Min erfaring er at salater og grønnsaker går som regel veldig greit så lenge det er ikke er dynget ned med dressing med masse sukker i eller har andre ting i salaten som inneholder masse karbo f.eks kruttonger. Salater har som regel veldig lite næring generelt i forhold til mengden du klarer å spise før du er mett, så du får ikke i deg veldig mye karbo uansett.
Tenkte mer på at det er lettere å skifte salater innimellom når man vet hva de inneholder. I boka til Torkil står det ett par salater, men ikke crispi og hjertesalat foreksempel. Folk sier at jeg skal spise hjertesalat for den innholder mer næring enn isberg så da hadde det vært kjekt å vite hvor mange karbs den inneholder også :)
Tror crispi og hjertesalat kan regnes som bladsalat, som har 1,1 karber.
Selv bruker jeg mest rapidsalat, den har 0,3 og inneholder mest næring også (vitaminer og mineraler), mener jeg jeg fant ut da jeg studerte den store matvaretabellen :)
hmm trodde det var isbergsalat som innholdt mest karb jeg, men da skal jeg iallefall gå over til rapidsalat og heller veksle litt mellom de forskjellige typene :)
Thansk Alyssa :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.