< Tilbake til oversikten

Fiin nedgang og fin form

leyla73 sa for siden:

Nå er det to måneder siden jeg la om til lavkarbo, og har greid å gå ned 8 kg! Jeg er kjempefornøyd, - for dette har jo vært kjempeenkelt! :eek:

Jeg har ikke lyst på søtsaker lengre og lar meg ikke friste i det hele tatt av kaker og sånt. Herrlig, esse! :p

Sånn, - da er det bare resten igjen.. :rolleyes: (Baby-steps)

Ha en fin dag alle sammen.

Gerd sa for siden:

Kjempeflott :heia:

noli sa for siden:

Kjempeflott! :D

Har du oversikt over hvor mye karbo du spiser, eller er det bare litt sånn på feelingen?

leyla73 sa for siden:

Nei, jeg teller ikke karber... :rolleyes: Tar det på "feelingen" ja. Men, har kutta alt av brød, poteter, pasta etc. og leser en del på pakningene på det jeg kjøper. Det går mye på rent kjøtt, egg, fett osv. og prøver å få karbene mine via salat.

Jeg lar meg også få litt jordbær eller bringebær med fløte innimellom ;)

noli sa for siden:

Det er godt, da er du beviset for at jeg kan få til det jeg har tenkt å prøve på. :D

Kiera sa for siden:

Velkommen hit og gratulerer med 8 kilo mindre!

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om søtbehovet. Er det ikke herlig? Jeg husker jeg trodde det var noe jeg kom til å slite med resten av livet. Det alene er nok til at jeg aldri kommer til å gå tilbake til å spise stivelse.

Lykke til videre!

majama sa for siden:

Så flott:) Gratulerer! Stå på videre:)

leyla73 sa for siden:

Ja, det er helt utrolig herlig å slippe lysten på noe søtt. Når jeg er i selskap, så tar jeg meg selv i å gremmes over alt de andre pakker i seg av kaker og snop. Jeg blir uggen bare av å se på, jeg. Men, jeg lar de bestemme selv og så gjør jeg som JEG vil ;)

Som du sier; stivelse... NEI TAKK! :D

leyla73 sa for siden:

Er du ny på lavkarbo?
Jeg har hatt kjempenytte av dette forumet, - det har vært en god støtte for meg siden jeg bestemte meg for å legge om til lavkarbo.

noli sa for siden:

Jepp, jeg er ny. Har lest MASSE om emnet og brukt laaaaaaaang tid på å legge til rette for en kostholdsendring, og nå er det på tide. Begynner skikkelig i morgen, blir spennende å se hvordan det går.

Pga en spiseforstyrrelse har jeg ikke lyst å veie maten eller telle innhold, med mindre jeg må. Prøver uten først, så får vi se. Kutter ut brød, sukker, mel, poteter, pasta, ris og andre slike ting med masse kh i.

Spiser du frukt? Eks. epler?

leyla73 sa for siden:

Jeg syns det er veldig greit å kunne spise mat uten å veie den, ja... :):)

Hmm, - jeg har vel egentlig ikke spist noe frukt siden jeg la om, nei... Jeg har tatt meg noen slurker av eplejuice av og til, men that's it... Savna det å kunne ta meg et halvt eple nån og da i begynnelsen, men ikke nå lengre...

Noe jeg passer på å få i meg, er vitamintilskudd ;)

noli sa for siden:

Hvilke vitamintiskudd tar du?

Jeg tar foreløpig bare Omega3 + vit. c og d.

leyla73 sa for siden:

Jeg tar noen tabletter hvor jeg får i meg alt mulig, bl.a. magnesiun, krom, selen, alle vitaminer, fotat etc. ;) Kommer ikke på det i farten, men en av disse tingene skal hjelpe mot leggkramper og sånt... :o Plages du med leggkramper, skyldes det ofte mangel på dette (anyone??).

Husk å drikke mye vann også ;)

noli sa for siden:

Vann er viktig, ja. Der er jeg alt for dårlig. :(

leyla73 sa for siden:

Hmm...
Jeg har alltid ei flaske vann på kontorpulten min og ei i veska ;) Det finnes så mange kjekke, små vannflasker å få tak i nå.

Dessuten krever kroppen mer vann nå enn tidligere, så det går av seg selv det med vannet for min del :)

noli sa for siden:

Det var et godt råd, ja. Alltid ha vann lett tilgjengelig. :)

luringen sa for siden:

spiser du vanlig lavkarbo, og ikke ketolyse kan du nok ta et eple elelr en pære av og til. Men smoothie med bær er det mest geniale altså! Og søtlysten er myye lettere å kontrollere ja. Ogås lysten tio å putte ting i munnen bare sånn fordi man kan. Grattis med fin nedgang.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.