< Tilbake til oversikten

Hva er den store forskjellen på ketolysekur og spis deg ned i vekt med Skaldeman?

Søster sa for siden:

Noen som har litt tid til overs og kan forklare meg litt om hvilke prinsipper som er forskjellige for Torkil og Skaldemans kostholdsfilosofier? :blomster:

Megvel sa for siden:

Grønnsaker over jorda er vel den store forskjellen. De er med hos ketolysen. I skaldemann er de bare med om du ikke orker det uten.

Søster sa for siden:

Takk for raskt svar! Hm...til tross for at jeg følger ketolysekuren nå, er det jammen litt fristende å tenke at det kanskje ikke er så farlig likevel om jeg ikke får i meg alle karbene i løpet av en dag, når Skaldeman mener at en kan gå ned i vekt uten gr. sakene :rolleyes:
Uff, ikke lett dette. Men jeg må likevel si at det virker sunnere å få i seg litt grønnsaker med tanke på vitaminer og mineraler.
De som er på Skaldeman, tar de kosttilskudd i tillegg til den fete og proteinrike maten? Eller mener de at de får i seg det de trenger gjennom den maten?

Veggpryd sa for siden:

Jeg har fulgt Skaldemans prinsipper siden juli i fjor, og har spist minimalt med grønnsaker. Blomkål og brokkoli spiser jeg en del av, og litt løk i omeletten og til burgere for smakens skyld.

Mine målinger hos legen sist var veldig fine: Ikke mangel på noen vitaminer. Jeg spurte spesifikt om hvordan det stod til med mine C-vitaminer fordi jeg både røyker og ikke spiser noe særlig med grønnsaker, og heller ingen vitamintilskudd - og det var ingenting å utsette på C-vitaminene. Jeg fikk jo litt sjokk, og skjønte da hva Skaldeman mente med at alle vitaminene vi trenger finnes i animalsk fett og kjøtt. Jeg har ikke spist lever eller annen innmat heller.

Nå er det ikke sånn av vi spiser mer fett og proteiner fordi vi går på Skaldeman - det er bare ikke så viktig for oss å fylle halve tallerken med salat og grønnsaker. Det med å ikke ha så mye grønnsaker gjelder jo mest de som er sterkt overvektige, for de skal ha så lite karbohydrater som mulig. Grønnsaker er godt og sikkert ikke usunt, og man skal unne seg det om man har lyst på det! :)

Kula sa for siden:

Hvor har du det fra at Skaldeman anbefaler grønnsaker bare hvis du ikke orker det uten?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.