< Tilbake til oversikten

Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger

Ciss sa for siden:

Ett eller annet skjedde åpenbart med prikke-systemet i våres en gang slik at vi nå må ha gikk tilbakemeldinger til 10(?) forskjellige før vi får lov til å prikke samme personen igjen.
Jeg og mange med meg syns prikking etter dette blir veldig vilkårlig i og med at det rett som det er hender at vi ikke får gitt tilbakemelding på innlegg som fortjener det og man dermed må gå rundt og finne en rekke andre innlegg å gi tilbakemelding på før man kan få gitt til det som fortjener det. Innen den tid kan det gode innlegget man gjerne ville prikke ha blitt 'borte for en' eller det har gått i glemmeboka.

Kan vi ikke heller få fjernet sperren med hvor ofte prikking kan gis men at man eventuelt ikke gir poeng før det har gått så så mange tilbakemeldinger. For meg er det det å kunne gi den personlige og spontane tilbakemeldingen på et innlegg som teller, og ikke hvor mange poeng mottakeren derved får.

Eller gjerne at vi får tilbake det systemet vi hadde før omleggingen (uten at jeg vet 100% hvordan det fungerte...)

Gerd sa for siden:

Enig! :cool:

Manina sa for siden:

Dette er jeg helt enig i!
:blomster:

Lisbeth sa for siden:

Enig!!! :ja:

Summer sa for siden:

Det har vært litt frem og tilbake ang. det med ryktefunksjonen, og siste endring ble gjort fordi jeg ikke synes det fungerte skikkelig (missbruk, mobbing, ryktespredning osv.).

Den er nå satt til 7 stk, og 21 stk i løpet av et døgn. Det synes jeg er en fair løsning. Da kan man i teorien prikke førstemann 4 ganger, og andre 3 ganger om man vil. Det er mange nye som vil sette pris på en koselig kommentar. Om noen skriver et positivt innlegg, om noen bidrar med kunnskap, om noen bidrar til at en tråd blir god, et lite velkommen, osv.

Men, vi skal se det an i løpet av sommeren, og hører selvsagt på hva dere sier. :)

Ciss sa for siden:

Her skjønner jeg ikke hva du mener? Jeg kan jo ikke prikke samme person 4 ganger som du skriver? Jeg må jo vente til jeg har prikket 6 andre før jeg prikker den samme ut fra at grensen nå er 7.

Selvsagt prikkes også nye om de har skrevet noe fint eller jeg ønsker å gi dem en spesiell oppmuntring. Jeg ser jo på innlegget som er skrevet og ikke hvem som har skrevet det når jeg ønsker å prikke. Men problemet er at man ikke kan prikke når behovet oppstår og da prikker i alle fall jeg langt sjeldnere enn jeg gjorde før - til alle.

Sothøna sa for siden:

Signerer Ciss om dette jeg også :)

Karbosara sa for siden:

Signerer Ciss og de andre her inne på dette!

Dilly sa for siden:

Det er jo det Summer sier.
Teoretisk sett lar det seg gjøre å gi følgende:

Person nr. 1 får prikk nr 1, 8, 15 og 21

Person nr. 2 får prikk nr 2, 9, 16

Person nr. 3 får prikk nr 3. 10 og 17

Person nr. 4 får prikk nr 4, 11 og 18

Person nr. 5 får prikk nr 5, 12 og 19

Person nr. 6 får prikk nr 6, 13 og 20

Person nr. 7 får prikk nr 7, 14 og

Dette blir tilsammen 7 personer, og bare en av dem kan få 4 prikker, mens de neste får 3 eller 2 på den siste.

Men dette er bare teoretisk, da man skal bruke både hode og hjerte i omgang med dette verktøyet.

Distrea sa for siden:

:ja: jeg er såååå enig med Ciss her. Nå er det rett å slett for vanskelig å gi små komentarer, skryt og oppmuntring. For det er jo ikke alle små komentarer som har noe i tråden å gjøre.

Distrea sa for siden:

Enig i at det heller kan droppes å ha poeng så lenge man kan få gi tilbakemelding :ja:

Stupedama sa for siden:

Enig med Ciss om prikkene, selvom jeg ikke har vært her før og kjente det gamle systemet - det virker ikke når man ikke kan bruke det intuitivt, så jeg har glemt å bruke det på en stund. Andre steder driver de bare med kudos, dvs du kan bare gi positive tilbakemeldinger. Hvis du er kritisk, må du skrive det i et innlegg som alle kan se, eller velge å sende en PM. Det er et smart system, synes jeg.

Karbosara sa for siden:

Kommentar til Dillys innlegg:

...jeg bruker gjerne hjertet når jeg prikker, men jeg har ikke hode til å holde styr på hvem jeg har prikket eller ikke...
...dvs, at hvis jeg vil prikke en god venn, og jeg må prikke noen andre for å prikke denne, må jeg altså på jakt for å finne noe å prikke, så jeg kan gå tilbake og prikke denne gode vennen...det ender med at jeg ikke gjør det, for det tar for mye av min korte tid jeg kan bruke på denne siden,
og da ender jeg med å ikke prikke i stedet...
...litt trist da, tar vekk det impulsive i prikkemulighetene...noe jeg var glad for...

Lava sa for siden:

Enig her ja, nå har jeg prikket de jeg kunne her, men fikk ikke gitt alle, måtte da lete etter flere å prikke..

vil gjerne prikke på impuls og ikke etter tall og nr.

Rattata sa for siden:

Signerer alt HI sier, og dette som Karbosara skriver er som om jeg skulle sagt det selv:

Summer sa for siden:

Det er ikke en mulighet i VBulletin-programvaren. Da er løsningen å skru av ryktesystemet og bare bruke PM.

Jeg hører hva dere sier, og det er mulig jeg skrur ned igjen i løpet av sommeren, men for øyeblikket vil jeg ha det slik det er (og se litt an utviklingen i grunnene til at jeg justerte dem i første omgang) og oppfordrer dere til å ikke bare prikke de samme personene hele tiden. (Endel andre steder har 20/20. - Dvs 20 prikker i døgnet og 1 prikk pr pers. Så det er ikke så veldig ille synes jeg, når jeg først justerte det opp mener jeg.)

Pearl sa for siden:

:_prikk::_prikk:

Summer sa for siden:

Jeg synes det er veldig vanskelig å tolke smileyer. Hva ville du si Pearl?

Pearl sa for siden:

Å, beklager. Jeg ville egentlig bare gi Ciss en melding om at jeg hadde gitt henne en prikk for å ta opp temaet. Ved et uhell kom smilyen to ganger. Ingen skumle hensikter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.