< Tilbake til oversikten

Ny og klar for en forandring:)

helene:) sa for siden:

Hei hei alle sammen...
Må si jeg blir imponert av alle her som er så selvdisiplinerte at dere har klart og gå ned i vekt. Nå har jeg vært inne her i to uker og lest og fått mange gode råd:) Takk Så nå er det på tide at jeg kommer inn her jeg også.. Nå har jeg drevet på i snart to uker, og er skikkelig motivert.. Dette SKAL jeg klare. Og da er det godt å ha andre rundt seg i samme situasjon. Litt om meg: Jeg er 24 år, og har noen kilo jeg ikke har det bra med.. Har gått ned en gang før over 35 kg( på den kjedelige og kanskje mest riktige måten), men brukte jo hele 2,5 år med masse trening..Puhh.. Nå har 15 av de kommet snikende tilbake, og har et fullt klesskap, men ingenting passer. Derfor vil jeg klare det her... Gleder meg til å dele erfaringer med dere Har masse jeg lurer på...

Helene:)

Alyssa sa for siden:

Velkommen hit og lykke til :blomster:

raptor sa for siden:

Har du klart det før, så klarer du det garantert igjen! Med lavkarbo er det lett å slanke seg. Velkommen skal du være!:goodluck:

helene:) sa for siden:

Takk for det.. En ting jeg lurer veldig på i forhold til ketose og alt dette er det med sukkeralkoholer. Er det lov? Står på de Atkins barene at det er 17,4 karbo i en bar, men net carbs er bare 2gram. Dette pga av man ikke skal regne ut sukkeralkoholene,siden de ikke påvirker blodsukkeret. Stemmer dette? Da vil det jo si at man kan spise lackerol, sukkerfri ekstra og sånn da? Det får jeg ikke helt til å stemme.. Noen som vet?

Marita sa for siden:

Man kan trekke fra sukkeralkoholer, men i allefall fra ketolyse sitt perspektiv skal vi unngå xylitol og sorbitol som er i de fleste sukkerfrie pastillene/tyggisene på markedet.. Husker ikke helt hvorfor, men var noe om at de omdannes til karbohydrater i leveren eller noe sånt noe :) Hvis du skal spise mer generell lavkarbo er det sikkert ok :)

Photobscura sa for siden:

I beg to differ!!! Lavkarbo er det som er den naturlige måten å spise på for oss mennesker, og har vært det så lenge menneskerasen har levd på denne planeten.
Nå vet jeg ikke hvordan du slanket deg tidligere, da. Men mange av de klassiske måtene å slanke seg på medfører mye sult og streng disiplin, og sånn har vel ingen lyst til å leve over tid :o
I så måte er dette den letteste måten å slanke seg på, fordi man ikke forsaker så veldig mye, om man tenker over det! Men for de aller fleste er dette et valg for livet, og man kan ikke gå tilbake til den måten man spiste da man la på seg.

Du har rett angående sukkeralkoholene. De løser seg opp mye saktere enn sukker, og går som regel uopptatt gjennom kroppen. Det er ikke det samme som at det er sunt eller bra for deg. Sukkeralkoler kan både være så kunstige at de er giftige i store mengder (aspartame særlig), og andre kan gi deg diare og gass i magen (maltitol f.eks). Så alt med måte ;)

Lykke til! :blomster:

Kiera sa for siden:

Vil bare ønske deg velkommen og si meg enig i at det faktisk er enkelt med lavkarbo!

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.