Er noen blitt stoppet i promillekontroll, når en er i ketose?
Leser med litt bekymring på side 88 i boka, hvor det står at ketoner som skilles ut i pusten kan gi utslag på utstyr som benyttes til måling av promille.
Vel å merke gamle app. men allikevel, det vet en jo ikke alltid.
Et utslag på 3,2 promille er ikke uvanlig ved ketose.
Tenker mye på dette når jeg er ute og kjører, og kvier meg til den dagen
jeg evt. blir stoppet.
Noen som har erfaring?
Tror ikke du trenger å være redd for det. Politiet har nyere apparat :ja:
[i][/i] Jeg har blitt stoppet et par ganger når jeg var i ketose, og det ga ikke utslag. Men i starten hadde jeg med meg boka i veska i tilfelle :p
Nå har jeg kjørt bil nesten daglig i 12 år og aldri blitt stoppet i promillekontroll eller teknisk kontroll. Har aldri trengt å vise fram førerkortet mitt annet enn når jeg et par ganger har skullet leie bil. Tydeligvis slapt politi i Oslo :) og i Østerdalen er det bare fartskontroller :D
De fleste mennesker vil være temmelig synbart beruset ved en promille på over 2 :blinke:.
Så såfremt politiet er relativt oppegående selv, så vil de skjønne at det er noe som er feil hvis du blåser til noen og 3 i promille, samtidig som du er i stand til å føre en normal samtale ;).
jeg og var redd for å bli stoppa i kontroll og at det skulle gi utslag.... men som de sier her politiet skal jo være edru ...... og oppegående og da ser de at det er noe som ikke stemmer om evt det gir utslag på promille testen og du er helt klar i toppen!
ikke bekymre deg for det du! men tenks å morro . å bli stoppa og se en politi mann klø seg i hodet fordi du egentlig skulle ha vært i koma med så høy promille mens du egentlig bare sitter der i bilen og raser ned i vekt!!!!! fnis
:)Hei
Politiet bruker ikke lenger de gamle apperater, nå kan apperatene skille mellom alkohol og andre "løsemidler"
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.