< Tilbake til oversikten

Det murrer i nyrene ...

Sense sa for siden:

Fra dag 2 i kuren så har det murret i nyrene (hvis det er de som ligger bak i ryggen der med "lovehandles`ene")

Prøver å drikke mye vann... kan sikkert bli enda flinkere men... Noen flere som har kjent dette? Er det farlig?

Nike sa for siden:

Er tidvis veldig plaget med det. Hovner også opp i korsryggen når jeg får det. Men aner ikke hva det kommer av.

Kitt sa for siden:

Jeg hadde det sånn de første 3-4 ukene på ketolyse. Merket det spesielt godt når jeg var på trening.
Passet på å drikke masse vann og tok det litt roligere, så gikk det over.

Er nok ikke farlig, men mer en overgang for nyrene å jobbe med en kropp i ketolyse som trenger mer vann enn ved et karbohydratrikt kosthold.

CHESS sa for siden:

Når du spiser mye proteiner, må du drikke mye! Dette gjør det lettere for nyrene å skille ut avfallsstoffene fra forbrenningen av proteiner.
Protein er et komplisert stoff for fordøyelsen. Det går med mye energi til å bryte ned proteinet og fordøye det. Når du spiser 400 gr protein, går det 100 gr med til å fordøye de 400 grammene. På denne måten får du "gratis" kalorier!
Sitat fra boka side 82.

Veggpryd sa for siden:

Der du sikker på at det er nyrene? De sitter ganske høyt oppe på ryggen.

[LEFT]IMG][/LEFT]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.