< Tilbake til oversikten

DR.TORKIL Spørs.ang lavt stoffskifte og ketose

Evelyn sa for siden:

Hei.:)
Jeg har vært i ketose siden dag tre på kuren,etter at jeg startet i januar.
I den siste tiden har jeg fått "klump"i halsen,som jeg bruker å få når dosen enten er for lav eller for høy.Ettersom jeg har lavt stoffskifte som medfører lav forbrenning,lurer jeg på om ketose gjør til at forbrenningen øker så voldsomt at jeg må minke dosen? Jeg tar en og en halv 100mg levaxin daglig.Er det noen som kan slutte å bruke levaxin etter å ha startet på ketolysekuren??
Takker på forhånd for svar.

Megvel sa for siden:

Bruker du Cocosa? Det kan øke stoffskiftet.
Du bør få sjekket blodverdiene iallefall da!

Evelyn sa for siden:

OPPPPS!!! Skrev 100 mg.det skal selvfølgelig være 100 mikrogr.

Torkil sa for siden:

Hei

Stoffskifte: Styres av skjoldbruskhormonene T4 og T3.Stoffskiftet er kroppens overordnede styring av den generelle omsetning av energi.

Forbrennning: Kroppens aktuelle energiomsetning, påvirkse mye av hva vi spiser og av mosjon. (Ketose øker forbrenningen)

Ketolysekuren påvirker ikke stoffskiftet i det hele tatt, men forbrenningen øker. Man kan benytte ketolysekuren selv om man evt bruker levaxin eller andre stoffskiftehormontabletter.

Slankekurer som går på spis veldig lite mat, (Very Low Calory Diets) kan derimot redusere stoffskiftet, både på kort og i sjeldne tilfeller på lang sikt (permanent resetting)

Håper det var mere forklarende enn forvirrende.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.