Jeg har et problem med at stavekontrollen til Open Office plutselig hopper over på engelsk, og selv om jeg velger norsk bokmål igjen, så hopper den fortsatt tilbake til engelsk igjen ved neste ord. Jeg har prøvd å gå inn overalt for å finne ut om det finnes noen måte å endre dette på, blir hakke gal, her!
Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Jeg har ikke mulighet til å få word, av en eller annen grunn, og Open Office er helt genialt på alle andre måter.
Dæng! Det er så utrolig irriterende!
Jeg er så og si født med rødpenna i hånda, og da jeg kom over en samling av lavkarbo-oppskrifter fra forumet her (o' lykke!), så må jeg så klart gå over den med stavekontrollen før jeg skriver ut (no offence :D), og så hopper den hele tiden over til engelsk språk. Grrr!
AH! Takker, Bulldog! Fant ut av det nå, selv om det er en smule klønete, ettersom man tydeligvis må gjøre dette for et hvert dokument hvor problemet oppstår. Jeg har ikke hatt problemer med det på lenge, før nå.
Ok, sånn gjør man: Markér hele teksten, trykk F11, høyreklikk på "standard", og gå inn på "skrifter"-taben. Velg "norsk, bokmål". Voila!
Jeg har ikke problemet på hverken Ubuntu eller FreeBSD ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.