Åhh jeg er så oppgitt over meg selv!
11.5 kilo ned på ketolyse var resultatene. Og så kom 17 Mai, og jeg skulle bare spise akkurat hva jeg ville denne ene dagen.
Problemet var at jeg greide jo aldri ta meg i skinnet igjen!!:mad:
Det ble som så ofte før: ...til mandag...neste mandag...:rolleyes:
Mye av grunnen er sikkert at jeg var så dritlei rett før 17 mai.
Men altså, selv om matfesten har vært lang, og det har blitt inntatt en haug karber, har jeg "bare" gått opp 1.5 kilo ca.
Og selv om det til tider har vært deilig å spise sukker og alt det der, så er det jo DEN forskjellen på den fysiske formen!
Jeg er slapp, trøtt, føler meg sliten og tiltaksløs.
SÅ nå MÅÅÅ og VIL jeg komme i gang igjen, men trenger støtte altså!
Jeg er tross alt halvveis på vektnedgangen!!
Og nye oppskrifter må prøves ut, for å gå tilbake til det noe ensformige ketolysekostholdet jeg hadde er neppe med på å gjøre meg mer motivert.
Så, til dere som har hatt en pause/lang sprekk (pause høres sååå mye bedre ut..) hvordan har kroppen reagert når dere da setter i gang igjen? Kan jeg forvente at det vil gå av en del første to ukene, -som da jeg startet i februar, eller vil det gå sakte? Har jo sikkert samla en del vann nå. Skal i bryllup på lørdag.... det må gjerne dette av en kilo før det.:p
Ta det bare rolig, Budeia :klem:
Du har bare spist sånn som du gjorde før, og bare i 14 dager. Det blir deilig for kroppen din og komme seg i ketose igjen. Et par dager så er du tilbake i fin form. Ketolysekostholdet er det mest varierte jeg har vært borti! Det er vel fordi man plutselig kan lage alt som har vært forbudt, bruke fløte, rømme og smør. Men det er jo lett å gå i vante spor da, uansett kosthold.
Om vekt kan jeg ikke si noe, men det ville vært rart om du raste ned i vekt som første gang. I såfall ville man jo anbefale en 14 dagers sprekk med jevne mellomrom. Men akkurat den biten har jeg lite greie på.
Det er jo et liv dette, og ikke en fangeleir, så børst knærne og gå videre :klem:
Hei vennen :klem: Godt å se deg her igjen :) Jeg skal støtte deg jeg :ja: Bare husk hvor flink du har vært og hva du har fått til. Og ikke minst takket være deg er jeg også i gang med denne kuren. Var helt imponert da jeg først fikk høre om det nye kostholdet ditt. Synes du er såå flink.
Har du prøvd ut litt av oppskriftene som er her inne? Jeg kan blant annet anbefale frokostpannekaken (det er litt sånn kosemat for meg), grove lapper (gode med vanlig pålegg på), himmelsk gryterett (nam-nam), kylling med herlig saus (husker ikke helt den nøyaktige tittelen), laksmed baconsaus osv. Jeg har fortsatt mange oppskrifter igjen å prøve, og jeg gleder meg :) Stå på, dette greier du!
Hei på deg
Tenkte jeg også fikk stikke innom å heie deg videre:heia:
Det er fort gjort å gå på en sprekk når en er på ketolysekur også, hvis en ikke greier å variere maten godt nok.Da går en litt lei til slutt.
Men her inne er det jo veldig mye fine oppskrifter som er fine og bruke, og det er jo faktisk mange oppskrifter ellers også som er fine å gjøre om slik at de passer til våres måltider. Vi må bruke litt fantasi for å sette sammen et måltid som er godt, og som vi kan leve med.
Ble medlem her i juni i fjor, og hadde 30-kilo som skulle bort,men ble syk og måtte avslutte kuren. Er nå frisk, og har begynt på kuren igjen.
Var litt uvant og rart å gå over i ketose igjen, men du verden så fint.
Har vært i ketose i 3-uker, og 4,5kg er blåst bort.
Du kan kanskje bli litt uggen i kroppen til du får slått om igjen,men det er det jammen verd når en ser hvor langt du er kommet. Du er flink du.;)
Har vel også lest at hvis du går for mye ut og inn av ketose, så kan det bli værre å gå ned i vekt,da kroppen må omstille seg hele tiden.
Den har noen forsvars mekanismer som vi må spille på lag med for at alt skal gå riktig for seg.
Så får du ha lykke til, og sjekk oppskriftene her inne. Sikkert nok til flere kokebøker.
ha en fin dag:)
Mvh Grovsnus
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.