< Tilbake til oversikten

Noen på Atkins introduksjon nå?

Cinderella sa for siden:

Jeg har akkurat begynt, det hadde vært supert å skrive litt med en annen som er i samme situasjon:rolleyes:

magdalena sa for siden:

Jupp,er på min 2.dag nå!For ørtende gang...:)

Cinderella sa for siden:

Herlig jeg også, på min andre dag altså.

Så gøy da kan vi holde følge hvis du vil.....:p
Skriver du mat-dagbok eller hva det heter?

magdalena sa for siden:

Vel,jeg var veldig flittig til å skrive i journalen min før,men blitt sløv med det.Skriver visst bare hvis jeg er deppa og lei,virker det som,men jeg skal skjerpe meg!!:p

Cinderella sa for siden:

Ja nå har jeg sittet og lest litt om deg.....hehehe føler jammen at jeg kjenner deg litt etter å ha lest ( skummet gjennom) alle de sidene.
Skal jammen begynne å skrive Journal selv nå, ble litt motivert.....
Takk ; )

Jeg har så liten erfaring at jeg kan trenge litt hjelp ja :rolleyes:

Var ihvertfall ute i lunsjen i sta og kjøpte ketostix som jeg har lest så mye om her. Så har jeg ihvertfall litt peilig på om jeg klarer dette eller ikke.

Åh nei, nå er det en her som har bursdag i dag og serverer is.....typisk. Må late som jeg jobber iherdig så jeg slipper å være med.
Liker ikke å fortelle på jobben hva jeg driver med, synes det er litt slitsomt å snakke om det hele tiden liksom. Men det er helt supert å skrive da.:p
Er så glad for at jeg har funnet dette stedet

magdalena sa for siden:

Jeg har jo aldri holdt ut induksjonen i fjorten dager engang!Men jeg prøver ennå...

Bursdager er aldri greit,men det finnes jo andre løsninger,men det meste av f.eks kunstig søtede varer er søtet med aspartame,og det kan forhindre den optimale vektnedgangen..Jeg vet ikke om jeg reagerer på det,men lettbrus og brus har jeg kuttet ut,synes det bare smaker veldig rart!Særlig tab'en..Cola light lemon er jeg svak for,men er ikke slik at jeg ikke klarer å holde meg unna den dersom vi har det i hus.drikker kanskje 1/2 liter av det i måneden,og det er jo en stor endring mot vanligvis en liten flaske om dagen!:eek:

Ketostix synes jeg fremdeles er en stor motivasjonsfaktor,men ho bæssmor(Nille) har terpet så mye om at fargen ikke har noe å si,men det bare indikerer hvilken retning du er i.Altså,helt mørk farge vil ikke si at man brenner mer fett,og noen er i ketose selv om ikke stixen gir utslag..Såh...Siger sakte inn dette nå for meg:o

magdalena sa for siden:

Ja,dette er en flott side med mange flotte medlemmer.Som du har lest i journalen min,så handler det ikke bare om lavkarbokost,men mye av det psykiske også.Altså fysisk og psykisk helse og det emosjonelle..Her er man aldri alene med sine problemer og gleder!:)

Anne sa for siden:

Skal du bruke dem så bruk dem om kvelden. Det tar jo noen dager før det slår ut etter at du har begynt på induksjon og da:)

Cinderella sa for siden:

Ok om kvelden, det var bra du sa.
Hvor lenge bør jeg vente 3-4 dager?? Det blir ihvertfall spennende.......

mofe sa for siden:

Jeg har vært på induksjon en uke nå, og har gått ned tre kilo... :) Men idag har jeg begynt å spise mere karbohydrater, for jeg ble litt redd da jeg hadde ganske så vondt i kroppen i to dager, nedi ryggen liksom, i musklene, også begynt det å verke nedover lårene.. Jeg vet ikke, det kan hende at det er fordi jeg ikke tar kalium, (tar alle annet jeg trenger) men inatt var det så vondt så jeg fikk ikke sove på tre timer... Nå er klokka fire, og jeg har spist en baguett i dag (med vilje) for å se om jeg ble noe bedre, og jeg kjenner ingenting lengre nå.

Kanskje kroppen reagerte litt rart på ketose? Eller at fettet rundt magen/ryggen/lårene liksom "gikk ut" av kroppen, og at det var derfor det verket sånn?

En ting er iallfall sikkert, induksjon funker! Nesten litt for mye syns jeg, kjenner nesten ikke igjen kroppen min...:confused: Så jeg er kanskje litt skremt, for å være ærlig..

ninamor sa for siden:

så du etterlyste nye her...jeg har også nettopp startet...synes dette går greit egentlig...har hatt en liten sprekk men men :)

jeg kan kunne gjerne tenkt meg å følge noen ferskiser...så jeg vet hvordan jeg ligger an...og prate med noen som er i samme situasjon som meg...

send meg gjerne en pm eller noe :)

Nina

Nille sa for siden:

Du skal ikke få vondt i ryggen av induksjon eller å være i ketose. Symptomene du forteller om ligner veldig på isjas, både smerter i ryggen og nedover på baksiden av lårene. Ellers er "verk i beina" ganske typiske for kalium og mangesium mangel. Atkins anbefaler som tidligere nevt en del tilskudd under induksjoinen fordi de første 14dagene og induksjone virker sterkt vanndrivende.

Det du sier med fetter stemmer ikke i det hele tatt, - man kan ikke "kjenne" at fettet forsvinner - SÅ fort går det ikke !!

Nå vet jeg ikke hva du spiser hver dag mofedilla, men det er veldig viktig at du spiser NOK !! De fleste som ikke måler det de spiser under induksjone viser seg å spise altfor lite. (fordi de er redd for å spise for mye !!) Du SKAL spise 20 karber - og du skal ikke være sulten. Masse grønnsaker og masse vann er innmari virkig !! Kroppen trenger litt karber for å funke også, men Å pøse på med karbohydrater tror jeg ikke noe på at hjelper. Det må i tilfelle være et medisinsk under on en baguette hjelper for muskelsmerter !!

Det kan være 100 forskjellige årsaker til hvordan du har følt deg de siste dagene, håper at du finner ut hva det er.....:)

mofe sa for siden:

Vel.. i går spiste jeg altså en baguett, et eple på dagen og taco på kvelden, (med tacoskjell og mais..).. Idag har jeg spist tre brødskiver med lindberg-brød, og er ikke lenger i ketose, og smertene er borte.. Jeg skal på mandag fortsette med induksjon, eller begynne på igjen, så får jeg se om smertene kommer tilbake. Jeg sier fra om de gjør :)

Fedonisten sa for siden:

Eller

Det kan være at du har en ganske kraftig "avgiftningsprosess" - og hvis du da ikke drikker nok VANN, så kan faktisk ryggvondt med strålinger nedover bena være et resultat av at nyrene lider.... Det er jo ikke direkte FARLIG - men det er SKIKKELIG vondt ja.

Når du prøver deg på induksjon igjen på mandag, så bestem deg for å drikke 6 1/2-liters flasker med vann HVER ENESTE DAG!! (noen vil nå sikkert si; jammen, er ikke det det samme som 3 liter da???? :p Til dere vil jeg si; jo det har dere helt rett i - men jeg har lett for å ty til 1/2-liters flasker....) Fyll dem gjerne opp på forhånd og ha dem i kjøleskapet m/litt sitron i. Da er det lettere å SE at du er flink nok til å drikke.
[color=red][/color]
Lykke til - :klem: fra Fedonisten

Nille sa for siden:

Det er helt riktig det Fedonisten sier her !! Det er derfor jeg maser sånn om masse vann hele tida. Forslaget med flaskene er faktisk ganske genialt ! :D

MHM sa for siden:

Faktisk? Trodde du ikke Fedonisten vår klarte å hoste opp så bra råd kanskje...? :p

magdalena sa for siden:

Nå ble jeg veldig tørst av å lese om de vannflaskene,altså!Og da har jeg jo drukket for lite idag:eek:

Men ellers går det veldig bra med induksjonen min så langt!Gøy at det er såpass mange som er på det nå:)

mofe sa for siden:

Ja.. det kjentes ut som nyrene, for det var liksom på sidene av korsryggen, og ikke midten.. Men jeg skjønner ikke, jeg har kanskje drukket 6-7 kopper med grønn te hver dag.. er ikke det det samme som vann? Jeg tenkte liksom det jeg da, så jeg drakk ikke noe vann...

Huff, stakkars nyrene mine... :nedfor:

Tusen takk for råd, Fedonisten! :) Jeg var nemlig helt sikker på at det hadde noe med kosten min å gjøre.. :)

nalana sa for siden:

Jeg kjenner igjen smertene du beskriver Mofedilla. Det kan nok være det er pga kalium-mangel. Jeg overså det rådet tidligere, og har avsluttet introduksjonen pga for sterke smerter flere ganger. (ok, kan vel ikke skjylde bare på det kanskje...) Nå holder jeg på å fylle lagrene mine med både kalium og magnesium som jeg også har trodd kunne være grunnen. (mangelen av det altså) Skal snart prøve introduksjonen igjen, og da blir det spennende om det går smertefritt.
Og hvis man først har dette problemet, så er det nok ikke tull at smertene forsvinner når man begynner å spise vanlig igjen.
Hvis du gidder å lese min journal, så kommer du nok til å kjenne deg igjen. Den er ikke så uhyggelig lang, for jeg har ikke holdt på så lenge.

Håper virkelig at det bare er mangelen på kalium eller magnesium som er årsaken, og ikke noe alvorligere, sånn som nyretrøbbel f.eks

Det er uansett best å ta pause hvis man får så store smerter tror jeg. Og så heller prøve igjen når man har gått på disse tingene en stund :ja:

mofe sa for siden:

Jaa, jeg tenkte at det kanskje hadde noe med kalium-mangel også.. Kanskje en kombinasjon av begge? Skal kjøpe meg kalium på mandag, og svær vannflaske, og ta fatt igjen.. Eller kanskje det er best å vente noen dager? Ellers tar jeg multivitamin, omega3 og kalsium og magnesium. :)

Nille sa for siden:

Er helt enig med Fedonisten. Burde kanskje ha tenkt samme tanken - men jeg tok et som en selvfølge at du hadde "fulgt reglene" og drukket masse vann. (se på det jeg svarte tidligere idag

:o

Trodde jeg hadde skrevet mange steder her jeg, - at bare vann teller som vann. (Du kan ha sitron eller lime oppi). Vitsen er at det skal rense, og det gjør man best med rent vann. Te teller ikke med i det anbefalte vannintak på 2.5 - 3 liter pr dag på Atkins. Spesielt ikke grønn te som er den mest vanndrivende. Hvis alt du har drukket er 6-7 kopper de er det ikke rart nyrene dine har hatt det vondt. Nå vet jeg ikke hva det står på pakken, men 6-7 kopper te per dag kan umulig være heldig.

Jeg tror at en av årsakene til at jeg fikk nyrebekken betendelse nå, var at jeg ikke var flink nok med vannet. Jeg pleier å drikke 3-4 liter til dagen, men har vært nede i under 2 en periode (på kurs, reise etc). Normalt når jeg har fått blærebetendelse (får lett det når jeg fryser), har jeg klart å "kure" det vekk med å drikke masse vann. Denne gangen var jeg for sent ute - med for lite !!

Men smertene i beina mener jeg fremdeles kan være magnesium og kalium mangel. DET er typisk, som andre her også har opplevd.

Kanskje du skal lese litt i boka igjen, - før du begynner igjen mener jeg. Så slipper du å oppleve sånne smerter igjen. Det er ikke meningen at du skal ha det vondt vet du !! :klem:

Iset sa for siden:

Det var NØYAKTIG dette jeg opplevde første gangen jeg gikk på induksjonen. Jeg fant årsaken ganske kjapt. Jeg drakk for lite vann!! Det var nyresmerter jeg hadde, det sitter litt nede i ryggen.
Drakk mer vann og smertene forsvant. De forsvant også da jeg spiste grovt brød, så jeg vet ikke helt.... Men da jeg kuttet ut brødet og økte på med mengden vann forsvant det iallefall. :)

Iset sa for siden:

Herregud nå har jeg jo bare gjentatt alt det de andre har skrevet. : dåne:
Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte. :P

Kristian sa for siden:

Det gjør vel ingenting Iset, Jo flere som har samme erfaring jo sikrere blir vi. Jeg syns flere burde komme med sine erfaringer også jeg. Jeg for min del hadde ikke samme problem under induksjonen.

mofe sa for siden:

Takk Iset, for at du skrev det, for nå har jeg liksom virkelig fått bekreftet hva det var! :) Kjekt å høre at andre har opplevd det samme, og hva som hjalp for dem :)

Jeg er jo absolutt ikke glad i vann da, det er det mest kjedelige drikken som fins syns jeg.. meen, hva gjør man ikke for skjønnheten? Så er det jo sunt også da, så.. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.