HIS sa for siden:
Hei!
Har gått på ketolyse i ca 6 uker og begynner å bli temmelig lei av mat med egg i :eek:. Klarer ikke lenger å spise omelett, "polar brød" ol, blir kvalm og klarer ikke spise. Er det andre som opplever det samme? :confused:
Ellers så har jeg klart å gå ut av ketose, vet ikke helt hvorfor:confused:, men tror det henger sammen med at jeg ikke har spist nok grønnsaker! Laget pizza i helgen og den var knall god:). Spiste pizza til frokost, lunsj og middag og glemte grønnsaker. Er det mulig? Eller kan det komme av noe annet?
Frant dette av Torkil:
Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.
Til slutt vil jeg bare si at innlegg her inne er veldig til inspirasjon og nytte for meg som enda er litt "ny"!
Hege