Hei
Startet for første gang med et Atkins/egenkomponert opplegg for 10 dager siden.
Etter første 5 dagene gikk jeg ned 2.5kg, men etter de neste fem dagene har jeg gått opp 1kg igjen, med ca samme kosthold.
Har vært i kontinuierlig ketose i ca.7 dager og spiser ca.4 måltider hver dag, trener minst 5 dager i uken, forstår ikke helt hva jeg gjør galt.
Jeg har hatt veldig god erfaring med å kutte ut:
Funlight, Cola Zero og kaffe
I tillegg er jeg forsiktig med nøtter og baconcrisp.
Selv om du skal spise bra på Atkins/lavkarbo generelt, så skal du allikevel passe på at du ikke får i deg en mengde kalorier.
Kutter du ut alt jeg har nevnt pluss nøttene, så skal du nok se vekta beveger seg igjen.
Også er det verdt å nevne at kroppen stopper naturlig opp av og til for å stabilisere seg før den igjen slipper kilo. Slike har det hvertfall vært med meg hver gang jeg har prøvd å gå ned i vekt og atkins har ikke vært noen unntak for meg.
Morrpølse og baconcrips samler vann fordi det har høyt saltinnhold, det er ikke mulig å legge på seg en kilo fettvekt på en uke om du ikke spiser raske karbohydrater ;)
Kutt ut alt som ikke er ren mat, dersom du skal følge Atkins burde du ta induksjonen for å få ting skikkelig i gang, det er en genial innføring i kostholdet. Gi det to uker!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.