< Tilbake til oversikten

Lavkarboøl testet av VG

StineK sa for siden:

www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=6226&imgId=292458

Aass Sommerøl Lite har 0.5 karbe per dl - samme som Redlight.

Både Carlsberg Lite, Mack Lite, Hansa Ultra, Ringnes Lite og Tuborg Lite har 1 karbe per dl.

For Lysholmer Lite og Hansa Lite står det ikke opplyst om karbene.

Testens vinner var forøvrig Carlsberg Lite.

medas sa for siden:

Det er da virkelig 1 karb pr dl. i Tuborg Lite. Alltid den jeg drikker. Red light er vel den med aller minst. Men både Tuborgen og Carlsberg er gode :D

StineK sa for siden:

Da var det sikkert trykkleif i avisen. Stoler mere på deg jeg Medas. :D

Lava sa for siden:

Godt godt godt :lol:

Dilly sa for siden:

RedLight er den jeg liker best, og den har 4,7% alkohol, noe jeg liker godt. Carlsberg med 4,1 høres jo nesten svensk ut?

Ikke det at jeg er så himla glad i det sterke, men jeg synes det bør være på et normalt nivå.

Begod sa for siden:

Smaken er som baken, Carlsberg lite er noe av det styggeste ølet jeg har smakt og det kommer fra en innbitt Liverpool supporter som gjerne vil like Carlsberg. Lysholmer lite er derimot en vinner i min gane:full:.

StineK sa for siden:

Liker godt vanlig Lysholmer Ice. Noen som vet karbene i Lysholmer Lite'n?

medas sa for siden:

Jeg måtte dobbeltsjekke på en tomboks og det er faktisk 1 karb, så der gjorde de en feil ja:D

Leste feil jeg så måtte endre litt på innlegget. Lysholmer lite tror jeg har noe mer karber enn i annen lite øl, men det kan man finne ut

Bulldog sa for siden:

Er det ikke regler for hva man har lov til å kalle øl?

Ozzy sa for siden:

Jeg har alltid kjøpt RedLight, men fant ut at Aass sommerøl Lite også hadde 0,5 karbohydrater pr 100g, så da kjøper jeg norske Aass ;-) Så jeg tror nok det må være feil i testen. Der stod det oppgitt at Aass hadde 1g karbo ?-)

StineK sa for siden:

Så kanskje noen hadde rotet og gitt feil øl 0.5. :rolleyes:

Stoler mere på deg Ozzy enn avisa, så jeg retter første posten. :ja:

Solskinn sa for siden:

Ny favoritt er Aass :)

Ozzy sa for siden:

Ja, Aass smaker veldig bra! Så denne er ny favoritt her i huset!! Til og med husbonden synes den var OK! (Og han er en skikkelig øl-hund :-)) Absolutt ingen forsakelse å drikke Lite-øl når de smaker så bra!

emma1 sa for siden:

Helt enig!
Aas sitt lavkarboøl er kjemegodt! Deilig å nyte i sommervarmen :D!
Er det noe jeg har savnet så er det smaken av iskaldt øl på verandaen en varm sommerdag - ikke noe problem nå - hihi ;)!

raptor sa for siden:

Hvor får man kjøpt dette ølet? Polet?

Solskinn sa for siden:

Jeg kjøpte på Obs.

raptor sa for siden:

Hakke sånnt i lofoten:nei:

Photobscura sa for siden:

Stemmer at det er 0,5 gr karber i Aas sitt sommerøl. Var nettopp på kjøkkenet og dobbeltsjekket tomgodset.
Jeg kan ikke si at lavkarboøl har vært den helt store suksessen, lyst øl er heller ikke mitt valg, om jeg kunne velge :o. Men Aas sin var altså en god overraskelse!
Satan at det bare skal være sommerøl, da!

fjanni sa for siden:

carlsberg sin smaker som utvannet alkoholfritt øl! grusomt! får prøve aas sitt da! :D

Lemen sa for siden:

Kjøpte den fra Carlsberg for et par uker siden, og den var ikke særlig god nei, så her er favoritten av lavkarboøl fortsatt Tuborg lite. Må prøve Aass sin da, har en liten forkjærlighet til Aass øl... (sukk studietiden med Aass fatøl...) Men, regner ikke med at jeg finner den på min kant av landet.

StineK sa for siden:

Har smakt Aass sin sommerøl selv nå - enig i at den er god. Jeg liker også Redlight sin. Men er jeg på ordentlig pub liker jeg å bestille bitter eller stout. :ja: Bitter burde gå å lage lavkarbo, men stout blir sikkert værre. :D

Bulldog sa for siden:

Egentlig er det omvendt, forutsatt at det er Irsk stout vi snakker om. Guinness "draught" er jo nesten lavkarbo :)

Å få den rette maltkarakteren i en bitter uten, vel, malt tror jeg blir nokså umulig.

StineK sa for siden:

Takk for den presiseringen, Bulldog. :ja:

Da venter jeg bare på lavkarbo Guinness da :D

Clockwork sa for siden:

Kun 0,5 pr dl i Aass Sommerøl Lite? Det er jo fantastiske nyheter!
Det vil si 25 g KH utav 10 halvlitere det. Lukter en helaften her i nær fremtid ja :D Har skeia ut med "ølfylla" 2 ganger siden jeg begynte på lavkarbo (2 måneder siden), men nå kan jeg jo gjøre det med god samvittighet sålenge jeg er forsiktig med hva jeg putter med i ellers den dagen.

glad

Photobscura sa for siden:

Jeg har dessverre ikke sett den i butikkene i år, hvilket er synd, for det er den beste lite-ølen jeg har smakt ...
Og jeg kan fortsatt ikke skjønne hvordan Carlsberg sin øl kunne vinne! Det er en av de verste ølene jeg har smakt, etter Lysholmer Ice (i de hin hårde høykarbodager). Men Carlsberg smaker jo fælt uansett om det er lite eller ei, da ;).

Fisken sa for siden:

Men folkens - hvor finner man Aass sommerøl lite i år??
Har lett "overalt", fra Rema 1000 til Ultra, men kan ikke finne det altså. :confused:

Paris sa for siden:

Kan man stole på at karboinnholdet er det samme nå som i 2008? Ser det er gammel tråd. Jeg trenger lavkarbo-øl til helgen!! Som regel går jeg for Turborg Lite, men finnes noe med 0,5 så går jeg såklart for det!!

Noen flere tips ang drikking? "Må" skeie ut med øl i helga - og hvordan det blir med mat osv vet jeg ikke helt. Jeg merker at jeg ikke er så sulten om morgen, men sikkert lurt å spise likevel?

Hvordan er det med nøtter? Mye karbo i dem, men jeg ser at mange av dere bruker det likevel. Kan være godt til øl...

Frøken Scott sa for siden:

Aass Lite finnes på Meny - og kjempegod var den! :full:

Paris sa for siden:

Meny here I come :D

Men hva heter den? Sikker på at jeg finner rett?:p

Svadadama sa for siden:

Var det 0,5 i denne?

Gerd sa for siden:

Aass lite ;) (den har 1 karb pr 100 ml)
Aass lite sommerøl (den har 0,5 karb på 100ml) (har ennå ikke sett sommerølet til aass i butikkene her)

Paris sa for siden:

Ja skjønner...det var sommerølen jeg tenkt å prøve.

Ta blir det tuborg lite i helga!:cool:

Svadadama sa for siden:

På Systembolaget i Sverige så har de en øl fra Spendrups med 0,76 karber per. 100 gram og den er veldig god, Brigth heter den og selges på glassflaske.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.