne kaller det...).
Dessuten kutter man i en slik "spis mindre og tell kalorier"-kur ned på både fett og søtt, slik at jeg føler det er tørt og gir liten metthetsfølelse (en salat med olivenolje/majones/seterrømme glir lettere ned enn en tørr en:)).
Som du skriver her - på Ketolyse kan man spise MAT! Og dette med hvor misvisende ernæringsråd er i forhold til at man bør ha et fettfattig, karborikt kosthold er noe som man virkelig får øynene opp for når man satser på ketolysekuren.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.