< Tilbake til oversikten

For lite karbohydrater?

kfj sa for siden:

På ketolysekuren skal jeg ha i meg 15 gram karbohydrater hver dag. Hvis jeg får i meg mindre enn det, gir det negativt utslag på vekttap da? altså sånn at jeg ikke går ned no særlig i vekt hvis jeg spiser for lite karbohydrater? er det viktig å spise akkurat 15 gram hver dag?

Tone sa for siden:

Akkurat det samme som æ lurer på! Kjæresten min og æ har starta på kuren ilag, og skulle vel egentlig ha 15 og 20 karbsa per dag - men vi holder oss begge rundt 15. han ofte godt under, mens æ tenkte at det var viktig å få akkurat. Korsen bør vi gjøre det fremover?

Elanessë sa for siden:

Noe særlig under 15 karb tror jeg blir for lite.... kroppen går på sparebluss og går ikke ned da. Ellers er det svært forskjellig på hvor mange karb man må ha for å gå ned. Jeg har opplevd å gå ned litt på 15 karb, men hvis jeg har bikket over 20 så går jeg mer ned. Andre gjør det ikke. Prøv dere fram litt...

Gerd sa for siden:

På ketolysekuren skal man ha 15-20 karber daglig. Mesteparten skal komme fra grønnsaker (som vokser over jorda) Vi trenger de vitaminer og mineraler grønnsaker gir for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt.

Man skal ikke være redd for fettet, fettet trengs på kuren.

Og man skal drikke masse vann, kroppen trenger mer vann når den er i ketose.

dere har boka?

:)

Tone sa for siden:

ja, vi har boka. har lest og lest. nu har vi lånt dvd'n, og skal kikke på den så snart som mulig. vi spiser fett, og over jordens grønnsaker - og har allerede gått ned. masse vann - holder jo på å tørste i hjel, så det er ingne fare.

trur vi begynte å lure fordi det står i boka maksimum 15 for kvinner og 20 for menn... så da blir jo alt under bra...

takk for svar!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.