< Tilbake til oversikten

Pilates chair

magdalena sa for siden:

Har noen erfaringer med denne? Eller er det bare bortkastet penger? Jeg kommer aldri til og gå på noen treningsstudio inntil jeg flytter til en større by,så egentrening i tillegg til sykkel hadde jo gjort seg.Ble veldig fristet da jeg så reklamen tidligere idag.Men er ganske så skeptisk til Tvshop produkter.
www.tvshop.com/NO/products/10202/20886

Nike sa for siden:

Denne vil jeg følge med på.. Vurderer den selv. Har faktisk handlet litt på tv.shop (satt langt inne, ganske skeptisk selv) - det er jo 30 dagers returrett, så noe økonomisk tap trenger det jo ikke bli.

Er fornøyd med det jeg har kjøpt igrunnen. Mer fornøyd enn hva jeg er med treningsutstyr kjøpt i sporstforretninger faktisk. (Har en spinningssykkel som er helt latterlig dårlig). Så jeg tror ike tv.shop er verre enn andre produkter i samme prisklasse.

magdalena sa for siden:

Det hadde ikke jeg fått med meg,at det var 30 dagers returrett.Det stiller jo kanskje saken i annet lys:) Verdt og prøve?
Jeg har ellers bestilt treningsutstyr på internett,og vært fornøyd så langt,med treningssykkel og trampoline. Faktisk bestilt to sykler og den første varte i 5 år,og det vil jeg si er brukbart,håper erstatteren varer like lenge!Men bare skeptisk til selve Tvshop.
Og hvorfor i huleste bruker de bare veltrente slanke kvinner og menn til og demonstrere?

Gracella sa for siden:

Jeg er litt skeptisk... Pilates er vel den treningsformen hvor alt du trenger for en effektiv trening er en god matte og en god instruktør(-dvd) ;).
Jeg ville ha investert 2-4-600,- i treningsdvd'er i stedet for den stolen.

Videoen "The metod" tror jeg er bra for de fleste.

Men ellers så det ut som en interessang ting å ha :D

magdalena sa for siden:

Det følger med flere dvd som instruksjon bl.a av hun Winsor dama,og man kunne kjøpe matte i tillegg.Så noen i reklamen som lå på den og tok typiske pilates øvelser,men om jeg ville ligget i høyden og gjort det-er en annen sak!:rolleyes::D

Gracella sa for siden:

Ja, jeg så at det fulgte med tre dvd'er på 20, 30 og 45 min, men jeg tror de fleste ville hatt vel så stort utbytte av å bare kjøpe 1-3 dvd'er og ei matte. :)

Det er noe med utstyr som er designet for å enkelt kunne pakkes vekk ;), he, he.

Men hvis noen tester den ut, så håper jeg at de gir tilbakemelding på forumet.

Bulldog sa for siden:

Å, hjelp...

Støtter forslaget om å kjøpe en matte og noen instruksjonsvideoer i stedet.

Nike sa for siden:

Pilates-stol og andre pilates-apparater er intet nytt - pilatestrening på matte (evt med strikk) er kun en form for pilatestrening. Pilatesapparater er omtrent like gammelt som pilatestrening i seg selv.

Nike sa for siden:

Man kan sikkert få mye ut av matte og dvd. "Problemet" med pilates er at det kan være litt vanskelig å få skikkelig tak på uten "hands on" veiledning, bl.a. er riktig pust helt sentralt, og ikke minst at øvelsene utføres riktig.

Nå vet ikke jeg hvordan kvaliteten på disse dvdene er, men hvis det er noe a la "pilates"trening som tilbys på en del treningssentre rundt omkring, ville jeg kke brukt penger på det. Har man liten eller ingen erfaring med pilates tror jeg man kan få bedre treningsutbytte med stolen enn med matten.

magdalena sa for siden:

Jeg tror jeg bestiller den med skattepenger som forhåpentligvis kommer i juni.Da rekker jeg og ha den en måned før jeg drar på ferie:D Er det bare humbug får de den fort tilbake!

Aline sa for siden:

Jeg har et par av hennes dvd'er og liker de godt. Veldig godt forklart :)

Pearl sa for siden:

Håper vi får tilbakemelding når du har prøvd. Sverger egentlig også til matte og ball, men er alltid nyskjerrig på noe nytt. :spent:

Bulldog sa for siden:

Tingen er bare den, at det er ikke humbug som sådan. Du vil antageligvis få en viss treningseffekt av dette utstyret og øvelsene som hører til; men ikke mer enn du ville fått av noen velvalgte kroppsvektøvelser på en matte (teppe fungerer like fint, forresten ;) ), evt noen øvelser med ymse møblement.

Kan jeg foreslå at du venter to måneder med å kjøpe denne krakken, og prøver noen av disse øvelsene: www.t-nation.com/readArticle.do?id=459685 i mellomtiden?

Nike sa for siden:

Nå har jeg vært inne i TestosteronNation flere ganger på din oppfordring Bulldog, og jeg må si den er like skummel hver gang - den lever så til de grader opp til navnet... ;) Mye nyttig der altså, når man bare har kommet seg etter badabing pang pang svart vegg av hissig testosteron som møter en..;)

Gracella sa for siden:

Jeg har trent Pilates på treningsstudio i snart tre år, en time med vanlig pilates og en time med pilates på ball. Den ene instruktøren er kjempegod, den andre mer middels. Men pga hun gode, så har jeg utbytte av den andre timen også. :)
Jeg har et par dvd'er som jeg synes er bra, men det er fullt mulig at jeg liker de fordi jeg har hatt en god instruktør :confused:

Jeg har i alle fall funnet ut at man kan lære mye av å lese andre kunders kritikk av instruksjonsdvd'er. På Amazon er det mange som skriver kritikk og det har berget meg fra et par dårlige kjøp :cool:.
Så surf litt rundt og sjekk hva andre synes om produktet først, det er lurt.

Jeg har ingenting i mot pilatesutstyr, he, he. Jeg har en pilates performer-benk selv - som jeg aldri har brukt :rolleyes:. (Litt av grunnen er at jeg har manglet instruksjonen til benken, men nå er det ingen unnskyldning lengre, for jeg har fått tak i videoen.)
Men jeg tror ikke at det er lurt å begynne med å kjøpe dyrt utstyr først, heller en god dvd :)

Bulldog sa for siden:

:lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.