< Tilbake til oversikten

Pepsi Max

#1

Fleskepølsa sa for siden:

Jeg har gått fra og være en Cocacoliker, til å drikke Pepsi Max.
Kan jeg fortsette og kose meg med dette på en Atkinson-kur?


#2

ayliah sa for siden:

jeg lurer igrunnen på det samme som deg..;O)Jeg har alltid vært cocacoliker...alltid..(sikkert drukket opp mot 2 liter om dagen)..:o
Har i en uke nå drukket pepsi max...ved siden av bøtter med vann kjennes det ut som(flyr på do å tisser..8-12 ganger i døgnet!!)før 2-3:eek:
Men jeg tror at jeg får vondt i hodet av de kunstige stoffene..jeg tror det rett og slett ikke er bra for meg iallefall...(jeg har nemlig drukket det før også...når jeg måtte)fikk diagnosen svangerskapsdiabetes i 2 svangerskap...(noe det etterhvert viste seg at jeg ikke hadde,,,:eek: Og den perioden hadde jeg super vondt i hodet..og det har jeg altså nå også..men det er sikkert opp til hvert individ..!Ellers tror jeg det er slik at man skal holde seg unna pepsi max og slikt iallefall i introduksjonen??Er det ikke??ellers kan man drikke det......(etter de 14 dagene?)


#3

Kristian sa for siden:

Æsj! drikker dere sånt piss:eek: Hva er galt med vann...


#4

Skorpia sa for siden:

Dere burde ikke drikke pepsi max,for den inneholder aspartam og det er ikke bra.

Det kan også hindre vektnedgangen.


#5

ayliah sa for siden:

det sitter jeg selv å lurer på også:o haha..;O)
Men det skal det bli slutt på nå..idag har jeg ikke hatt vondt i hodet..ikke drukket noe pepsi max idag..!Bare vann...(drakk supermye vann den siste uken også...med sitron og isbiter er det jo nydelig;O))
Men det er denne smaken av "liksomcola"da...som man kan "tørste "etter i ny og ne...men den vil jeg tro forsvinner etterhvert...som man går inn i denne "dietten"!Mye har forsvunnet hos meg allerede!:D
ps...det står flere steder at hjernen forbrenner kun karbohydrater...mon tro hva som menes med det??:D


#6

HP sa for siden:

Atkins nevner i boken til at en velrenomert forsker har lagt fram studier som viser at hjernen foretrekker ketoner framfor glukose... ;)

Mener også at DVP - han fra mat og helse - sa i en TV debatt om sukker at kroppen/hjernen bare trenger 10g glukose...

Bare et sidesprang fra cola debatten...


#7

ayliah sa for siden:

Jeg gleder meg til å sette meg ordentlig inn i saker og tingen..når jeg får boken til atkins;O)Men det er så rart..det er akkurat som at jeg får vondt i hodet...at hodet forteller meg at jeg nå trenger karbohydrater..!Ellers så er det bare jeg som har fått det for meg at jeg trenger det..psykisk..hehe;O)
Men jeg har nå gått med vondt i hodet i en uke nå da..hodepinefri idag..har drukket cola og tatt heeele to biter av en stratos foreløpig!!Skal skeie ut litt idag,blir vel kansje siste skeie ut dagen på leeenge:D men hjernen trenger kanskje ikke mye karbo...bare iform av bitte lite rent sukker muligens??hehe..
Jaada...legger opp til litt diskusjon omkring dette!!:D


#8

Skorpia sa for siden:

Sikkert colaen som goir deg hodepine:-)
Husk når du begynner(selv om jeg tror du har begynnte for 2 uker siden)
så gå aldri under 20 g karbo(selv Atkins sier det) hjernen trenger noe karbo selv om proteiner og fett i seg selv omdanner det du trenger,og husk at det er viktig med fett til all maten,det øker forbrenningen og og får kroppen til å brenne fett hurtigere enn ved noen annen diett

Klemz


#9

Begod sa for siden:

Hjernen trenger 20-30 gram karbo pr. dag.

Hjernen trenger 50- 60 gram glukose pr dag hvorav halvparten kommer fra karbo og resten fra fett/protein. Det er det som er årsaken til 20 gram karbo daglig som Skorpia skrev.

Hodepine er helt normalt i en overgangsfase før hjernen/kroppen er blitt vant til det nye kostholdet, men normalt er det bare ett par dager med hodepine.
Jeg hadde hodepine i en uke etter omleggingen.

Jeg er veldig usikker når det gjelder aspertam(merker et trykk i hodet når jeg bruker shake som mellom måltid), men pepsimax bør du kutte ut. vann og litt sitron er kjempe godt og sundt. Ettervært når du er kommet i vedlikeholdsfasen kan du heller unne deg et glass cola en gang i blant( hvis det er fare for tilbakefall til gammle uvaner gjør du selvsagt ikke det).


#10

Skorpia sa for siden:

Hører at flere blir plaga med hodepine i forbindelse med pepsimax,el. Jeg er en av de som ikke tør ta et glass cola eller pepsi,så jeg tar et glass pepsi max av og til og har funnet ut at det er nok. Men jeg har mine grøss og gru greier:-) Kan f.eks.ikke skjeie ut med Isabella is med nøtter(pinne is henning olsen) eller spise melkesjokolade da går det fullstendig galt. Så det er kanskje viktig at en ser hva en spiser dersom en ikke klarer å stoppe.

#11

ayliah sa for siden:

Godt å høre at det flere som har flotte synspunkter;O)
Jeg vet jeg er motivert nok til å begynne med introen..(bare den fillerns boka kan komme snart...gått en uke siden jeg bestilte den:mad: )jeg begynte på mandag(2 feb)..tenkte prøve ut en uke uten sukker og 20 karbo om dagen..mye proteiner..og litt fett...!!Usikker på hvor mye fett jeg kan ha fått i meg..da jeg føler liksom at "dette her blir vel foor mye fett,...tihi)Men har tatt rikelig med olivenolje til steking etc..:)
Ellers ikke intatt noe over "lovlig"med carbo..som introen tilsier!Ikke sukkerholdige brus og snop!Ikke poteter,ris,brød eller pasta!
Jeg kjøpte jo ketostix..har prøvd dem ut..(brukt rikelig:o )med de iløpet av denne uken..!
Har kun vært på det nest høyeste lillafargen(tror det står 8 der)..ellers har den variert fra lav til moderat.tenker det kanskje har noe å si med denne lightbrusen da???at den hemmer??men hvorfor??noen som vet det??

idag har jeg skeiet ut med ..2 skiver av dette esekielbrødet til frokost,med skinkepostei(aner ikke mye karbo det er i den..står ikke noe på den).og 2 tacoskjell med tilbehør og 2 glass cola idag!
(har nemlig lørdager som snopdag herretter..om jeg absolutt mååå:o )i mindre mengder selvsagt!!
Er det noen andre her som står helt imot snop??har noen dager hvor de skeier ut iblant?
Vil gjerne høre deres erfaring med dette..;O)

KLEM


#12

cathrine sa for siden:

Jeg blir jo litt motivert til å komme igang når jeg leser om hvor flinke dere alle sammen er!!!
Jeg har tatt intro.delen en gang(før jul..)da drakk jeg ikke pepsi-max(men er vanligvis helt avhengig av det), og jeg hadde ikke vondt i hodet hele den perioden...Vanligvis har jeg det HVER DAG!!! Det er sikkert brusen!!!
Nå SKAL jeg også sette igang! Jeg må vente til neste uke, for den kommende uka er det 2 middager ute pluss et stort selskap på Lørdag...Men neste Søndag DA...!!!!

cathrine


#13

Skorpia sa for siden:

Dette ble nesten for mye på en gang:D

Det er veldig lett å komme bort fra tema(pepsi max) denne gang.
Men jeg vil bare si,ønsker alle nye velkommen, og hold dere borte fra pepsi max og cola light.

Klar 14 dager uten sukker og søtningsmiddel og dere er som nye mennesker.
Mange får utrolig med energi etter bare noen dager med lite karbo.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.