< Tilbake til oversikten

Hjelp!

mocca75 sa for siden:

Har gått på en lavkarbo kur, leeenge... Har funket litt, men ikke de store vekt utslagene. Teller karbohydrater, spiser egg, bacon, litt salat, kylling osv. Til frokost har jeg spist Fiberrik solsikke m smør og greddost. Ble litt lei av egg til frokost. Hver sånn fiberrik inneholder 3 karber. Har spist 2 slike til frokost. Blir det feil?
Men det største problemet/Feilen , er at jeg nok har kost meg litt for mye med tørr hvitvin. Leste at det gikk an av og til . Men har nok kost meg litt for mye m det . Vekta står bom fast selv om jeg ikke spiser brød, poteter, pasta, pizza eller godter. Koser meg litt m sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.com. Spes den mørke.De selger den på Rema 1000 og ica. Den er det mindre enn 1 karb pr plate.
Er det vinen som ødelegger alt?? Eller fiberrik platene til frokost. Har vært veldig hard på Tab extraen også, men har klart å kutte den ut i det siste. Til slutt: Må jeg droppe kaffen også? Drikker en del kaffe hver dag.
Tror det vel selv også, må nok bare kutte det helt ut.

Alkazelters sa for siden:

Det kan jo hende du spiser for lite karber også? Mitt vektap intraff først skikkelig når jeg begynte å øke på. Øk på i form av grønnsaker..

noli sa for siden:

Mitt råd er å kutte ut én og én ting, til du finner det punktet der du går ned i vekt. Jeg ville begynt med hvitvinen.

Dersom alle kh til frokosten kommer fra fiberrik blir det jo til sammen 6 kh på ett måltid. Jeg prøver å ligge på rundt 5 kh per måltid, uten at jeg teller så veldig nøye.

mocca75 sa for siden:

Takk, skal prøve å kutte ned på karbene til frokost. Kanskje bare en skive m fiberrik, og kanskje et stekt egg? Skal def kutte vinen. skal prøve meg m bare et glass v spes anledninger.

Sandy sa for siden:

Hei. Jeg er nok litt naiv og trenger å få forklart dette (litt glad i sjoko jeg også-OG har begynt å smugspise 70% kokesjokolade da jeg innbiller meg at det er best... ?!?) Du sier: "Koser meg litt m sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.com. Spes den mørke.De selger den på Rema 1000 og ica. Den er det mindre enn 1 karb pr plate" Sjekket på sukkerfritt.com, og denne sjokoladen inneholdt 50g pr100 gram hvorav 49 gram sukkeralkoholer... Er ikke karber, karber? Er sukkeralkoholer OK??? (Eller mener du 1g pr sjokoladerute?) Skjønner ikke no jeg.

noli sa for siden:

Ta 50 og del på 100, så ganger du det med vekten av sjokolade. De veier vel sånn ca 34g, gjør de ikke? I så fall blir det 17 kh per sjokolade.

mocca75 sa for siden:

sånn som jeg har forstått skal du trekke fra sukkeralkoholene på karbene. De har visstnok ikke innvirkning på blodsukkeret og skal derfor trkkes fra.. Da sitter du igjen m rett antall karber. Det samme gjelder de store sukkerfrie ifa. De har også et høyt antall karber, men sukkeralkoholene utgjør størsteparten. Trkker man de i fra blir det akseptabelt... Correct me someone if i am wrong!!:confused:

Iset sa for siden:

Sukkeralkoholer skal trekkes fra ja, så 1 karb per plate blir riktig da, selv om mange reagerer på søtstoffet. Noli: har de små plater også? De jeg har sett er på 100 gram.

noli sa for siden:

Så bare noen på 34 gr jeg, men det trenger ikke være riktig sjokolade?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.