< Tilbake til oversikten

*Kremt* et spørsmål om do-besøk ...

Sense sa for siden:

Mener jeg leste en eller annen plass at det er normalt å få sjeldnere avføring når man er ketose.... det stemmer ihvertfall her i gården... :p Men så lurer jeg på hvorfor det er slik?

(mye man skal lure på på en torsdags formiddag......... :o )

Georgine sa for siden:

Fordi man gjør nytte av maten man spiser slik at det blir mindre avfall :)

Marita sa for siden:

Jeg vet ikke hvorfor.. vet bare at når jeg begynte å spise de grove lappene som har linfrø og kruskakli i seg, ble det mer fart i systemet igjen (var jo nesten som en forstoppelse jo - kunne gå dager mellom hver..bommelom.. :o) :) Kanskje det er fordi fiberet gjør at ting "feies" igjennom? :o

Tone sa for siden:

... og så lukta, da! den e iallefall veeeldig annerledes. klare nesten ikkje å være ilagmed mæ sjøl på do for tida!

Adaware sa for siden:

Liver opp denne tråden da jeg har lagt merke til at det godt kan gå to dager mellom hver gang og det er ikke helt slik det var før.
Er det fordi man får lite fiber igjennom et ketogent kosthold?

nattfrue sa for siden:

Det er en kombinsjon av lavere fiberinnhold i kosten enn normalt, og at maten du spiser opptas i større grad enn ved normalt kosthold (ergo færre avfallsstoffer). Du kan f.eks. prøve å spise en spiseskje linfrø (skyll ned med vann) hvis du synes det går treigt i magen, det funker i alle fall for meg :)

Adaware sa for siden:

Nei hva skal man si, magen fungerer jo når den først kommer på det men er liksom ikke samme konsistens på produktet som før :p

mini me sa for siden:

Hæ hæ :D
Dette var bare utrolig bra sagt!
Jeg opplever det omvendte jeg da. Var sånn før at jeg kunne gå dagesvis uten å gjøre nr 2..på do. Men nå er det mer normale tilstander her. Men så er jeg grønn ennå, så jeg skal ikke si så mye.:p

Belseblubb sa for siden:

Før lavkarbo kunne jeg også gå lenge mellom hvert do-besøk, men den første tiden m lavkarbo syntes jeg det ble mye bedre. Men det varte dessverre ikke lenge. Anton Bergs sjokolade hadde en bra effekt de første par gangene også, men den "bivirkningen" har dessverre også holdt opp.. Når det har gått 3-4 dg uten nr 2, hender det jeg benytter meg av avførende tabl, selv om jeg VET at det ikke er bra... :rolleyes: Men av og til føler man virkelig for å tømme tarmen. Føler meg råtten hvis det går for lang tid...

Ista sa for siden:

Her er det også litt små trøbbel med nr 2!!!Lukter og konsistensen er heeeeeelt merkelig...Hehe!!Snakker om å utlevere seg her,men særiøst...Skal det være sånn???Går på do ofte da,så å si hver morgen....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.