Vi drar til syden om noen dager og jeg kjenner at det kan blir vanskelig å holde meg til lavkarbo da. Ikke anbefalt å spise salat osv.... hva er beste ferietipsene deres på lavkarbo??+ Komemr til å savne å kunne ta meg en is bla....
er jo mye godt kjøtt fisk etc. be om ekstra grønnsaker og ta sjansen på litt salat...og melon og spkeskinke, tapas osv går vel fint. En liten is om dagen tåler u om du legger inn litt trim? Litt vin og.. ferie er ferie. Kjøp deg probiotika (snille bakterier- helsekost/apotek) og ta dette daglig så går det nok bra..Jeg hadde med meg fiberrik til frankrike for å motstå finbrødet..
ja, jeg tenker jeg skal hive med meg et lavkarbo brød/boller i kofferten. Sikkert ikke dumt.... Anbefalinger er å holde seg unna salat pga at det vaskes i vann fra spring stort sett. Og springvann skal en ikke ha i seg...
Har bodd i Spania i 3 år og har pr i dag aldri blitt syk av verken salater eller springvann. Har blitt matforgiftet på ferie i utlandet, men da har det vært pga at kjøtt ikke har vært godt nok stekt. Altså kylling :)
Forskjellen på vannet her og der er at de har klor i sitt vann og det har ikke vi. Er nok smaken som er den verste. Men hvis du ikke vil spise det på restauranter kan jo du kjøpe på butikken kanskje og lage deg ett måltid hjemme for dagen. Da kan du jo skylle det i kjøpevann :)
Og husk du er på ferie, så is er lov det vettu :) Du skal jo kunne kose deg også og ikke bare tenke kilo...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.