< Tilbake til oversikten

Sulten!?

Fungirl sa for siden:

Titt tei!
Lurer på om det er andre som har det som meg, i går og i dag så har jeg vært sulten.... Lurer på om det kan være brødet jeg bakte i går som gjør at eg heller spiser det enn fet mat for eksempel. Var så utrolig godt med brødsmak igjen at eg spiste to av måltidene mine med brødmat....
Kan ikkje skjønne hva annet det kan være liksom.... Hvis noen kan hjelpe meg eller komme med noen gode råd hvis dere har opplevd det samme noen gang...
Har jo ikkje vært sulten tidligere, heller omvendt som gjorde at eg ikkje fikk i meg nok karbs og fett....

Help people :)

Megvel sa for siden:

Snakker du om lavkarbobrød? Alla lollypop?

Fungirl sa for siden:

er det brødet som står på bakemiksboksen.... vet faktisk ikkje hva det heter...

Megvel sa for siden:

Hmm, kanskje det blir for mange karbser for deg da? Teller du dem?

Fungirl sa for siden:

Ja teller for harde livet, i dag er jeg over 15, men det er først nå på kvelden. I går var eg ikkje over 15 gr så kanskje eg får se det an litt på vekta på lørdag, da er veiedag :)
Men skal spise mindre brød i morra og onsdag så ser eg om formen kommer tilbake :)

Smula sa for siden:

Vet du, det var faktisk et tilfelle her tidligere i år hvor en annen bruker her inne også klagde over at hun fikk fullstendig spisekick når hun begynte med brød og klarte ikke å stoppe etter noen skiver.

Husker ikke hvem det var i farten, og det er første gangen jeg hørte om noe slik, men det KAN altså være noe i det, ja.

Prøv å reduser/kutt ut brødet noen dager og se om det endrer seg.

Marita sa for siden:

Jeg hadde det første dagen jeg prøvde meg på brødmat også! :) Det jeg har funnet ut er at jeg bare må lesse på med fett - fett i form av smør, gjerne majones og så har jeg salami på toppen.. er i troen om at matsuget kommer om du spiser for magert, jeg? At det egentlig er et tegn på at du burde lesset på med mer fett? :o

Pearl sa for siden:

Det er også min erfaring. Med mye fett er jeg mett lenge. Lykke til videre. :cool:

quebec sa for siden:

jepp, nå har jeg nettopp innkassert en av skaldemann sine kjøttkaker, spekka med fett : ) jeg kjenner bare at jeg er stappa av en enkel kjøttkake :)

Tror også på det med at mager mat fører til en sulten mage :)

Løvetann sa for siden:

Noen mennesker får "tenning" på brød og får bare lyst på mer, mer … Jeg er blant dem, kanskje også du? Brød er liksom det jeg alltid har lyst på - og som jeg trolig ikke bør spise.

Det er flere som har det slik og det finnes noen teorier om at det er beslektet med/har noen av de samme mekanismer som andre har som alkoholisme. Kan det være at sultfølelsen du fikk trigget et slags ekko i kroppen din fra det gamle kostholdet?

Jeg er veldig spent på høre om det ordner seg med mer fett, Fungirl. Du må skrive om hvordan det går!

Fungirl sa for siden:

Tusen takk alle sammen for svar:) Har vært så stress at eg har ikkje fått lest innpå her før i dag.... Men tror nok dere har rett i at brød kanskje trigger sultfølelsen, men har ikkje vært så gale i dag. Spiste ei skive til frokost. Salat til lunsj og nå skal eg lage middag.
Problemet er vel at det aldri blir fett nok har eg følelsen av. Ender som regel med å bli kvalm på heile greia.
Men skal ta meg sammen og virkelig få det til :)
I do not give up..

Skal fortelle hvordan det går, iallefall i bloggen min :)

Tusen takk for alle råd folkens, dere er fantatiske :):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.