Jeg hadde fryktelig dårlig tid forrige uke og spiste mye eggemuffins omelett og div. av egg. Etterhvert fikk jeg kramper i magen etter lunsj flere dager på rad ( den siste dagen hele dagen). Jeg har droppet eggene i en uke og er bare fin igjen.
Er det noen som har opplevd dette? og vet hva dette kommer av?
Det er relativt vanlig å være allergisk/intolerant mot egg. Mest sannsynlig er du det siste, og da er det klart at egg i så store mengder vil slå ut, f.eks. i form av magekramper. Tror ikke det er heldig å spise veldig mye av en ting, selv om det er aldri så sunt eller riktig ihht diett.
Etter mitt første svangerskap var jeg veldig sensitiv for egg. Fikk mye luft og mageknip av egg, og jeg greide rett og slett ikke å spise eggeretter. Dette er nå seks år siden. Nå er jeg så heldig at jeg faktisk ikke reagerer på egg lenger. Jeg spiser egg nå uten problemer :)
Nei du har vel så rett. Har aldri hatt problem med egg, men har vel heller ikke spist så mye som jeg gjorde den uken heller:eek: Får prøve meg frem videre for frokosten blir kjedelig uten egg og bacon i ny og ne...
Kjenner meg igjen der, jeg kan ikke spise omelett lenger. Blir uggen i magen, kaldsvetter og får mageknip i noen timer. Hadde en lang pause fra omelett, var da fin i magen. Så prøvde jeg det til frokost igjen, endte i mageknip. Men hardkokte egg går fint, merkelig.
jeg tåler ikke egg. gikk ei uke på lavkarbo med egg hver dag. ble dårlig i magen og generelt uvell. tok ei pause og begynte på lavkarbo igjen og er kjempebra nå uten egg. litt dumt da det er lett og lage og billig, men, men reagerer hver gang jeg spiser det...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.